فنگ شویی آسان نشیمن!
کد خبر: ۱۴۱۱۳۰
تاریخ انتشار: 2019 April 06    -    ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
یک اتاق نشیمن که تمیز بوده و عاری از شلوغی است، پایه و اساس فنگ شویی خوب تلقی می‌شود. ممکن است بسیار شنیده باشید که این ویژگی اولین گام ضروری است، اما این نکته نمی‌تواند به تنهایی مورد تأکید قرار گیرد. انرژی صلب و خوب فنگ شویی نمی‌تواند در فضایی که تحت تأثیر شلوغی است، وجود داشته باشد.

فنگ شویی آسان نشیمن!به گزارش «تابناک با تو»؛ یک اتاق نشیمن که تمیز بوده و عاری از شلوغی است، پایه و اساس فنگ شویی خوب تلقی می‌شود. ممکن است بسیار شنیده باشید که این ویژگی اولین گام ضروری است، اما این نکته نمی‌تواند به تنهایی مورد تأکید قرار گیرد. انرژی صلب و خوب فنگ شویی نمی‌تواند در فضایی که تحت تأثیر شلوغی است، وجود داشته باشد.

اگر شما برای شروع کار نیاز به کمک دارید، از یک سیستم آسان پاکسازی فنگ شویی استفاده کنید. از این سیستم به عنوان یک راهنما کمک بگیرید، سپس به برخی از راه‌حل‌های سازمان‌دهی شده‌ی خوب بر مبنای نیازهای خاص خود نگاه کنید. داشتن یک سیستم سازمان‌دهی روشن برای سبک فنگ شویی خوب در اتاق نشیمن یک الزام است، به ویژه اگر شما فرزند داشته باشید.

تزئین اتاق‌ نشیمن

در فنگ شویی، چالش در تزئین یک اتاق نشیمن به صورت ایجاد فضایی است که همزمان زیبا و کاربردی بوده و در عین حال اطمینان حاصل کند که دارای انرژی قوی، تازه و پاک و شادی است. داشتن تمامی این المان‌ها در یک اتاق معمولاً نیاز به برنامه‌ریزی و استمرار زیادی دارد.

چرا سبک فنگ شویی خوب در اتاق نشیمن بسیار اهمیت دارد؟ و دکور شما چگونه می‌تواند سبک فنگ شویی را به خوبی ایجاد کند؟ بیایید تا ۱۰ نکته‌ در زمینه‌ی تزئین به سبک فنگ شویی را در اینجا بررسی کنیم که برای شروع کار به شما کمک می‌کنند.

نشیمن زیبا و کاربردی

فنگ شویی آسان نشیمن!

ایجاد یک فضای دعوت کننده، آرامش‌بخش و زیبا که هم فرزندان و هم بزرگ‌ترها بتوانند اوقات خوبی را در آن سپری کنند، یک چالش اساسی است. هدف، یافتن تعادل و اطمینان از این است که اتاق نشیمن شما در سطح عملکردی به کار آید. اگر شما دائماً نگران به هم ریخته شدن آن توسط کودکان و حیوانات خانگی هستید، بنابراین فضای این خانواده در حقیقت دعوت‌کننده نیست.

به طور اساسی، یک فضای فنگ شویی خوب، فضایی است که بهترین کار را برای یک هدف خاص انجام بدهد. طراحی برای زیبایی به بهای عملی بودن به سادگی برای سبک فنگ شویی خوب نیست.

بر خلاف باور عموم، کودکان می‌توانند به تمیز نگه داشتن اتاق نشیمن به شما کمک کنند. این امر اغلب یک مسأله‌ی ساده‌ی سازمان‌دهی و برقراری ارتباط است. اگر هر آیتم در اتاق نشیمن شما دارای موقعیت قرارگیری مخصوص خود باشد، احتمال بر هم خوردن و شلوغی به شدت از بین می‌رود. این امر اطمینان حاصل می‌کند که هر شخصی می‌تواند احساس شادی کرده و از انرژی خوب فنگ شویی لذت ببرد.

هوا و نور کافی

هوای نامطبوع و نورپردازی ضعیف دشمنان اصلی سبک خوب فنگ شویی هستند، بنابراین تا جایی که امکان دارد نور طبیعی و هوای خوب به اتاق خود اختصاص دهید. این عوامل جزء عوامل بنیادی دیگری از انرژی فنگ شویی خوب هستند و شیوه‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها به بهبود این عوامل کمک کنید. برای مثال، اگر تعداد پنجره‌ها کم است، با استفاده از آینه، نور طبیعی بیشتری فراهم کرده و تلاش کنید تا نورپردازی داخلی خود را لایه‌بندی کنید.

نورپردازی لایه‌بندی شده به این معنی است که سطوح مختلفی از نور را داشته باشید. علاوه بر وجود چراغ سقفی، چراغ‌هایی به صورت آباژور و چندین لامپ رومیزی نیز می‌توانید داشته باشید. اگر شما اتاق نشیمن خود را محدود به یک چراغ سقفی کنید، این حالت می‌تواند کیفیت بد و افسرده کننده‌ای از انرژی فنگ شویی در اتاق شما به وجود آورد.

هوای تازه، منافع بیشماری در سلامت شما دارد و می‌تواند احساس بهتری به لحاظ فیزیکی و احساسی به خانواده‌ی شما بدهد. برای حفظ جریان هوا، تا جایی که ممکن است گاهی پنجره‌های خود را باز کنید. اتاق‌های نشیمن همچنین می‌توانند از طریق پخش‌کننده‌های رایحه و قدرت شفابخشی روغن‌های ضروری خاص، مفید واقع شوند.

رنگ‌های مفید در فنگ شویی دکوراسیون نشیمن

فنگ شویی آسان نشیمن!

زمانی که شما عوامل پایه را تحت کنترل خود دارید – بدون شلوغی، سازمان‌دهی خوب، هوای با کیفیت و نورپردازی به همراه زیبایی عملی – زمان آن است تا نکات ویژه در ارتباط با دکوراسیون به سبک فنگ شویی را برای اتاق نشیمن خود دریافت کنید.

رنگ برای شروع کار خوب است، زیرا رنگ نمادی از نور است و بیشترین تأثیر را در خلق و خوی ما دارد. همچنین برای یک فنگ شویی خوب ضروری بوده زیرا هر رنگ دارای مفهوم خاصی از یک المان فنگ شویی است.

انتخاب طرح دکوراسیون فنگ شویی برای اتاق نشیمن معمولاً نیازمند اندکی کار است. بهتر است با درک الگوی باگوآی فنگ شویی و یا همان نقشه‌ی انرژی در خانه‌ی خود، کار را آغاز کنید.

استفاده از فنگ شویی از باگوآ به بهترین نحو

فنگ شویی آسان نشیمن!

باگوآ همان نقشه‌ی انرژی در سبک فنگ شویی است که در پست های قبل به طور کامل با آن آشنا شدید به منظور ایجاد بهترین انرژی فنگ شویی در اتاق نشیمن خود، بهتر است در ابتدا باگوآی مختص خانه‌ی خود را تعریف کنید. هنگامی که بدانید اتاق نشیمن شما به چه صورت در این نقشه جای می‌گیرد و اینکه کدام المان فنگ شویی باید در آن جای بگیرد، بهترین رنگ‌ها، اشکال و مواد را می‌توانید انتخاب کنید.

برای مثال، اگر اتاق نشیمن شما در منطقه‌ی جنوبی نقشه‌ی باگوآ باشد، بنابراین بهتر است اتاق نشیمن خود را با رنگ‌هایی از آتش و المان‌های چوبی فنگ شویی تزئین کنید. این کار باعث می‌شود تا از رنگ‌هایی همچون قرمز، نارنجی، زرد، بنفش، سبز و قهوه‌ای تیره استفاده کنید تا از انرژی خوب فنگ شویی بهره ببرید.

به همین روش، طرح رنگی به صورت سیاه و یا آبی برای یک اتاق نشیمن رو به جنوب توصیه نمی‌شود. این کار به علت تأثیر برخورد المان‌های فنگ شویی، باعث می‌شود تا انرژی فنگ شویی ضعیفی به وجود آید. رنگ‌های آبی و سیاه، بیان‌گر المان فنگ شویی آب هستند که آتش مورد نیاز برای منطقه‌ی جنوبی را خنثی می‌کنند.

ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر آید. با این وجود، زمانی که شما در مورد خانه‌ی خود شروع به کار کنید، می‌توانید تنها به اطلاعات مربوط به منطقه‌ی خود توجه کنید. یک راهنمای سریع فنگ شویی در مورد بهترین رنگ‌های اتاق، نقطه‌ی خوبی برای شروع است.

توجه به اشکال، الگو و متریال ها

فنگ شویی آسان نشیمن!

همانند اهمیت رنگ در طراحی، اشکال تزئینی خاصی نیز وجود دارند که می‌توانند انرژی فنگ شویی موفق و شاد مورد انتظار در اتاق نشیمن شما را تقویت کنند.

هر شکل بیان کننده‌ی یک عنصرخاص از سبک فنگ شویی است، بنابراین بهترین شکل را بر اساس ناحیه‌ی قرارگیری بر طبق نقشه‌ی باگوآ از اتاق نشیمن خود، انتخاب کنید. برای مثال، اگر اتاق نشیمن شما رو به شمال است، بنابراین شکل‌های موج‌دار نشان دهنده‌ی جریان آب می‌توانند انرژی فوق‌العاده‌ای ایجاد کنند.

همین اصول برای مصالح تزئینی متنوعی قابل اعمال هستند. در مورد اتاق نشیمن رو به شمال، بهترین مصالح تزئینی، به صورت غالب از جنس فلز، شیشه و یا سطوح شبیه آینه هستند. مصالحی که باید از آن‌ها اجتناب شوند (و یا اینکه کمتر استفاده شوند) مبلمان چوبی و یا اشیای تزئینی و نیز ظروف سفالی هستند. از آنجایی که گیاهان متعلق به المان چوبی در سبک فنگ شویی هستند، استفاده‌ی زیاد از گل و گیاه نیز می‌تواند متضاد با المان آب باشد، بنابراین انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید.

باز هم، این امر می‌تواند گیج‌کننده باشد، بنابراین مقدمه‌ای سریع برای دکوراسیون با شکل‌ها و مصالح ممکن است انتخاب خوبی برای شروع کار باشد.

فنگ شویی آسان نشیمن!

اهمیت تعادل پنج عنصر

درحالیکه تأکید بر رنگ‌ها و اشکال مورد نیاز برای یک فنگ شویی خوب اهمیت دارد، اجتناب کامل در استفاده از سایر رنگ‌ها و اشکال یک اشتباه است. اتاق نشیمنی که برای فضای رمانتیک شما به طور کامل به رنگ صورتی است و یا برای فضای کاری به طور کامل به رنگ آبی است، برای سبک فنگ شویی مناسب نیست.

فنگ شویی به طور کامل درباره سلامت، تعادل و هماهنگی است و ما برای رسیدن به کامیابی و شاد بودن، به تمامی پنج عنصر فنگ شویی در محیط‌های خود نیاز داریم. فنگ شویی خوب در اتاق نشیمن شما بر اساس استفاده‌ی زیرکانه از تمامی رنگ‌ها و اشکال است، به طوریکه دو یا سه مورد از آن‌ها بر اساس الزامات نقشه‌ی باگوآ به صورت غالب استفاده شده باشند.

برای مثال، شما می‌توانید در فضای باگوآی شمالی یک آینه (المان آب در سبک فنگ شویی) داشته باشید (که توسط المان آتش در سبک فنگ شویی تعیین می‌شود)، در صورتی که آنجا را به یک نقطه‌ی مرکزی تبدیل نکنید. بدین منظور، شما ممکن است آینه‌ای به شکل شعله انتخاب کنید، همانند شکل خورشید، که شامل یک المان آتش با پوشش طلایی است.

سازماندهی و نظم و چیدمان مناسب

درحالیکه المان‌های دکوری دارای اهمیت هستند، ترتیب قرارگیری اتاق نشیمن شما باید به صورت متمرکز نیز باشد. اغلب با تغییر مبلمان در این فضا می‌توان دکوراسیون را مجدداً چیدمان کرد، اما انتظار برای آماده شدن المان‌های تزئینی دیگر می‌تواند برای ایجاد جریانی بهتر کمک‌کننده باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که در این حین بخواهید تغییراتی ایجاد کنید.

بهترین ترتیب قرارگیری در سبک فنگ شویی حالتی است که تمامی اعضای خانواده (و میهمانان) در آن احساس راحتی و آسایش کنند. این بدین معنی است که فضای کافی برای تنفس همه وجود دارد و اینکه اصول اولیه‌ی طراحی در نظر گرفته شده‌اند.

روش فنگ شویی با این توصیه موافق است که شما ممکن است با آن آشنا باشید. این توصیه‌ها شامل کار کردن با مقیاس و تناسبات، ایجاد رابطه‌ای خوب مابین اجزای مبلمان و اطمینان از وجود فضاهای گفت و گویی مناسبی است. فنگ شویی فقط یک شرط را در این میان اضافه می‌کند: باید جریان انرژی Chi خوبی وجود داشته باشد.

فنگ شویی آسان نشیمن!

جریان انرژی روان

مفهوم جریان Chi یکی از اصول اساسی فنگ شویی است که باید مورد احترام واقع شود اگر می‌خواهید از انرژی خوب بهره ببرید. انرژی Chi – نام دیگر انرژی کیهانی – باید در اتاق نشیمن شما به آرامی جریان یابد، بنابراین می‌تواند آن فضا را تقویت کرده و آنجا را پر از انرژی کند.

جریان Chi می‌تواند به صورت جریان آب در نظر گرفته شود. با این مقایسه در ذهن، نگاهی به ترتیب قرارگیری اجزای اتاق نشیمن خود بیندازید و در این باره تصمیم بگیرید که آیا آبی که از ورودی اتاق نشیمن می‌آید، به نرمی و آرامی در آن فضا جریان می‌یابد یا نه. آیا این جریان در جایی گیر می‌کند؟ آیا این جریان به راحتی از طریق یک پنجره‌ی بزرگ بدون داشتن شانس نیروبخشی به اتاق نشیمن، خارج می‌شود؟

دوری از انرژی های مهاجم

فنگ شویی آسان نشیمن!

در تمام مراحل طراحی دکوراسیون، مطمئن باشید که هیچ انرژی تهاجمی وجود ندارد – که در سبک فنگ شویی به نام شا چی نامیده می‌شود – با اشاره به نقاطی که خانواده‌ی شما بیشترین زمان را در آنجا سپری می‌کنند.

شا چی در اتاق نشیمن به صورت انرژی تهاجمی است که می‌تواند با گوشه‌های تیز موجود در مبلمان و میزها و قفسه‌های کتاب به وجود آیند. همچنین می‌تواند از ویژگی‌های معماری همچون طاقچه‌ی بالای شومینه و یا المان‌های تزئینی متنوع همچون شمعدان‌های بزرگ و یا پایه‌های چراغ مدرن به وجود آید.

به منظور جلوگیری از اثرات زیان‌بار شا چی، اجزای مبلمان و اشیای اصلی دکور خود را به‌گونه‌ای قرار دهید که هیچ انرژی تیزی به صورت مستقیم به هیچ محل نشستنی اشاره‌ی مستقیم نداشته باشد. این امر برای فضاهای بازی نیز اعمال می‌شود اگر چنین فضاهایی را در اتاق نشیمن برای کودکان خود قرار داده باشید.

جنبه‌ی دیگر انرژی بد فنگ شویی، سی چی (Si Chi) نامیده می‌شود که به طور اساسی به صورت انرژی با کیفیت کم، ناراحت‌کننده و افسرده کننده است. خوشبختانه، شما هرگز با این نوع انرژی سر و کار نخواهید داشت.

برای جلوگیری از وقوع انرژی سی چی در اتاق نشیمن، می‌توانید از مراحل پایه برای پاکسازی فضای فنگ شویی پس از یک دعوای شدید خانوادگی، میهمانان ناخوشایند و غیره استفاده کنید. حتی بهتر از این کار، می‌توانید پاکسازی منظم فضا را برای خود به صورت یک عادت در بیاورید، این کار آسان بوده و تجربه‌ی آن خوشایند است.



فنگ شویی آسان نشیمن!منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار