بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس
کد خبر: ۱۴۰۵۰۹
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 30    -    ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

تا حالا به بدترین درد‌هایی که ممکن است تجربه کنید، فکر کرده اید؟ دوست نداریم بگوییم، اما درد‌هایی وجود دارند که بد نیست از آن‌ها باخبر باشید. درد واکنش حسی است که بدن به مغز می‌فرستد تا بدانید کی و کجا خطایی رخ داده.

درد معمولا مفید است، چون به شما درباره چیزی هشدار می‌دهد که ممکن است برایتان خطرناک باشد، مثل برخورد با سطح داغ یا پا گذاشتن روی اشیای تیز. اما در برخی موارد، خود درد آنقدر غیرقابل تحمل است که به خودی خود یک مشکل است و در این موارد کار زیادی نمی‌توان کرد. در اینجا با بدترین درد‌هایی که انسان ممکن است تجربه کند آشنا می‌شوید. امیدواریم هیچوقت دچارشان نشوید.

۲۵. نقرس

نقرس نوعی بیماری است که حملات پیاپی آرتروز التهابی حاد به دنبال آن می‌آید و از آن با عنوان «بیماری ثروتمندان» یاد می‌شود، چون رژیم غذایی گرانقیمت باعث آن می‌شود. نقرس نتیجه اسید اوریک بیش از حد در خون است که کریستال‌های میکروسکوپی تشکیل می‌دهد که در اندام‌های بدن رسوب می‌کند. علائم این بیماری شامل درد شدید و همچنین تورم و قرمزی مفاصل، به ویژه در دست‌ها و پا‌ها می‌شود.


۲۴. آبسه دندان


بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس

آبسه هرجای بدن ممکن است اتفاق بیفتد، اما آبسه دندان از همه دردناک‌تر است، چون به اعصاب بیشتری نزدیک است. عفونت با پوسیدگی دندان شروع می‌شود و هرچه باکتری‌ها بیشتر و فساد دندان می‌شود، بدتر و دردناک‌تر می‌شود. حتی می‌تواند در بقیه صورت پخش شده و باعث تب شدید و در برخی موارد مرگ شود.


۲۳. پاره شدن آشیل


بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس

آشیل قوی‌ترین و بزرگترین تاندون بدن است بنابراین وقتی پاره می‌شود، درد زیادی دارد که برخی افراد آن را مثل تیر خوردن پشت پا توصیف می‌کنند.


۲۲. ساییدگی پوست در اثر برخورد با سطح جاده

این نوع ساییدگی مثل سوختگی، اغلب لایه رویی پوست را از بین می‌برد و اعصاب را در مقابل عناصر محیطی قرار می‌دهد که دردناک است.


۲۱. نیش سنگ‌ماهی


بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس

این ماهی که در مناطق ساحلی هند-آرام یافت می‌شود و یکی از سمی‌ترین ماهی‌های شناخته شده برای انسان است. این ماهی کاملا در میان سنگ‌ها و مرجان‌های زیر سطح آب پنهان می‌شود و با نیش زدن انسان درد شدید، تهوع، تشنج، استفراغ و حتی در صورت عدم درمان فوری، موجب مرگ می‌شود.


۲۰. حمله خرس

نیاز نیست نابغه باشید تا بفهمید که خرس‌ها با کسی شوخی ندارند. این حیوانات فوق العاده با چند صد کیلو وزن، به راحتی می‌توانند انسان را چند ثانیه له کنند. در امریکا و کانادا هر سال ۳ نفر در اثر حمله خرس می‌میرند.

 

19. شکستگی استخوان ران

بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس

استخوان ران بزرگترین استخوان بدن انسان است، به همین دلیل شکستن آن اصلا موضوع ساده‌ای نیست. معمولا این شکستگی در اثر اتفاقات وحشتناکی مثل تصادف رخ می‌دهد، چون نیروی زیادی برای شکستن این استخوان لازم است و دردناک‌ترین شکستگی است که انسان می‌تواند تجربه کند. حتی فرآیند بهبود آن هم سخت است و اغلب ۴ تا ۵ ماه طول می‌کشد و پیامد‌های طولانی آن تا سال‌ها بعد از شکستگی روی انسان فرد اثر می‌گذارد.


۱۸. کشیده شدن و به چهار قسمت تقسیم شدن


بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند

در گذشته روش‌های اعدام بسیار بی رحمانه و غیرانسانی بود. یکی از این روش‌ها در اروپای قرون وسطی، کشیدن زندانی در خیابان با اسب و آویزان کردن آن تقریبا تا زمان مرگ، پاره کردن شکم، قطع کردن سر و سپس تقسیم کردن بدن او به چهار قسمت بود.


۱۷. نیش حشره

در مورد نیش زنبور حرف نمی‌زنیم، برخی حشرات، مثل مورچه گلوله که در آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می‌شود، با یک نیش، زهری وارد بدن انسان می‌کنند که درد وحشتناک آن چند روز طول می‌کشد.


۱۶. نورالژی عصب سه‌قلو

عصب سه قلو مسئول تامین حسی سر و صورت است، بنابراین وقتی مختل می‌شود نتایج خوبی ندارد. کسانی که این درد را تجربه کرده اند آن را شبیه برخورد رعد و برق با سر توصیف می‌کنند. حملات نورالژی عصب سه قلو می‌تواند با کار‌های ساده‌ای مثل مسواک زدن یا آرایش کردن ایجاد شود.


۱۵. لینگچی


بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند

این نوع اعدام که با نام «مرگ با هزار برش» شناخته می‌شود در چین و ویتنام تا سال ۱۹۰۰ استفاده می‌شد، بدن قربانی به آرامی تکه تکه می‌شد، با این هدف که تا حد ممکن زنده بماند و درد شدیدی را تحمل کند.


۱۴. کزاز

کزاز یک عفونت باکتریایی جدی است که اغلب از طریق بریدگی یا سوراخ‌های ناشی از فلز زنگ زده ایجاد می‌شود که باکتری در آن رایج است. کزاز باعث انقباض شدید عضلانی در صورت و گردن می‌شود که می‌تواند مجاری تنفسی را محدود کرده و حتی منجر به مرگ شود. خوشبختانه واکسن این بیماری در دسترس است، بنابراین امروزه بیشتر مبتلایان کزاز افراد فقیری هستند که به واکسن و درمان دسترسی ندارند.


۱۳. زایمان

درد زایمان را شبیه احساس شکافته شدن اندام‌ها توصیف می‌کنند، هیچ شکی نیست که معجزه آوردن یک موجود جدید به این دنیا هزینه زیادی برای مادران دارند. همچنین از نظر آماری، تقریبا نیمی از جمعیت انسان‌ها احتمالا در نقطه‌ای از زندگیشان آن را تجربه می‌کنند، بنابراین یکی از رایج‌ترین درد‌هایی است که در این مطلب ذکر کردیم.


۱۲. به صلیب کشیدن

به صلیب کشیدن یک شیوه بسیار دردناک اعدام بوده که ۱۷۹ سال قبل از میلاد استفاده می‌شد، سپس توسط رومیان کامل و دوباره استفاده شد. در روش جدید سعی می‌شد قربانی تا حد ممکن زنده نگه داشته شده و درد بکشد.


۱۱. پریتونیت یا التهاب صفاق

صفاق یک غشای نازک است که بسیاری از قسمت‌های داخل شکم ما را می‌پوشاند، و وقتی ملتهب می‌شود، درد می‌گیرد. این بیماری معمولا به دلیل سوراخ شدن روده ایجاد می‌شود و باعث درد شدیدی می‌شود که اگر درمان نشود به مرگ می‌انجامد.


۱۰. سندروم ایروکاندجی


بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس

این بیماری در اثر نیش عروس دریایی ایروکاندجی ایجاد می‌شود که در ساحل استرالیا یافت می‌شود. زهر این عروس دریایی علاوه بر این که فوق العاده دردناک است، احساس شدید مرگ قریب الوقوع است. این احساس آنقدر عمیق است که برخی بیماران از پزشک خود خواهش می‌کنند آن‌ها را بکشد و راحتشان کند. علائم این بیماری معمولا چند هفته طول می‌کشد، حتی با وجود مراقبت‌های پزشکی مناسب.


۹. درد غدد جنسی

این درد هم در مورد تخمدان و هم بیضه اتفاق می‌افتد و معمولا شامل پیچ خوردگی بیضه و قطع جریان خون آن می‌شود. این درد آنقدر شدید است که گاهی نیاز به عمل جراحی دارد.


۸. سنگ کلیه

سنگ کلیه، رسوب مواد معدنی در کلیه فرد است که اغلب باعث علائم تب، تهوع و ادرار خونی می‌شود. تنها راه خلاص شدن از آن‌ها بدون عمل جراحی این است که از مجاری ادراری خارج شوند، سنگ‌هایی که از چند میلیمتر تا چند سانتیمتر هستند.


۷. سوختگی درجه دو


بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس

سوختگی درجه دو باوجود اینکه کمتر از سوختگی درجه سه یا چهار به فرد آسیب می‌زند، اغلب دردناک‌ترین نوع سوختگی است. چون سوختگی درجه سه و چهار به اعصاب آسیب می‌زنند و اغلب توانایی مغز را از حس کردن درد ناحیه سوخته قطع می‌کنند، اما در سوختگی درجه دو فقط لایه بالایی پوست می‌سوزد و آن را تجربه واقعا دردناکی می‌کند.


۶. بیماری درکوم

بیماری درکوم حتی ساده‌ترین کار‌های روزانه مثل لباس پوشیدن یا دوش گرفتن را بی نهایت دردناک می‌کند. این به خاطر شمار زیاد لیپوماس (رشد دردناک بافت چربی) است که در بدن فرد بیمار پخش می‌شود و او را نسبت به دما و لمس بسیار حساس می‌کند. اگرچه علت دقیق آن ناشناخته است، تصور می‌شود درکوم یک اختلال خودایمنی ژنتیکی باشد که باعث می‌شود بدن به درستی چربی‌ها را تجزیه نکند.


۵. سندروم درد منطقه‌ای پیچیده


بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس

این بیماری بدی است که باعث می‌شود گیرنده‌های درد بدن از کنترل خارج شوند و درد و تورم شدید در دست‌ها یا پا‌ها ایجاد کنند. این درد به مرور زمان بدتر می‌شود و گرچه درمان آن هنوز کشف نشده، دانشمندان ارتباطی بین شروع بیماری و سیگار کشیدن کشف کرده اند.


۴. سردرد‌های خوشه‌ای


بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس

سردرد‌های خوشه‌ای برخلاف میگرن یا سردرد‌های تنشی مستقیم پشت تخم چشم اتفاق می‌افتند. آن‌ها معمولا یک دوره چند هفته‌ای فرد را درگیر می‌کنند و اغلب شب‌ها به سراغ انسان می‌آیند. باتوجه به ماهیت مزمن حملات و درد غیرقابل تحمل بودن دردی که ایجاد می‌کنند، بسیاری افراد آن‌ها را «سردرد‌های خودکشی» توصیف می‌کنند، چون بیشتر مبتلایان می‌خواهند خودشان را بکشند.


۳. شکستگی آلت تناسلی

همه مردان می‌دانند این درد چقدر می‌تواند وحشتناک باشد و بیش از آنچه فکر می‌کنید به فرد آسیب می‌زند.


۲. سردرد ناشی از سوراخ شدن دورا

بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس

این سردرد که با نام «سردرد نخاعی» هم شناخته می‌شود یکی از بدترین انواع سردرد است که انسان می‌تواند تجربه کند. این سردرد روی مننژ‌ها تاثیر می‌گذارد که غشای مغزی و نخاعی و حساس‌ترین بخش‌های آناتومی شما هستند و عوارض جانبی رایج بیهوشی نخاعی هستند. علائم رایج این بیماری شامل کاهش شنوایی، حالت تهوع، سرگیجه و درد شدید می‌شود که قابل مقایسه با سوختگی با فلز داغ است.


۱. درد احساسی


بدترین درد‌هایی که انسان می‌تواند تجربه کند+عکس

از افسردگی تا اختلال استرسی پس از سانجه، مطالعات متعدد نشان داده که آسیب‌های عاطفی همان بخش‌هایی از مغز را درگیر کند که درد‌های فیزیکی درگیر می‌کنند و در برخی موارد می‌توانند به دردناکی صدمات شدید باشند. پریشانی روانی یکی از بدترین چیز‌هایی است که انسان می‌تواند تجربه کند.

منبع: list25

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خان محمدعلی آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
3
22
اللهم اشف کل مریض
یا من اسمه دواء و ذکره شفاء یا من یجعل الشفاء فیما یشاء من الاشیاء
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
خان ممد باز حرف زدی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
1
0
همه رو ول کن فقط مورد 15
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
26
به عنوان یک کهنه سرباز وطن که که در درگیری، گلوله استخوانش را تکه تکه کرده و 51 بخیه را بدون بیهوشی و بیحسی روی او دوخته اند از ضمیر جان برایتان میگویم که تنها یک درد بسیار وخیم وجود دارد که هستی شما را به چالش می کشد...
و عجبا که بعضی انسانها بطور مادرزادی در مقابل این درد مصونیت دارند:
درد عذاب وجدان... اگر که وجدان داشته باشید!...
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
اگه مسئولین این کشور اندازه سر سوزن عذاب وجدان داشتند که مملکت به این روز نمی افتاد در ضمن خدا به حق روح بزرگ و متعالی حضرت امام حسین (ع) به شما جانباز عزیز عزت و سلامتی بدهد.
ali
|
United States
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
1
درد عمل بواسیر بعد از عمل....
علیرضا
|
Kuwait
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
2
0
من درد سنگ ماهی تجربه کردم. متاسفانه مدت زیادی طول کشید که پادزهر به من تزریق بشه. تجربه عجیبی بود. در چند دقیقه اول فقط مثل یه برش ساده بود. اما بعد از یکی دو ساعت تمام بدنم به شدت درد می کرد. و نمی تونستم حتی پلک هم بزنم و تنفسم تقریبا قطع شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
سنگ ماهی یا سگ ماهی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
1
13
بدترین ، درد فقر ،و نداری میباشد آنهم وقتی به فرد تحمیل میکنند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
7
مرسی. باز هم ازاین خبرهای تلخ و وحشتناک منتشرکن. یکعده خواننده پروپاقرص آنها هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
20
درد بی پولی، درد بی کسی، درد غربت، درد گرانی، درد تورم مهارنشدنی، درد بی تفاوتی مسوولین یک کشور و... را هم به این دردها اضافه کنید...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
5
تابی بی کاری ها . بد نیست از لذت بخش ترین کارها و اعمال هم بگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
1
13
درد بی پولی - درد پدر بی پول در برابر خانواده - درد بی پدری - درد فقیری ....... را هم اضافه کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
0
2
نیش عقرب و بد تر از اون نیش آدمای حسود
ناشناس
|
Italy
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
2
درد فقط درد زایمان...خوش بحال مردها
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
درد آبسه رو من تجربه کردم اونم زیاد اما شاید باورتون نشه راهش یه سوزنه و یه فندک که سوزنو ضدعفونی می‌کنم بعد وسط نقطه آبسه رو هدف میگیرم و میترکونم وبعد با یه پنبه یا دستمال کاغذی اون قسمت ترکیده شده رو فشار میدم و چرکو عفونت به صورت مشهود و وحشتناک خارج میشه.البته باید یه خورده دل داشته باشید و بعدش از شرش راحت می شید.باورکنید من ده بار امتحان کردم جواب داده.اصلا نترسید.پول دکتر و دندانپزشکم ندید.اصلا ترس نداره.جالب هم اینجاست ظرف مدت ۱ساعت وام صورت هم رفع میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
1
درد دیسک کمر. صبح ساعت ۶ هستش یه دقیقه نخوابیدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار