ریتا یک سالاد هندی خوشمزه
کد خبر: ۱۴۱۲۰۵
تاریخ انتشار: 2019 April 07    -    ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
امروز تصمیم داریم یک سالاد مخصوص هندی را برای علاقه‌مندان به آشپزی هندی به شما معرفی کنیم. این سالاد بسیار ساده است و شکل آن بیشتر شبیه ماست و خیاری است که ما تهیه می‌کنیم، اما طعمی متفاوت دارد. طرز تهیه سالاد ریتا هندی را در اینجا ببینید.

ریتا یک سالاد هندی خوشمزه«تابناک باتو» امروز تصمیم داریم یک سالاد مخصوص هندی را برای علاقه‌مندان به آشپزی هندی به شما معرفی کنیم. این سالاد بسیار ساده است و شکل آن بیشتر شبیه ماست و خیاری است که ما تهیه می‌کنیم، اما طعمی متفاوت دارد. طرز تهیه سالاد ریتا هندی را در اینجا ببینید.

ریتا یک سالاد هندی خوشمزه

مواد لازم سالاد ریتا هندی

زیره سبز=۱/۲-۱ قاشق چایخوری گرم

ماست=۱ فنجان یا ۲۵۰

خیار درشت که ریز خرد شده=۱ عدد

نمک و فلفل= به میزان لازم

برگ‌های گشنیز تازه که ریز خرد شده=۱/۴ فنجان

طرز تهیه سالاد هندی:

۱-روی شعله ملایمی ماهیتابه کوچکی می‌گذاریم و زیره را برای مدت کمی در ماهیتابه برشته می‌کنیم، تا حدی که کمی تغییر رنگ دهد. باید مواظب باشیم که زیره نسوزد

۲- بعد از اینکه زیره خنک شد به کمک ماشین آسیاب زیره را پودر می‌کنیم.

۳- در یک کاسه ماست را کمی هم می‌زنیم و خیار و زیره و نمک و فلفل و گشنیز را با ماست قاطی می‌کنیم و به همراه غذا میل می‌کنیم. اگر شما هم مزه زیره را دوست داشته باشین می‌توانید ریتا را امتحان کنید. مثلا به همراه کتلت میل کنید.

درباره خواص زیره بیشتر بدانید

زیره از ادویه‌های محبوب نزد ایرانیان است که از منظر طب سنتی، مزاج گرم و خشک دارد. عسل، آویشن و کتیرا نیز به‌عنوان مُصلح‌های آن استفاده می‌شوند.

خصلت‌های زیره را می‌توان این‌طور برشمرد: تحلیل‌برنده و بازکننده انسداد، خشک‌کننده، لطیف‌کننده، قابض، اشتهاآور و برطرف‌کننده باد‌های غلیظ. علاوه بر این، استفاده از زیره نقش موثری در تقویت معده و روده‌ها و کبد ایفا می‌کند.

اگر می‌خواهید از زیره برای قطع آبریزش دهان استفاده کنید، باید زیره را با نمک بجوید و آب آن را قورت دهید. حتی ساییدن زیره همراه با سرکه و بو کردن یا فتلیه کردن آن در بینی، خون‌ریزی بینی را قطع می‌کند. اگر زیره را در سرکه خیس کنید و بعد در آفتاب خشک کنید و بکوبید، ویار خاک خوردن را در زنان باردار از بین می‌برد. اگر جوشانده زیره و آویشن را در دهان بگردانید، نقش موثری در تسکین دندان‌درد دارد.

مصرف زیره برای افراد سردمزاج و سالمندان واقعا مفید است، ولی زیاده‌روی در مصرف عرق زیره باعث لاغری می‌شود. اگر زیره را با دارچین و شوید و سایر ادویه‌ها به گوشت اضافه کنید و بپزید، غذایی لطیف و سریع‌الهضم و ملین و بدون نفخ خواهید داشت.

بهار

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار