هنرپیشه‌های تراز اولی که به بدلکار اعتقادی ندارند!
کد خبر: ۱۴۱۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 06    -    ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
در این بین بازیگران حرفه‌ای نیز هستند که ترجیح می‌دهند برای بالاتر رفتن کیفیت فیلم‌ها، شخصاً صحنه‌های هیجان‌انگیز و پر زد و خورد را بازی کنند. قصد داریم ببینیم کدامیک از هنرپیشه‌های معروفی که می‌شناسیم بدلکاری‌ها را خودش انجام می‌دهد و کدامیک از هنرپیشه‌ها برای انجام صحنه‌های پر زد و خورد دست به دامان بدلکار می‌شود.

هنرپیشه‌های تراز اولی که به بدلکار اعتقادی ندارند!«تابناک با تو» مدتی است فیلم‌های ابرقهرمانی گل کرده‌اند و هنرپیشه‌های ترازاول هالیوود هرکدام یکی از نقش‌های این ابرقهرمان‌ها را به‌عهده گرفته اند، برای نمونه رابرت داونی جونیور، آیرون‌من شده است و جیسون موموآ به آکوامن دنیای فیلم‌های دی‌سی کامیکس تبدیل شده. هنرپیشه‌های تراز اول دیگری را نیز سراغ داریم که ممکن است در فیلم‌های ابرقهرمانی حضور نداشته باشند، اما باز هم یدطولایی در فیلم‌های پر زد و خورد دارد برای نمونه می‌توان به تام کروز و مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن یا کیانا ریوز و فیلم‌های جان ویک اشاره کرد.

انصافاً هم باید گفت فیلم‌های امروزی زد و خورد‌های بسیار هیجان‌انگیزی دارند و شخصیت اول این فیلم‌ها، صحنه‌های هیجان‌انگیز و پرخطری را پیش‌روی مخاطب رقم می‌زند. در این بین همانگونه که شما بهتر از ما می‌دانید در بسیاری از این موارد بازیگر نقش اول فیلم از انجام صحنه‌های زد و خورد سر باز می‌زند و تمامی زحمات این صحنه‌ها به دوش بدلکاران می‌افتد. در این بین بازیگران حرفه‌ای نیز هستند که ترجیح می‌دهند برای بالاتر رفتن کیفیت فیلم‌ها، شخصاً صحنه‌های هیجان‌انگیز و پر زد و خورد را بازی کنند.

به همین منظور در ادامه قصد داریم ببینیم کدامیک از هنرپیشه‌های معروفی که می‌شناسیم بدلکاری‌ها را خودش انجام می‌دهد و کدامیک از هنرپیشه‌ها برای انجام صحنه‌های پر زد و خورد دست به دامان بدلکار می‌شود.

تام کروز

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

سالی نیست که دست‌کم یک فیلم پر زد و خورد را از تام کروز شاهد نباشیم و جالب است بدانید تام کروز به‌رغم اینکه ۵۶ سال دارد و سن و سالی از او گذشته است ترجیح می‌دهد صحنه‌های اکشن فیلم‌هایش را شخصاً بازی کند و تاجایی که ممکن است کمتر از بدلکار کمک می‌گیرد.

تعهد تام کروز به فیلم‌هایش باعث شده تا صدمه‌های زیادی نیز در صحنه فیلم‌برداری متحمل شود که در این زمینه می‌توان به شکستگی قوزک‌پا در فیلم ماموریت غیرممکن: فال‌آوت اشاره کرد. در این فیلم صحنه‌ای را شاهد هستیم که تام کروز از یک ساختمان با سرعت زیاد به ساختمان دیگری می‌پرد و قوزک پایش می‌شکند، اما به‌رغم این شکستگی باز هم از بازی دست بر نمی‌دارد و با همان پای شکسته از ساختمان بالا می‌آید و چندین قدم می‌دود تا ثابت کند بی‌دلیل نیست که بیشترین دستمزد را در میان سایرهنرپیشه‌ها دریافت می‌کند.

جالب است بدانید نزدیک به دو دهه است که تام کروز در فهرست دریافت بیشترین دستمزد در میان هنرپیشه‌های ترازاول مرد هالیوود قرار دارد و ثروت خالص او چیزی نزدیک به ۵۷۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. جوی باکس (Joey Box)، یکی از بدلکارانی که گاهی اوقات به‌جای تام کروز بدلکاری می‌کند در خصوص این هنرپیشه پرتلاش گفته است تام کروز به اندازه‌ای به انجام بدلکاری علاقه دارد که گاهی اوقات تیم بدلکاران فکر می‌کنند او یکی از آن‌ها است.


کامرون دیاز

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

اگر از طرفداران کامرون دیاز باشید حتماً در جریان هستید که کامرون جوان‌تر که بود در مجموعه فیلم‌های اکشن «فرشتگان چارلی» حضور پیدا کرد و صحنه‌های پر زد و خورد زیادی را از این هنرپیشه در کنار درو بریمور و لوسی لی شاهد بودیم، از آن زمان سال‌ها گذشته است و این روز‌ها کامرون دیاز را کمتر در فیلم‌های پر زد و خورد می‌بینیم.

حدود ۹ سال پیش کامرون دیاز و تام کروز در فیلم «شوالیه و روز» (Knight and Day) ایفای نقش کردند و این دو هنرپیشه تراز اول بیشتر صفحه‌های زد و خورد این فیلم را خودشان بازی کردند و هیچ کمکی از بدلکاران نگرفتند. اگر فیلم شوالیه و روز را دیده باشید حتماً به خاطر دارید که در این فیلم کامرون دیاز و تام کروز غوغا به پا کردند و صحنه‌های هیجان‌انگیز زیادی را از اتومبیل‌سواری و موتورسواری در این فیلم شاهد بودیم که کامرون دیاز تمامی این صحنه‌ها را شخصاً بازی کرد.


مارک والبرگ

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

مارک رابرت مایکل والبرگ که در دنیای هالیوود او را با نام مارک والبرگ می‌شناسیم یکی دیگر از هنرپیشه‌های ترازاول مردی است که درآمد چشمگیری دارد و بر اساس گزارش مجله فوربز در سال ۲۰۱۷ چیزی نزدیک به ۶۸ میلیون دلار درآمد داشت و توانست عنوان پردرآمدترین هنرپیشه مرد تاریخ را بدست بیاورد.

جالب اینجاست مارک والبرگ گه گفته می‌شود ثروت خالص او از مرز ۲۲۵ میلیون دلار نیز تجاوز می‌کند، باز هم ترسی از حضور در صحنه‌های پر زد و خورد ندارد و تاجایی که می‌تواند در فیلم‌های اکشن بدون کمک بلدکار بازی می‌کند. والبرگ در چیزی نزدیک به ۵۰ اثر بلند سینمایی حضور پیدا کرده و بیشتر این فیلم‌ها نیز اکشن و پر زد و خورد هستند.

در این زینه می‌توان به مجموعه‌فیلم‌های تبدیل شوندگان اشاره کرد که در صحنه‌ای از یکی از این فیلم‌ها نزدیک بود از صندلی یک شورولت به بیرون پرت شود. اما مارک والبرگ که پدر چهار فرزند نیز هست هیچ ترسی از بدلکاری ندارد و ترجیح می‌دهد در بیشتر صحنه‌های پر زد و خورد، شخصاً حضور پیدا کند.


زویی بل

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

زویی بل را بیشتر با فیلم «بازی با مرگ» و «ضد مرگ» می‌شناسیم، اما جالب است بدانید زویی بیشتر بدکار است تا هنرپیشه و به‌غیر از فیلم ضد مرگ که در این فیلم هنرپیشه و بدلکار بود و صحنه‌های فراموش‌نشدنی را از خود به‌جای گذاشت در بیشتر فیلم‌ها به جای بازیگری، بدلکاری کرده است.

کوئینتین تارانتینو در فیلم معروف «بیل را بکش» از زویی بل برای بدلکاری به جای اوما ترومن کمک گرفت و زویی در این فیلم به اندازه‌ای از خودش مایه گذاشت که باعث شد تارانتینو برای فیلم ضد مرگ پیشنهاد بازی به او بدهد. اگر این فیلم را دیده باشید حتماً صحنه‌ای را که در آن زویی از کاپوت یک خودروی دوج چلنجر در حال حرکت، آویزان شده بود را به‌خاطر دارید. جالب است بدانید تمامی این صحنه‌های نفس‌گیر را زویی بل شخصاً بدلکاری کرد.


پل واکر

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

پل واکر را با سری فیلم‌های سریع و خشن شناختیم و حتماً در جریان هستید که این هنرپیشه خوش‌تیپ در سال ۲۰۱۳ زمانی سوار بر خودروی پورشه کاررا جی. تی دوستش شده بود با تیر چراغ برق برخورد می‌کنند و پل واکر نازنین در آتش می‌سوزد و جان می‌دهد.

پل واکر اکنون در میان ما نیست، اما هنرنمایی‌های او در فیلم‌های سریع و خشن را هرگز از یاد نمی‌بریم، جالب اینجاست که پل از آن دسته هنرپیشه‌هایی بود که عقیده‌ای به استفاده از بدلکار نداشت و بیشتر صحنه‌های اتوموبیل‌سواری در این فیلم‌ها را شخصاً انجام داد.

اصرار پل واکر برای انجام بدلکاری در فیلم‌هایش به اندازه‌ای بود که جوئل کرامر (Joel Kramer) مدیر بدلکاری فیلم‌های سریع و خشن در مصاحبه‌ای گفته بود بدون شک پل واکر از عهده تمامی بدلکاری‌های این فیلم‌ها بر می‌آید، اما بنا به دلایل امنیتی و بیمه‌ای بعضی از مواقع مجبور می‌شویم پل واکر را وادار کنیم تا جایش را به بدلکار بدهد.


جیسون استاتهام

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

فیلم اکشنی را سراغ نداریم که جیسون استاتهام در آن بازی کرده باشد و این فیلم به‌فروش خوبی نرسیده باشد. جیسون استاتهام در کنار تسلطی که در بازیگری دارد، ورزشکار کهنه‌کاری است که کاراته و کیک‌بوکسینگ را بلد است و حدود ۱۲ سال عضو تیم ملی شیرجه انگلیس بود. کاملاً مشخص است هنرپیشه‌ای با این پشتوانه ورزشی، بیشتر بدلکاری‌های فیلم‌هایش را خودش انجام می‌دهد و تقریباً تمامی صحنه‌های رزمی که در فیلم‌های استاتهام می‌بینیم توسط خودش بدلکاری شده است.

اگر از طرفداران استاتهام باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که با فیلم «مامور انتقال» (Transporter) حسابی گل کرد و در این فیلم شاهد صحنه‌های هیجان‌انگیزی از اتوموبیل‌رانی بودیم که تمامی این صحنه‌ها را جیسون استاتهام شخصاً بدلکاری کرده است.

جیسون استاتهام نه‌تن‌ها بدلکاری‌های فیلم‌هایش را شخصاً انجام می‌دهد بلکه به سایر اعضای تیم بدلکاران هر فیلم نیز می‌گوید تا چه کار‌هایی را انجام بدهند. به این ترتیب می‌توان گفت استاتهام در کنار چهره‌سینمایی و تن صدا و لهجه زیبایی که دارد به‌خوبی از عهده بدلکاری‌ها نیز برمی‌آید.


وین دیزل

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

زمانی که وین دیزل تنها ۱۷ سال بیشتر نداشت به بدنسازی رو آورد و در آن موقع حتی خوابش را نمی‌دید که به یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران هالیوود تبدیل شود. خوشبختانه بخت با وین دیزل یار بود و حضور در فیلم‌های سریع و خشن او را به بازیگری سرشناس و خو‌ش‌آوازه تبدیل کرده است. وین دیزل که در کنار فیلم‌های سریع و خشن، نزدیک به ۲۰ فیلم دیگر را نیز در کارنامه‌اش دارد بیشتر صحنه‌های پر زد و خورد فیلم‌هایش را شخصاً انجام می‌دهد.

این موارد باعث شده تا بیشتر صحنه‌های فیلم‌های سریع و خشن و سری فیلم‌های سه‌ایکس که وین دیزل در آن‌ها بازی می‌کند توسط این هنرپیشه خوش‌تیپ و جسور بدلکاری شود.


اسکارلت جوهانسون

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

این روز‌ها فیلم‌های پر زد و خورد زیادی را سراغ داریم که نقش‌اول آن‌ها زن است و اگر به فیلم‌های ابرقهرمانی علاقه داشته باشید به احتمال زیاد هنرنمایی اسکارلت جوهانسون در مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان را دیده‌اید و حسابی لذت برده‌اید.

اسکارلت در مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان در نقش بیوه‌سیاه ظاهر شده است و از آن دسته بازیگرانی است که تا حد امکان صحنه‌های بدلکاری در فیلم‌ها را شخصاً انجام می‌دهد. جوهانسون در این زمینه مدتی پیش گفت که از بدلکاری خوشش می‌آید، اما از توانایی‌های خودش باخبر است و تنها زمانی بدلکاری انجام می‌دهد که مطمئن است از عهده انجام آن بر می‌آید. به این ترتیب صحنه‌هایی اتوموبیل‌سرواری با نهایت سرعت که از بیوه‌سیاه در فیلم‌ها دیده‌اید کار خود اسکارلت جوهانسون بوده است، اما صحنه‌های پرش با خودرو و حرکات خطرناک‌تر را بلدکاران انجام داده‌اند.


کیانو ریوز

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

ناف کیانو ریوز با فیلم‌های پر زد و خورد بسته شده و با فیلم‌های هیجان‌انگیزی مانند «سرعت» و «ماتریکس» به شهرت جهانی رسید. این روز‌ها کیانو ریوز ۵۴ سال سن دارد و به‌رغم این سن و سال هنوز هم از فیلم‌های پر زد و خورد دست بر نمی‌دارد و چند سالی است حضور درخشان او در فیلم‌های «جان ویک» را شاهد هستیم که انصافاً هم باید گفت با فیلم‌های بسیار هیجان‌انگیزی طرف شده‌ایم.

کیانو ریوز علاقه زیادی به انجام بدلکاری در فیلم‌هایش دارد و تقریباً تمامی صحنه‌های پرهیجانی که از اتومبیل‌سواری از کیانو ریوز در فیلم‌ها می‌بینیم توسط خودش انجام شده است. ناگفته نماند کیانو ریوز برای بدلکاری با خودرو در فیلم‌هایش به‌صورت خصوصی دوره‌های ویژه‌ای دیده است و از این لحاظ از یک بلدکار حرفه‌ای چیزی کم ندارد. در این زمینه می‌توان به صحنه‌ای که کیانو ریوز سوار بر یک جگوار در حال حرکت روی اتوبوس می‌پرد اشاره کرد که تمام این صحنه هیجان‌انگیز شخصاً توسط کیانو ریوز بدلکاری شد.


مت دیمون

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

مت دیمون را اولین بار در فیلم‌های «ویل هانتینگ خوب» و «نجات سرباز رایان» دیدیم، این فیلم‌ها به لحاظ سینمایی آثار بسیار درخشانی بودند، اما خمیرمایه اکشن این فیلم‌ها کم بود و صحنه‌های پر زد و خورد زیادی از مت دیمون ندیدیم تا اینکه پای او به مجموعه فیلم‌های معروف «بورن» باز شد و با روی دیگر مت دیمون آشنا شدیم.

مت دیمون که این روز‌ها بنا به گزارش مجله فوربز به یکی از پول‌سازترین چهره‌های هالیوود تبدیل شده است ترسی از بدلکاری ندارد و به اصرار خودش، اجرای تمامی صحنه‌های پر زد و خورد فیلم‌هایش را بر عهده می‌گیرد. نقطه اوج بدلکاری‌های مت دیمون را می‌توانید در مجموعه فیلم‌های بورن مشاهده کنید. جالب است بدانید تمام صحنه‌های بدلکاری با خودرو و مبارزه‌های رزمی که در این فیلم دیده‌اید را مت دیمون بدون کمک گرفتن از بدلکار اجرا کرده است.


جکی چان

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

جکی چان را چندین دهه است که می‌شناسیم و خاطرات خوبی با فیلم‌هایش داریم، این هنرپیشه کهنه‌کار که این روز‌ها ۶۴ سال سن دارد همچنان پرکار و فعال است و همانند جوانی‌هایش در فیلم‌های پر زد و خورد بازی می‌کند. جکی چان ید طولایی در هنر‌های رزمی دارد و به هاپکیدو و ووشو کاملاً مسلط است. این هنرپیشه هنگ‌کنگی هیچ عقیده‌ای به استفاده از بدلکار ندارد و تاکنون چندین و چند بار در صحنه فیلمبرداری دچار حوادث و آسیب‌های زیادی شده و شکستگی و کبودی‌های مختلفی برداشته است، اما هرگز از بدلکاری دست برنداشته و هنوز هم بدلکاری‌های فیلم‌ها را شخصاً انجام می‌دهد.

جکی چان نزدیک به ۸۰ فیلم بلند سینمایی دارد و به اندازه‌ای بدلکاری کرده که نمی‌توان به اثر خاصی از جکی چان برای بدلکاری‌هایش اشاره کرد، اما باز هم در میان تمامی این فیلم‌ها صحنه‌های پرهیجان اتومبیل‌سواری با سرعت زیاد در فیلم «داستان پلیس» را می‌توان از هیجان‌انگیزترین بدلکاری‌های جکی چان نام برد. جالب است بدانید جکی چان از دهه ۸۰ گروه بدلکاری خاص خودش را نیز راه‌اندازی کرده است و این گروه در حال حاضر به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های بدلکاری دنیا شناخته می‌شود.


دنیل کریگ

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

دنیل کریگ ششمین هنرپیشه‌ای است که ایفای نقش جیمز باند را بر عهده گرفته است و انصافاً هم باید گفت فیلم‌های جیمز باندی که از دنیل کریگ شاهد هستیم به لحاظ هیجان و صحنه‌های پر زد و خورد با فیلم‌های قبلی جیمز باند تفاوت‌های زیادی دارد. جالب اینجاست که این هنرپیشه انگلیسی اصرار ویژه‌ای دارد تا بیشتر صحنه‌های پر زد و خورد فیلم‌های جیمز باند را خودش ایفا کند و تاجایی که می‌تواند از بدلکار کمک نمی‌گیرد.

به این ترتیب می‌توان دنیل کریگ را یکی از سرسخت‌ترین جیمز باند‌های تاریخ نام برد و به همین دلیل نیز هست که فیلم‌های اخیر جیمز باند با هنرنمایی دنیل کریگ هیجان بیشتری دارد. صحنه‌هایی که در این فیلم‌ها جیمز باند شخصاً با تبهکاران درگیر می‌شود و مبارزه فیزیکی بین آن‌ها در میگیرد را بیشتر بدلکاران بر عهده دارند، اما اغلب صحنه‌های اتوموبیل‌سواری در فیلم‌های جیمز باند توسط دنیل کریگ انجام شده است.

دنیل کریگ از آن دسته هنرپیشه‌های عاشق سرعت است و در کنار رانندگی با سرعت زیاد در فیلم‌هایش، در زندگی شخصی نیز هر وقت که چشم پلیس را دور ببیند تا جایی که می‌تواند سریع رانندگی می‌کند.


هریسون فورد

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

ایندیانا جونز دنیای هالیوود به ۷۶ سالگی رسیده و این روز‌ها دیگر خبری از فیلم‌های پر زد و خورد هریسون فورد نداریم، اما این هنرپیشه کهنه‌کار که نقش هان سولو در فیلم‌های «جنگ ستارگان» را نیز در کارنامه‌اش دارد در طول ۴ دهه حضور موفق خود در سینما، فیلم‌های پر زد و خورد زیادی را بازی کرد و بیشتر این صحنه‌ها را نیز شخصاً انجام داده و کمکی از بدلکار نگرفته است.

تاکنون نزدیک به ۵ فیلم از مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز را شاهد بوده‌ایم و تمامی صحنه‌های نفس‌گیری که در این فیلم‌ها دیده‌ایم را هریسون فورد انجام داده است، هریسون فورد جسارت زیادی در فیلم‌ها داشت و حتی صحنه‌های خطرناک آویزان شدن از هلیکوپتر یا تصادف‌های اتومبیل را نیز خود هریسون فورد انجام داد.

هریسون فورد برای اینکه در این صحنه‌های پر زد و خورد دچار حادثه‌ای نشود، دوره‌های بدلکاری را کامل دیده است و از یک بدلکار تمام‌عیار و جسور چیزی کم ندارد. جالب است بدانید ویک آرمسترانگ (Vic Armstrong) که یک بدلکار بسیار مشهور است در جایی گفته بود اگر تمامی هنرپیشه‌ها بدلکاری را همانند هریسون فورد یاد بگیرند و انجام دهند دیگر نیازی به بدلکاران نخواهد بود و بدلکاران از نان خوردن می‌افتند.


سیلوستر استالونه

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

سیلوستر گاردنز اِستالون که با نام هنری سیلوستر استالونه او را در دنیای سینما می‌شناسیم، شهرت خودش را بواسطه بازی در فیلم‌های پر زد و خورد بدست آورد و نقش‌های راکی و رمبو از مهم‌ترین شخصیت‌هایی هستند که استالونه به‌تصویر کشید.

سیلوستر استالونه که هفتاد سالگی را پشت‌سر گذاشته است و هنوز هم فیلم‌های درخشانی را از او می‌بینیم در دوران جوانی فیلم‌های پر زد و خورد زیادی بازی کرد و در تمامی این فیلم‌ها اجازه‌ای به حضور بدلکاران ندارد و شخصاً به دل هیجان رفت و فیلم‌های نفس‌گیری را از خود به جای گذاشت که بدلکار این فیلم‌ها کسی نیست به غیر از سیلوستر استالونه.

استالونه دانش خوبی در زمینه بدلکاری دارد و سال‌ها حضور در فیلم‌های پر زد و خورد او را به بدلکاری تمام‌عیار تبدیل کرده است، اما باز هم موارد زیادی پیش آمده که استالونه در حین انجام بدلکاری در فیلم‌ها دچار آسیب‌های جدی شده است، اما این بازیگر کهنه‌کار، بیدی نیست که به این باد‌ها بلرزد و همیشه بدلکاری‌هایی فیلم‌ها را خودش انجام می‌دهد.


استیو مک‌کوئین

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

استیو مک‌کوئین ممکن است برای جوان‌های علاقه‌مند به سینما چهره‌ای کمتر شناخته شده باشد، اما برای قدیمی‌ها اسطوره‌ای است که هرگز فیلم‌هایش را فراموش نمی‌کنند. اگر استیو مک‌کوئین را می‌شناسید و فیلم‌های درخشان او مانند پاپیون، فرار بزرگ و بولیت را دیده‌اید، بدون شک می‌دانید که چرا آوازه این اسطوره بازیگری به‌رغم اینکه سال‌ها است از مرگش می‌گذرد همچنان جاویدان باقی‌مانده است.

استیو مک‌کوئین با فیلم‌های پر زد و خورد غریبه نبود و فیلم فرار بزرگ به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌ها در زمینه بدلکاری با موتورسیکلت شناخته می‌شود. این فیلم استیو مک‌کوئین سوار بر یک دستگاه موتور سیکلت تریومف تی. آر. ۶ تروفی از دست نازی‌ها فرار می‌کند و صحنه‌های بسیار خاطره‌انگیزی را پیش‌روی مخاطب رقم می‌زند.

جالب است بدانید استیو مک‌کوئین بیشتر صحنه‌های بدلکاری در فیلم‌ها را شخصاً انجام می‌داد و در کنار اینکه به جای نقش خودش در فیلم‌ها بدلکاری می‌کرد، به اندازه‌ای مهارت در رانندگی داشت که در بعضی از فیلم‌ها به جای نقش‌های دیگر نیز رانندگی می‌کرد و مهارت بدلکاری‌اش را به نمایش می‌گذاشت.

گفته می‌شود هیچ بدلکاری در زمان استیو مک‌کوئین به لحاظ رانندگی نمی‌توانست به پای این اسطوره دنیای سینما برسد.


دواین جانسون

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

در این قسمت به دواین جانسون خنده‌رو و قوی هیکل رسیدیم که کاملاً مشخص است مرد میدان است، اما بیگدار به آب نمی‌زند و به جای اینکه جان خودش را به خطر بیاندازد ترجیح می‌دهد از بدلکار کمک بگیرد. دواین جانسون که یک ورزشکار تمام است و در مسابقات کشتی‌کج نیز پیش از این چندین بار قهرمان جهان شده، دستی در فوتبال آمریکایی نیز داشته و در‌واقع همین کشتی‌کج بود که او را از هیچ به همه چیز رساند و بر اساس گزارشی که فوربز از درآمد دواین جانسون منتشر کرد، راک دنیای هالیوود در سال ۲۰۱۸ بیشترین درآمد را در میان سایر همقطاران خود داشته است.

جالب است بدانید بیشتر بدلکاری‌های فیلم‌های دواین جانسون را پسرعمویش تانویی رید (Tanoai Reed) انجام می‌دهد و دواین جانسون نیز مدتی پیش به نشانه تشکر از این بدلکار یک پیکاپ بزرگ و گران‌قیمت خرید.


کریستین بیل

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

کریستین بیل زمانی که تنها ۱۳ سال بیشتر نداشت در فیلم «امپراتوری خورشید»، ساخته استیون اسپیلبرگ، نقش مهمی را بر عهده گرفت و از آن زمان به بعد شاهد درخشش بیل بر پرده نقره‌ای هستیم. کریستین در فیلم ماشین‌کار (The Machinist) چیزی نزدیک به ۲۸ کیلو وزن کم کرد و پس از این فیلم کریستوفر نولان به او پیشنهاد بازی در نقش بتمن را داد تا مجدد با اضافه وزن در سه‌گانه پر زد و خورد بتمن حضور پیدا کند.

اگر بتمن‌های کریستین بیل را دیده باشید بدون شک با ما هم عقیده هستید که این فیلم‌ها صحنه‌های خطرناک و نفس‌گیر زیادی دارند، اما کریستین بیل تمامی این صحنه‌ها را شخصاً بازی کرد و هیچ کمکی از بدلکار نگرفت. کافی است برای یک لحظه فکرش را بکنید که کریستین بیل با لباس بتمن که لباس سنگین و دست و پاگیری نیز هست روی پشت‌بام یک آسمان خراش ۱۱۰ طبقه‌ای ایفای نقش می‌کند، تصور چنین صحنه‌ای باعث می‌شود به جسارت و تعهد کریستین بیل به حرفه‌اش پی ببریم.

ناگفته نماند در کنار تمام صحنه‌های زد و خوردی که کریستین بیل در فیلم‌های بتمن شخصاً آن‌ها را انجام داد، صحنه‌های سواری با اتومبیل در این فیلم‌ها را به بدلکاران واگذار کرد.


رایان گاسلینگ

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

هنرپیشه ترازاول مردی را در هالیوود سراغ نداریم که در فیلم‌های اکشن بازی نکرده باشد و محبوبیت این ژانر باعث شده تا هنرپیشه‌هایی که حتی از انجام صحنه‌های پر زد و خورد خوششان نمی‌آید هم مجبور به قبول کردن چنین نقش‌هایی شوند.

رایان گاسلینگ یکی از همین هنرپیشه‌ها است که علاقه‌ای به زد و خورد و درگیری‌های فیزیکی ندارد، به همین دلیل نیز در اینگونه فیلم‌ها از بدلکار کمک می‌گیرد. اما این سکه روی دیگری نیز دارد و علاقه رایان گاسلینگ به رانندگی و موتورسیکلت‌سواری باعث شده تا تمام صحنه‌های هیجان‌انگیز رانندگی با اتومبیل در فیلم‌هایش را شخصاً خودش بر عهده بگیرد. برایان اسمیج (Bian Smyj) و ریک میلر (Rick Miller) دو نفر از بدلکارانی هستند که به رایان گاسلینگ در فیلمبرداری صحنه‌های پر زد و خورد کمک می‌کنند.


لیام نیسون

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

لیام نیسون اکنون ۶۶ سال دارد و پس از اینکه وارد میانسالگی شد پیشنهاد‌های زیادی برای حضور در فیلم‌های پر زد و خورد دریافت کرد که در میان این آثار به مجموعه فیلم‌های «ربوده شده» (Taken) می‌توان اشاره کرد. لیام نیسون مشکلی با حضور در فیلم‌های اکشن ندارد تا زمانی که انجام صحنه‌های پر زد و خورد در این فیلم‌ها توسط بدلکار انجام شود.

جالب است بدانید لیام نیسون برای استفاده از بدلکار در فیلم‌ها دلیل محکمه‌پسندی نیز دارد چرا که این هنرپیشه ترازاول چندین سال پیش سوار بر موتورسیکلت در جاده به یک گوزن خورد و به درخت برخورد کرد. این حادثه تأثیر زیادی بر لیام نیسون داشت و به همسرش قول داد که هرگز در فیلم‌های اکشن شخصاً بازی نکند و از بدلکار کمک بگیرد، شوربختانه باید گفت همسر لیام نیسون مدتی است که از دنیا رفته، اما لیام همچنان به قولی که داد وفادار مانده است.

مارک ونسلو (Mark Vanselow)، بدلکار ماهری است که به جای لیام نیسون در فیلم‌ها حضور پیدا می‌کند و تمامی زد و خورد‌ها و آسیب‌های ناشی از این کار را به جان می‌خرد.


ساموئل ال جکسون

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

گاهی اوقات حتی اگر هنرپیشه‌های ترازاول تمایلی به بازی در فیلم‌های اکشن نداشته باشند باز هم طرفداران از این هنرپیشه‌ها انتظار دارد تا در فیلم‌های پر زد و خورد بازی کنند. مثال بارز این قضیه ساموئل ال جکسون است که به‌رغم اینکه ۷۰ سال سن دارد باز هم طرفدارانش می‌خواهند او را در فیلم‌های اکشن ببینند.

به این ترتیب ساموئل ال جکسون که همین چند وقت پیش فیلم پر زد و خورد «محافظ مزدور» (Hitman's Bodyguard) را از دو دیدیم در هیچکدام از صحنه‌های خطرناک این فیلم حضور پیدا نکرد و تمامی زد و خورد‌ها و تعقیب و گریز‌ها را به بدلکاران واگذار کرد. انصافاً هم باید گفت با توجه به سن و سالی که ساموئل ال جکسون دارد بیش از این از او انتظاری نمی‌رود.


بروس ویلیس

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

امکان ندارد به فیلم‌های اکشن علاقه داشته باشید و فیلم‌های جان‌سخت را ندیده باشید، بروس ویلیس در این فیلم‌ها با ایفای نقش جان مک‌کلاین که یک پلیس سرسخت و تسلیم ناپذیر بود توانست خودش را به دنیای فیلم‌های پر زد و خورد معرفی کند و از آن زمان به بعد هم تا دلتان بخواهد در فیلم‌های اکشن حضور پیدا کرد.

بروس ویلیس که در چیزی بیشتر از ۶۰ اثر بلند سینمایی حضور داشته و بیشتر این فیلم‌ها نیز فروش خوبی را تجربه کرده اند. همین امر باعث شده تا بروس به هفتمین هنرپیشه مرد پرفروش‌دنیا تبدیل شود. با این حساب کاملاً مشخص است که با چنین درآمدی علاقه‌ای به تحمل دردسر‌های فیلم‌های پر زد و خورد نداشته باشد و در بیشتر این فیلم‌ها از بدلکار کمک گرفته است.

ناگفته نماند بروس ویلیس در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که دیگر حوصله بازی در فیلم‌های اکشن را ندارد و به این ترتیب بعید می‌دانید در آینده بروس ویلیس ۶۴ ساله را در فیلم‌های پر زد و خورد شاهد باشیم.


برندن فریزر

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

این روز‌ها خبری از بردن جیمز فریزر در دنیای هالیوود نیست، اما این هنرپیشه در سال ۱۹۹۹ در سه‌گانه فیلم‌های مومیایی حضور پیدا کرد و توانست اسم و رسم خوبی در دنیای سینمای اکشن برای خودش دست و پا کند.

اگر فیلم‌های مومیایی را دیده باشید حتماً به خا‌طر دارید که در این فیلم‌ها صحنه‌های تعقیب و گریز زیادی را با خودرو شاهد بودیم و برندن فریزر برای تمامی این صحنه‌ها از بدلکار کمک گرفت. ناگفته نماند برندن فریزر از آن دسته هنرپیشه‌هایی است که علاقه زیادی دارد شخصاً در فیلم‌های پر زد و خورد بازی کند و از بدلکار کمک نگیرد، اما از قرار معلوم استرس ناشی از هیجانی که در این صحنه‌ها وجود دارد تأثیر زیادی در بازیگری برندن فریزر می‌گذارد و به همین نیز سازندگان فیلم ترجیح می‌دهند به جای اینکه روی بدلکاری برندن فریزر در نقش خودش در فیلم‌ها حساب باز کنند از بدلکار کمک بگیرند.


ساندرا بولاک

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

به احتمال زیاد شما هم مانند ما با ساندرا بولاک در فیلم سرعت آشنا شدید و بازی او در این فیلم به اندازه‌ای به دل شما نشست که تمامی فیلم‌های ساندرا بولاک را دنبال کرده‌اید. ساندرا بولاک در این فیلم پشت فرمان یک اتوبوس پرسرعت نشست و بدون اینکه خم به ابرو بیاورد نقش‌اش را به بهترین شکل ممکن بازی کرد.

جالب است دانید تاد لیبرمان (Todd Lieberman) یکی از تهیه‌کننده‌های هالیوودی در جایی گفته است جسارت ساندرا بولاک با جسارت قوی‌ترین بازیگران هالیوود برابری می‌کند. ساندرا بولاک پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کرد و بازی درخشان او باعث شده تا این روز‌ها بیشترین دستمزد را در میان هنرپیشه‌های زن هالیوود دریافت کند. اما این روز‌ها خبری از جسارت‌های ساندرا بولاک در فیلم‌ها نیست از زمانی که در سال ۲۰۱۰، پسری را به فرزندی پذیرفت، دیگر دل به خطر نمی‌دهد و برای حضور در فیلم‌های پر زد و خورد از بدلکار کمک می‌گیرد.


رایان رینولدز

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

بازی رایان در فیلم‌های «محافظ مزدور» و «ددپول»، او را به یکی از هنرپیشه‌های معروف چند سال اخیر در فیلم‌های اکشن تبدیل کرده است. اما این هنرپیشه ۴۲ ساله و خو‌ش‌آتیه دل خوشی از بدلکاری ندارد چرا که در سال ۲۰۱۲ در فیلم «خانه امن» حضور پیدا کرد و بدلکاری این فیلم را شخصاً انجام داد، اما از بخت‌بد روزگار رایان در حین بدلکاری این فیلم آسیب جدی دید و شدیداً مجروح شد.

پزشک شخصی رایان پس از این ماجرا، او را از انجام هرگونه بدلکاری در فیلم‌ها منع کرده است و از آنجایی که رایان چیزی نزدیک به ۷۵ میلیون دلار ثروت و دارایی دارد، هیچ نگران استخدام بدلکار نیست و به این ترتیب بعید می‌دانیم در فیلم‌های آینده رایان نیز شاهد بدلکاری‌های هیجان‌انگیزی از جانب این هنرپیشه ترازاول باشیم.


دنی ترخو

 

هنرپیشه‌های ترازاولی که بدلکاری‌ها را خودشان انجام می‌دهند و آنها که از بدلکار کمک می‌گیرند

اگر فیلم‌های «مخمصه» (Heat)، «هواپیمای محکومین» و «بچه‌های جاسوس» را دیده باشید به احتمال زیاد دنی ترخو را می‌شناسید، چرا که ترخو از آن دسته بازیگرانی است که با یک بار مشاهده چهره او هرگز ظاهرش را فراموش نخواهید کرد. ترخو که در فیلم «ماشته» (Machete)، نیز بازی چشمگیری را از خودش نشان داد ظاهر خشن و باابهتی دارد و مخاطبین ممکن است فکر کنند با توجه به چنین ظاهری، ترخو تمام بدلکاری‌ها در فیلم‌هایش را شخصاً انجام می‌دهد.

اما چنین باوری درست نیست و دنی ترخو تاجایی که می‌تواند از بدلکاران کمک می‌گیرد، این بازیگر ۷۴ ساله در مصاحبه‌ای گفته است که هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند و در دنیای هالیوود باید بازیگران جای خودشان باشند و بدلکاران نیز در جای خودشان قرار بگیرند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای هیجان‌انگیز از انجام کاری را دارید، در قسمت نظرات برای ما و سایر کاربران از این تجربه‌ها بگویید.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
چه عكس قشنگي از کریستین بیل گذاشتيد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار