آیا جای تزریق ژل بر روی بدن می‌ماند؟
کد خبر: ۱۴۰۴۰۷
تاریخ انتشار: 2019 March 31    -    ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
تزریق ژل و یا تزریق چربی این روزها مشتریان خودشان را در میان همه بخصوص بانوان پیدا کرده است و درآمد خوبی را نصیب فعالان در این حرفه می کند، اما پرسشی که شاید در این بین مطرح شود این .که تزریق ژل چه تفاوتی با تزریق چربی دارد؟ ماندگاری تزریق ژل بستگی به نوع ژل دارد و یک ماندگاری مشخصی دارد. ممکن است ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری داشته باشد و بعد از این مدت جذب پوست می‌شود.

آیا جای تزریق ژل بر روی بدن باقی می‌ماند؟

آیا جای تزریق ژل بر روی بدن می‌ماند؟«تابناک باتو» ـ تزریق ژل و یا تزریق چربی این روزها مشتریان خودشان را در میان همه بخصوص بانوان پیدا کرده است و درآمد خوبی را نصیب فعالان در این حرفه می کند، اما سوالی که شاید در این بین مطرح شود این است که تزریق ژل چه تفاوتی با تزریق چربی دارد؟

 ژل یا چربی هر دو به عنوان فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزیت چربی این است که از بافت خود فرد است یعنی از چربی بدن فرد استفاده می‌شود و به دلیل اینکه چربی خود فرد استفاده می‌شود، واکنشی وجود ندارد.

تزریق چربی به نوعی تزریق پیوند چربی است، یعنی اینکه سلول‌های چربی فرد از یک نقطه به نقطه دیگری انتقال داده می‌شوند و پیوند صورت می‌گیرد و به تبع آن در هر پیوندی انتظار جذب وجود دارد و انتظار پیوند صددرصد نداریم.

با توجه به شرایط بالینی افراد و با توجه به پروسه‌ای که انجام می‌گیرد، ممکن است ۳۰ تا ۴۰ درصد چربی تزریق شده به فرد جوابگو باشد و پایدار بماند و باقی‌مانده چربی‌ها ممکن است در پوست جذب شوند.

اما آن مقدار از چربی که گرَفته یا پیوند می‌شود به صورت دائم ماندگاری دارد و فرد چربی تزریق شده را سالیان سال به همراه دارد.

ژل‌های تزریقی برای چه مناطقی مفید است؟

با تزریق ژل، بلافاصله حجم از دست رفته به پوست باز می‌شود و چین‌هایی مانند خطوط لبخند و چین‌هایی که از کناره‌های تحتانی بینی در دوطرف شروع می‌شود و تا گوشه‌های دهان ادامه پیدا می‌کنند، از بین می‌رود.

ضمنا با برخی انواع آن می‌توان گود افتادگی‌های زیرچشم یا فرورفتگی‌های برخی قسمت‌های پوست را کاهش داد.

علاوه بر این‌ها برای افزایش حجم لب، گونه و برای رفع خط اخم که با بوتاکس برطرف نمی‌شود هم از آن استفاده می‌کنند.

ژل‌های تزریقی چگونه عمل می‌کنند؟

تمام پوست‌های صاف و جوان در یک چیز مشترک هستند؛ اسید هیالورونیک.

این ماده در بافت پوست هر نقطه بدن و در همه نژاد‌ها وجود دارد، اسید هیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می‌کند، آب را در پوست نگه می‌دارد و حجم پوست را حفظ می‌کند.

با افزایش سن، میزان اسید هیالورونیک موجود در پوست کاهش می‌یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروک و اغلب نازک‌تر شدن لب مواجه می‌شویم.

آیا جای تزریق ژل بر روی بدن باقی می‌ماند؟

ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل بستگی به نوع ژل دارد و یک ماندگاری مشخصی دارد. ممکن است ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری داشته باشد و بعد از این مدت جذب پوست می‌شود.

در مواردی که تصمیم داشته باشیم حجم خیلی زیادی تزریق کنیم و تغییرات زیادی برای فرد انجام دهیم، قطعا تزریق چربی بهترین گزینه است، اما در مواردی که حجم کمتری نیاز داریم، تزریق ژل بهتر است، چون فرد خواستار یک تغییر ظاهری کوچک است.

به طور مثال یک تزریق لب یا یک تزریق برای ناحیه محدود می‌خواهد و روشی که ساده‌تر است و زمان کمتری احتیاج دارد، تزریق ژل است و تزریق چربی هیچ عارضه‌ای برای فرد به وجود نمی‌آورد.

این در صورتی است که پزشک تبحر لازم را برای انجام جراحی داشته باشد و با مناطق آناتومیک صورت آشنا باشد.

در مواردی مشاهده می‌شود که حجم خیلی زیادی از چربی یا ژل تزریق می‌شود که باعث ایجاد عارضه در صورت می‌شود و پوست صورت را از حالت طبیعی خارج می‌کند و در خیلی از موارد صورت فرم اصلی خودش را از دست می‌دهد.

ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری چربی تزریق شده بستگی به نحوه برداشت و نحوه تزریق آن دارد که نکات کلیدی آن اگر رعایت شوند از ماندگاری بسیار طولانی برخوردار خواهد بود.

چربی را می‌توان به مدت ۶ ماه در یخچال‌های معمولی و ۲ سال در یخچال‌های صنعتی نگهداری کرد و سپس مجداد تزریق کرد؛ بنابراین اگر فردی پس از تزریق اول بخواهد مجدداً قسمتی از ناحیه تزریق شده را پر کند چربی به راحتی در دسترس است و فقط نیاز به یک تزریق مجدد دارد.

آیا جای تزریق ژل می‌ماند؟

تزریق ژل هیچ زخمی به جای نمی‌گذارد و زخم به‌جای مانده از عمل تزریق چربی نیز کوچک خواهد بود.

هرگونه زخم به‌جای مانده از این عمل‌ها چه در اثر تزریق و چه در اثر برداشت چربی، بسیار کوچک خواهند بود و سعی می‌شود تا این زخم‌ها در محل‌هایی ایجاد شوند که بتوان آن‌ها را با لباس پوشاند.

مدت زمان بهبودی تزریق ژل و چربی

مدت‌زمان بهبودی پس از انجام عمل تزریق ژل کم و یا صفر خواهد بود چرا که این مواد به سادگی به زیر پوست تزریق و اثرات آنها بلافاصله ظاهر می‌شود البته ممکن است در برخی موارد، این عمل ایجاد کبودی کند.

عمل تزریق چربی به مدت زمانی برای بهبودی نیاز دارد با این‌حال بیمار پس از یک یا دو هفته می‌تواند به فعالیت‌های طبیعی خود بازگردد.

نتایج تزریق چربی

از آنجایی که تزریق چربی یک عمل عمیق‌تر است، طبیعتاً انجام آن نسبت به تزریق ژل پرهزینه‌تر خواهد بود و بااین‌حال، نتایج تزریق چربی برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند چرا که چربی در نقاطی که تزریق شده است باقی خواهد ماند تا زمانی که بدن آن را جذب کند.

روزپلاس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار