چرا مردان بیش از زنان به بازی‌های ویدئویی معتاد می‌شوند؟!
کد خبر: ۱۴۰۶۶۵
تاریخ انتشار: 2019 April 12    -    ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
برخی پژوهش های انجام شده در این زمینه نشان می دهد که مناطق مشخصی از مغز مردان بر خلاف زنان، آنان را به رفتارهای انفعالی وا می دارد. یکی از محققان مُشرف بر این پژوهش، تفاوت هورمون هایی که در بدن دو جنس زن و مرد آزاد می شود را علّت اصلی این موضوع برمی شمرند.

چرا مردان بیش از زنان به بازی های ویدئویی معتاد می شوند؟!

اختصاصی «تابناک باتو» ـ شاید دیده باشید که تعداد مردان معتاد به بازی های ویدئویی، بیش از زنان است، اما آیا تا به حال درباره دلیل این موضوع از خود پرسیده اید؟!

هورمون ها عامل اصلی اعتیاد مردان به بازی های ویدئویی

برخی پژوهش های انجام شده در این زمینه نشان می دهد که مناطق مشخصی از مغز مردان بر خلاف زنان، آنان را به رفتارهای انفعالی وا می دارد. یکی از محققان مُشرف بر این پژوهش، تفاوت هورمون هایی که در بدن دو جنس زن و مرد آزاد می شود را علّت اصلی این موضوع برمی شمرند. آنها بر این باورند که علاقه زیاد مردان به بازی های ویدیویی به خاطر ترشح هورمون تستوسترون است.

این پژوهش روی شمار بسیاری از معتادان به بازی های ویدئویی شامل زنان و مردان انجام شد و به بررسی سلامت و حالت روانی آنها قبل و بعد از بازی و انجام دقیق تصویربرداری رزونانس مغناطیسی مغز آنها پرداختند تا ساختار مغز و تفاوت در مکانیسم عملکرد و انفعالات آن را در طول بازی شناسایی کنند.

چرا مردان بیش از زنان به بازی‌های ویدئویی معتاد می‌شوند؟!

بازی های خشن روی مغز اثر می گذارند

پژوهشی مشابه در دانشگاه ایندیانا آمریکا، مردم را از اعتیاد به بازی های ویدئویی که پر از خشونت و کتک کاری هستند بر حذر داشت. این تحقیقات نشان داد که بازی های خشن در بخشی از مغز، که مسئول کنترل انفعالات و رفتارهای تهاجمی است، تغییراتی را به وجود می آورد.

دکتر «یانگ وانگ» می گوید: اعتیاد فرد به بازی های خشونت بار در بخش هایی از مغز تغییراتی به وجود می آورد و بازی های ویدئویی تأثیر بلندمدتی بر عملکرد مغز دارند.

چرا مردان بیش از زنان به بازی‌های ویدئویی معتاد می‌شوند؟!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار