خوب و بد مصرف روغن زیتون برای کودکان
کد خبر: ۱۴۱۰۱۵
تاریخ انتشار: 2019 April 05    -    ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

روغن زیتون به عنوان بخشی از زندگی مدیترانه‌ای، جایگاه خود را به سرعت در مرکز تحقیقات، مجلات پزشکی و یادداشت‌های متخصصین تغذیه بدست آورده است. این روغن فوق‌العاده سالم و کم چرب دارای مزایای بسیاری است که نمی‌توان آن را از دست داد. جالب است بدانید که اسفتاده از روغن زیتون برای کودکان صرفنظر از موضوع سلامت، می‌تواند یک عامل رضایت بخش باشد. در حالی که کودک از طعم متمایز و تنوع مزه لذت می‌برد، شما به عنوان مادر در نهایت می‌توانید به آرامش ذهنی برسید.

خوب و بد مصرف روغن زیتون برای کودکان

روغن‌های تصفیه شده جز جدایی نشدنی از زندگی خانواده‌ها هستند. با این حال تحقیقات محققان تغذیه در مورد ترکیبات آنها هنوز ادامه دارد. بسیاری از روغن‌های تصفیه شده دارای مقدار زیادی چربی‌های اشباع شده هستند که عامل بیماری‌هایی مثل فشار خون بالا و چاقی است. انتحاب یک روغن خوب برای پخت و پز شما و خانواده همیشه مورد بحث است. اطلاعات این مقاله در مورد روغن زیتون برای کودکان می‌تواند به شما در انتخاب روغن کمک کند. مقدار بسیار زیادی روغن در پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل باید برای انتخاب روغن بهترین تصمیم را بگیرید.

چرا روغن زیتون بهتر از روغن های تصفیه شده است؟
۱ – منبع غنی از آنتی اکسیدان های سالم
یکی از بهترین دلایل استفاده از روغن زیتون این است که روغن زیتون منبع غنی از آنتی اکسیدان است. دارای انواع ویتامین و سایر مواد مغذی است که سلول‌های فرزندتان را از آسیب حفظ می‌کند و ایمنی بدن را بالا می‌برد. بر خلاف بسیاری از روغن‌های تصفیه شده که فقط از اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل شده اند، روغن زیتون غنی از پلی فنل است. همچنین به عنوان یک ماده مغذی ضد التهابی عمل می‌کند. استفاده از روغن زیتون یک تیر و دو نشان برای کودک در حال رشد شما است.

۲ – کمک به جلوگیری و محافظت از سرطان
در زندگی دشوار امروز، سبک زندگی و عادات غذایی ما در ابتلا به سرطان دخیل هستند، روغن زیتون می‌تواند عاملی برای کاهش استرس شما در ابتلا به سرطان باشد. پژوهش‌های انجام شده ثابت کرده است که پلی فنول در روغن زیتون خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. از آنجایی که در اغلب موارد ابتلا به سرطان ناشی از آسیب به ساختار سلولی و التهاب سلولی است، روغن زیتون با آن مبارزه می‌کند.

۳ – بهبود مهارت های شناختی در کودکان
در طول سال‌های رشد، کودک با کمک‌هایی که می‌گیرد می‌تواند کارهایش را انجام دهد. حتما متعجب می‌شوید اگر بدانید که نوع روغن پخت و پز شما در پیشرفت مهارت های شناختی فرزندتان تاثیرگذار است. خب، کارشناسان بر این باورند که روغن زیتون با حافظه دیداری و مهارت‌های کلامی بچه‌ها ارتباط دارد. علاوه بر این، اگر یک برند معتبر مانند Colavita را انتخاب کنید، کودک با تعادل کاملی از طعم‌ها و مزه‌ها آشنا می‌شود. یکی از مواد غذایی مورد علاقه کودکان در انواع پاستا و پیتزا روغن زیتون است که ماده غالب در انواع غذاهای ایتالیایی است.

۴ – کاهش سطح کلسترول و جلوگیری از چاقی
حتی زمانی که ما در مورد بچه‌ها صحبت می‌کنیم، چاقی یک خطر بسیار قابل توجه و خط قرمز است. چاقی نه تنها باعث تضعیف عزت نفس فرزند شما می‌شود بلکه در طولانی مدت سلامت کودک را به خطر می‌اندازد. روغن زیتون حاوی چربی بسیار کمتری از روغن‌های تصفیه شده دیگر است که در جلوگیری از چاقی به شما کمک می‌کند. تقریبا ۷۵٪ چربی روغن زیتون از اسید اولئیک تشکیل شده است. این یک اسید چرب ۹-امگا است که باعث کاهش کلسترول بد می‌شود و این خاصیت منحصر به فرد روغن زیتون است.

۵ – کنترل میزان فشار خون
در حال حاضر کودکان به شدت در معرض مشکلات فشار خون حتی در سنین جوانی قرار دارند، که این یک وضعیت هشدار دهنده است. تحقیقات نشان داده که مشکلات فشار خون با شیوه زندگی ناسالم و رژیم غذایی ناسالم مرتبط است. تنظیم فشار خون و حفظ سلامت کلیه‌ها و گردش خون دلیل مهمی برای تغییر روغن مصرفی خانواده به روغن زیتون است.

استفاده از روغن زیتون برای غذای کودکان
روغن زیتون بر اساس درجه بندی‌های مختلف بر اساس میزانی که پردازش شده در دسترس است. از طرفی روغن زیتون خالص دارای مزایای سلامتی فراوانی است. شما می‌توانید بر اساس بودجه خود، طبخ غذا و الزامات رژیم غذایی خود و با مشاوره با متخصص تغذیه روغن زیتون را انتخاب کنید. همیشه استفاده از یک برند خوب روغن زیتون به عنوان پایه آشپزی برای انواع دستورالعمل‌ها بهترین انتخاب است. هنگام پخت و پز با روغن زیتون دستورالعمل‌های زیر را مدنظر داشته باشید:
از روغن زیتون برای انواع پخت و پز و سرخ کردن غذا می‌توان استفاده کرد. روغن زیتون یک روغن چند منظوره است که با تمام طعم‌ها همخوانی دارد.
اگر تصمیم دارید از روغن زیتون برای غذاهای خاص استفاده کنید می‌توانید انواع غذاهای ایتالیایی را در این لیست قرار دهید. به عنوان مثال، روغن زیتون به زیبایی با پاستا و سالادهای مختلف مخلوط می‌شود.
شما همچنین می‌توانید روغن زیتون را به رژیم غذایی کودک به عنوان یک سس سالاد و یا جایگزین چربی‌هایی مانند کره، اضافه کنید.
روغن زیتون خالص را زیاد حرارت ندهید چراکه طعم خود را از دست می‌دهد. می توانید برای پخت و پز از روغن زیتون‌های تصفیه شده با میزان پردازش بیشتر استفاده کنید.
روغن زیتون را در محل خشک و خنک نگهداری کنید و به طور ایده آل آن را طی ۱تا ۲ ماه مصرف کنید. این شرایط تضمین می‌کند که مواد مغذی درون روغن زیتون در بهترین حالت برای مصرف هستند و سلامت کودک را در بهترین حالت قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار