قیمت «شرق» و «اعتماد» ۲ برابر شد
کد خبر: ۱۴۱۱۳۴
تاریخ انتشار: 2019 April 06    -    ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

روزنامه‌های «شرق» و «اعتماد» در حالی امروز (۱۷ فروردین ماه) منتشر شدند که با افزایش قیمت دو برابری همراه بودند. علت این افزایش قیمت گرانی کاغذ و مشکلات مالی انتشار رسانه‌های مکتوب عنوان شده است.

مهدی رحمانیان _ مدیر مسئول روزنامه «شرق» علت افزایش قیمت این روزنامه را از ۲ هزار به ۴ هزار تومان، گرانی کاغذ و مشکلات مالی عنوان و خاطرنشان کرد: ما با زینک ۱۲ هزار تومان و کاغذ ۲ هزار و ۲۰۰ تومانی، روزنامه را به قیمت ۲ هزار تومان منتشر می‌کردیم. این در حالی است که با وجود افزایش قیمت زینگ به ۷۰ هزار و کاغذ به ۱۴ هزار تومان ما همچنان با همان قیمت منتشر می‌شدیم. در واقع هزینه‌ها چند برابر شده‌اند، اما ما همچنان با همان قیمت چند سال پیش منتشر می‌شدیم.

او ادامه داد: بر همین اساس هم به این نتیجه رسیدیم که یا باید تعطیل بشویم یا اینکه قیمت را افزایش بدهیم. ما تصمیم گرفتیم روی کمک مخاطبانمان حساب کنیم که اگر ما را دوست دارند، برای سرپا ماندن به ما کمک خواهند کرد.

رحمانیان با بیان اینکه «تیراژ روزنامه تغییری نکرده است»، درباره پذیرفتن ریسک کاهش مخاطبان این روزنامه یادآور شد: به هر حال مخاطب حق انتخاب دارد. تجربه نشان داده که در سال‌های اخیر مخاطبان همواره با ما همراه و همدل بوده‌اند و امیدوارم که در این مرحله نیز شاهد همراهی مخاطبانمان باشیم؛ چراکه ما برای ادامه دادن چاره دیگری جز افزایش قیمت نداشتیم.

او یادآور شد: تا زمانی که روزنامه منتشر نشده است، متعلق به مدیر مسئول است و از زمانی که منتشر می‌شود به مخاطب تعلق دارد. به همین خاطر هم تعطیلی روزنامه را نوعی بی‌احترامی به مخاطب می‌دانستیم. بنابراین به احترام مخاطب به این نتیجه رسیدیم تا زمانی که روزنامه را خریداری می‌کنند، ما نیز منتشر خواهیم شد و امیدواریم این روند رو به بهبود باشد.

همچنین سیدعلی میرفتاح _ سردبیر روزنامه «اعتماد» _ نیز در یادداشت شماره امروز این روزنامه در یادداشتی درباره افزایش قیمت توضیح داده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «گران شدن روزنامه ربطی به گران شدن پیاز و گوشت ندارد. صریح بگویم که این افزایش قیمت برای سودجویی نیست بلکه برای دوام آوردن و ماندن است در روزگار سخت. از سر ناچاری قیمت روزنامه را بالا برده‌ایم تا به کمک شما بتوانیم جلوی مرگ رسانه را بگیریم. مطمئن باشید که همه هزینه حیات روزنامه به گردن شما نیست. بخشی را هم تقبل کرده‌ایم به این امید که چراغ روزنامه کاغذی روشن بماند و کمر رکن چهارم دموکراسی زیر بار چنین بار گرانی نشکند.»

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار