چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟
کد خبر: ۱۴۱۲۰۸
تاریخ انتشار: 2019 April 07    -    ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
اگر چه خانم های بسیاری از کانسیلر هنگام آرایش صورت استفاده نمی کنند اما این لوازم آرایش یکی از مهمترین چیزهایی ست که نباید نادیده بگیرید. کانسیلر تیرگی های دور چشم را از بین می برد، سیاهی زیر چشم را می پوشاند، لک ها و جوش ها را ناپدید می کند و به صورت شما درخشش خاصی می بخشد.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟«تابناک باتو» اگر چه خانم های بسیاری از کانسیلر هنگام آرایش صورت استفاده نمی کنند اما این لوازم آرایش یکی از مهمترین چیزهایی ست که نباید نادیده بگیرید. کانسیلر تیرگی های دور چشم را از بین می برد، سیاهی زیر چشم را می پوشاند، لک ها و جوش ها را ناپدید می کند و به صورت شما درخشش خاصی می بخشد.

اما روش استفاده درست از آن چگونه است؟ ما باید کانسیلر را برای قسمت هایی از صورت مان که دچار مشکل است، به کار گیریم. اگر می خواهید بدانید که از چه رنگ کانسیلر و برای چه قسمت هایی از صورت استفاده کنید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

 

چه رنگ کانسیلری مناسب صورت شماست؟

برای زمان هایی که شما می خواهید عیب های صورت تان را از بین ببرید، کانسیلر بهترین انتخاب است، به شرط این که رنگی مناسب را به کار گیرید. یادتان باشد که قسمت های مختلف صورت شما به رنگ های مختلفی از کانسیلر نیاز دارد. به عنوان مثال برای از بین بردن تیرگی زیر چشم، شما باید از کانسیلری روشن تر از رنگ پوست تان استفاده کنید. اما اگر بخواهید که جوش های قرمز یا لک های صورت تان را بپوشانید، باید رنگی شبیه به پوست تان انتخاب کنید. 

کانسیلر چه کاربردهایی دارد؟

کانسیلر کاربردهای زیادی دارد که مهمترین های آن پوشاندن تیرگی زیر چشم، لک ها و روشن کردن نقاط تیره صورت است. همانطور که در بالا هم به بدان اشاره شد، برای هر کدام از این موارد باید از رنگ های مختلف کانسیلر استفاده کرد.

ترتیب استفاده از پرایمر، کرم پودر و کانسیلر چگونه است؟

قبل از آرایش، باید پوست تان را آماده سازید. برای این منظور پرایمرها بهترین انتخاب هستند. اگر قبل از شروع آرایش، به پوست تان پرایمر بزنید، آرایش دوام بیشتری روی پوست تان خواهد داشت. علاوه بر آن، منافذ پوست تان را نیز می پوشاند، از این رو آرایش روی صورت شما بهتر خواهد نشست.

پس از این که صورت شما آماده آرایش شد، باید کارتان را با کرم پودر آغاز کنید. البته برخی از خانم ها کانسیلر را قبل از کرم پودر استفاده می کنند که اشتباه است. ابتدا کرم پودر را با شت روی صورت تان پخش کنید سپس به سراغ کانسیلر بروید. پس از زدن کانسیلر از شت دیگری استفاده کنید تا مرز کانسیلر با کرم پودر کاملا محو شود. حواس تان باشد که از کرم پودر و کانسیلرهای باکیفیت استفاده کنید، در غیر این صورت روی صورت تان می ماسد.

برای مواقعی که می خواهید فقط از پنکک برای پوشش صورتتان استفاده کنید، باید ابتدا کانسیلر را روی نواحی مورد نظر بزنید و بعد از آن از پنکک استفاده کنید. برای مواقعی هم که از کرم پودر مایع یا کرمی استفاده می کنید، باید کانسیلر را در مرحله آخر بزنید و آرایش خود را با پودر صورت فیکس و تمام کنید.

چه رنگ کرم پودری برای افرادی که پوست تیره دارند، مناسب است؟

انتخاب رنگ کرم پودر برای افرادی که پوست تیره ای دارند، کمی سخت است. در این شرایط، تمام چیزی که شما بدان نیاز دارید این است که رنگ کرم پودرتان را با تن پوست تان هماهنگ کنید. شاید برای این که رنگ مورد نیازتان را به دست آورید مجبور شوید که چند رنگ را با هم مخلوط کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اول از رنگ های روشن تر کرم پودر به صورت تان بزنید سپس رنگ های تیره را اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید. سپس برای قسمت هایی از صورت تان که دچار تیرگی یا لکه است، از کانسیلر کمک بگیرید.

 

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

 

چگونه کانسیلر را به زیر چشم ها بزنیم؟

از آنجا که اطراف چشم پوستی نازک و بسیار حساس دارد، باید محتاطانه با آن رفتار کنید. بهتر است که برای پخش کردن کانسیلر به این نواحی از براش های کانسیلر کمک بگیرید. البته قبل از زدن کانسیلر، به اطراف چشم تان کرم دور چشم بزنید. چند دقیقه صبر کنید، پس از این که کاملا روی پوست تان نشست، کانسیلر را به آن اضافه کنید. شما باید آن را به صورت Vشکل بزنید. بدین معنی که کانسیلر را از زیر چشم تان آغاز کنید و آن را به شکل مثلثی تا پایین چشم تان پخش کنید.

چون پوست ناحیه دور چشم زیاد حرکت می کند بهتر است از استفاده بیش از حد از کانسیلر بپرهیزید. به جای این کار از یک کانسیلر مایع یا کرمی سبک استفاده کنید. یا حتی می توانید از کانسیلرهایی که صرفا برای ناحیه دور چشم تعبیه شده اند کمک بگیرید.

چگونه زخم های پوست را با کانسیلر بپوشانیم؟

شاید فکر کنید که زخم های پوستی را می توان با آرایش پنهان کرد اما اینگونه نیست. در واقع اگر شما روی زخم های صورت تان کرم پودر یا رژ گونه بزنید، آنها بیشتر به چشم می آیند. برای این منظور باید از کانسیلر استفاده کنید. قبل از این که آرایش تان را آغاز کنید، از پرایمر برای نرم کردن پوست تان کمک بگیرید. سپس کانسیلری به رنگ مات را بردارید و به روی آن بزنید تا کاملا محل زخم تان را بپوشاند.

برای اینکه آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و به اصطلاح ماسیده نشود، باید همیشه پودر صورت یا فیکساتور را در آخرین مرحله آرایش خود استفاده کنید.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟


اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید:

  • برای پخش کردن کانسیلر، براش را به نرمی روی پوست تان بکشید. از زدن ضربات محکم خودداری کنید.
  • از کانسیلر به مقدار نیازتان استفاده کنید. افراط در کانسیلر نه تنها معایب پوست شما را نمی پوشاند، بلکه تاثیر منفی بر زیبایی تان نیز می گذارد.
  • کانسیلر را پس از کرم پودر به صورت تان بزنید.
  • کانسیلرهای پودری از این جهت که نمی ماسند، دوام بیشتری روی پوست تان خواهند داشت.
  • از کانسیلرهایی که به رنگ پوست تان نمی آیند، به شدت خودداری کنید.
  • برای پخش کردن آن به جای دست از براش های کانسیلر استفاده کنید.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار