خوردن فست‌فود، اضطراب را افزایش می‌دهد
کد خبر: ۱۴۰۷۹۹
تاریخ انتشار: 2019 April 02    -    ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

اضطراب یکی از رایج‌ترین مشکلات روانی است که بر روی افراد تاثیر می‌گذارد.

براساس گزارش «مدیکال‌دیلی»، علاوه بر این برخی مطالعات اعلام کردند که اجتناب از یکسری مواد خاص و عادت‌های غذایی ممکن است علائم اضطراب را کاهش دهد. در اینجا با برخی از این غذاها آشنا خواهید شد.

مصرف منیزیم را افزایش دهید

مطالعات نشان داده که رژیم غذایی با منیزیم کم اضطراب در موش‌ها را افزایش می‌دهد. برای جلوگیری از کمبود منیزیم می‌توانید سبزیجات و برگ‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید، منابع دیگر منیزیم بادام، گندم، آوکادو و لوبیا هستند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که شکلات تلخ به طور قابل ملاحظه‌ای میزان سرتونین را افزایش داده و موجب کاهش هورمون‌های استرس می‌شود.

هرگز وعده‌های غذایی خود را کم نکنید

نخوردن صبحانه و دیر غذا خوردن فشار خون را کاهش داده و در نهایت منجر به افزایش استرس می‌شود.

در طول روز آب مصرف کنید

کم‌آبی به تنهایی عامل ایجاد اضطراب نیست اما می‌تواند استرس را افزایش دهد. بنابراین باید در طول روز به میزان کافی آب مصرف کنید.

به غذاهای فست‌فوت "نه" بگویید

مطالعات سال 2017 نشان داده که مصرف غذاهای فست‌فود به طور قابل ملاحظه‌ای احساس افسردگی را افزایش می‌دهد. چنین غذاهایی دارای سطوح بالایی از چربی اشباع‌شده، چربی‌های ترانس و اسیدهای چرب امگا 6 هستند.

به قند یا کافئین وابسته نباشید

تحقیقات نشان داده که کودکان بیشتر تحت تاثیر مصرف شکر زیاد هستند و بنابراین بیشتر در معرض خطر ابتلا به اضطراب و افسردگی قرار می‌گیرند. از طرفی مصرف زیاد کافئین نیز می‌تواند خواب را مختل کرده و در نتیجه ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار