احتمال سیلاب و آبگرفتگی شدید در اصفهان
کد خبر: ۱۴۰۱۳۶
تاریخ انتشار: 2019 March 25    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، حسین امیری در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم برای امدادرسانی در شهر اصفهان که نیمی از جمعیت استان را در خود دارد اندیشیده شود، اظهار کرد: در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی 350 آتش‌نشان در شهر اصفهان ایمنی مسافران و شهروندان را تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: در شب سوم نوروز 85 درصد ظرفیت اسکان تکمیل شد و تا این روز 45 درصد گردشگران از مراکز گردشگری و تفریحی شهر اصفهان بازدید کردند.

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان این‌که به منظور اسکان مسافرانی که طی روزهای آتی به شهر اصفهان خواهند آمد هماهنگی‌های لازم برای اسکان در حسینیه‌ها انجام شده است، تصریح کرد: همچنین 40 ورزشگاه نیز برای اسکان تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه همه مدیران شهری باید در محل کار خود حضور داشته باشند، گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش باران در شهر اصفهان پمپ‌های تخلیه آب و آب آشامیدنی لازم آماده‌سازی شده است.

امیری بیان کرد: کانال‌ها، بزرگراه‌ها و مادی‌های شهر اصفهان نیز باید به صورت متناوب مورد بازرسی قرار گیرد تا در صورت بارندگی مشکلی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه در صورت آب‌گرفتگی خانه‌های شهروندان وظیفه تخلیه آن‌ها با آتش‌نشانی است، اظهار کرد: نیروهای مدیریت خدمات شهری نیز باید با همکاری شهرداری مناطق آمادگی لازم برای تخلیه معابر شهر را داشته باشند. همچنین باید آمادگی لازم در سازمان پارک‌ها و فضای سبز و نیز سازمان خدمات موتوری برای مقابله با خطرات ناشی از شکستن درختان در اثر طوفان شدید، ایجاد شود.

4 کارگروه مقابله با بحران در شهرداری اصفهان تشکیل می‌شود

در ادامه این جلسه، مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه مسافرانی که در حال حاضر در باغ فدک اسکان داده شده‌اند در صورت بروز بارندگی شدید به ورزشگاه‌های تحت نظر شهرداری و اداره ورزش و جوانان استان منتقل خواهند شد، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در مورد شرایط جوی اصفهان شده است، ستاد اجرایی خدمات سفر در چهار کارگروه "اطفاء حریق" به ریاست رییس سازمان آتش‌نشانی، "سیلاب شهری" به ریاست معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت خدمات شهری، "اطلاع‌رسانی" به ریاست مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل و "تدفین اجساد" به ریاست مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها و "مناطق ۱۵ گانه" نیز به ریاست مدیران مناطق تشکیل می‌شود.

احمدرضا مرادی افزود: امسال جاری شدن آب زاینده‌رود باعث شده زمان ماندن مسافران در شهر بیشتر شود به شکلی که حداقل سه شب را به‌طور میانگین در شهر اقامت داشته‌اند.

۲۰۰ پایگاه امداد شهری در اصفهان آماده امدادرسانی در صورت بروز حادثه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم در این جلسه با بیان اینکه اصفهان تفاهم‌نامه‌ای با منطقه دو شهرداری تهران منعقد کرده تا در مدیریت بحران نقش معین را برای یکدیگر ایفا کنیم، گفت: در حال حاضر اصفهان بر اساس پروتکل‌هایی که با 8 استان هم مرز خود دارد، معین آن‌ها شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال سیلاب و آب‌گرفتگی شدید در اصفهان پیش‌بینی‌شده است چراکه سامانه بارشی غرب از مدیترانه و سامانه جنوبی از سودان وارد ایران می‌شود و از سمت جنوب کشور هم به اصفهان آمده و استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

منصور شیشه‌فروش افزود: مدیران شهری باید اولویت‌های کنترل و مقابله با آب‌گرفتگی مناطق را با توجه به تجاربی که از سال‌های گذشته اندوخته‌اند، شناسایی کنند تا اگر معابر دچار آب‌گرفتگی شد از نحوه هدایت آن آگاه باشند.

وی گفت: در استان اصفهان ۴۱ پایگاه جاده‌ای و ۲۰۰ پایگاه امداد شهری و سیار جاده‌ای وجود دارد و سه فروند بالگرد نیز برای مواقع ضروری در شهر اصفهان آماده بوده و سیستم‌های اطلاع‌رسانی نیز در آمادگی کامل هستند.

اسکان 637 هزار مسافر در شهر اصفهان

در ادامه، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه با وجود فرارسیدن روزهای اداری بعد از تعطیلات نوروزی، مسافران اصفهان را ترک نکردند، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها، جلسه ویژه ستاد بحران شهر اصفهان تشکیل و برنامه‌ریزی شد که از ظرفیت باغ فدک کمتر استفاده شود و تعداد ورزشگاه‌ها از ۴۰ به ۴۹ ورزشگاه افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: این ورزشگاه‌ها شامل ۳۰ ورزشگاه در اختیار شهرداری، شش ورزشگاه آموزش‌وپرورش، ورزشگاه‌های متعلق به اداره کل ورزش و جوانان و دو دانشگاه صنعت آب و برق و فرهنگ و هنر است، از ظرفیت باغ فدک شب گذشته استفاده نکردیم و به جای آن ۱۵ ورزشگاه شامل ۱۰ ورزشگاه در اختیار شهرداری، سه ورزشگاه اداره کل ورزش و جوانان و دو ورزشگاه دانشگاه صنعت آب و برق و دانشگاه فرهنگ و هنر برای اسکان مورد استفاده قرار گرفت.

ایمان حجتی ادامه داد: ثبات گردشگران در شهر اصفهان به وسیله آمار تأییدشده است و این نشان‌دهنده ایجاد گردشگری پایدار در شهر است به‌طوری‌که از ابتدای سفرهای نوروزی تا شب گذشته (چهارم فروردین) 637 هزار نفر در شهر اصفهان اسکان یافته‌اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تا روز گذشته (چهارم فروردین‌ماه ۹۸) آمار بازدید مسافران از باغ گل‌ها ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر، منطقه نمونه گردشگری صفه ۸۰ هزار نفر، باغ پرندگان ۵۰ هزار نفر، آکواریوم ۴۶ هزار نفر، شهر رؤیاها ۱۰ هزار نفر، تله‌کابین شش هزار نفر، تله سیژ ۱۱ هزار نفر و باغ خزندگان ۱۷ هزار نفر اعلام شده است.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در بین موزه‌ها آمار شاخص بازدیدها مربوط به موزه حمام علی‌قلی‌آقا با دو هزار نفر بازدید کننده و در مجموعه تخت فولاد بیشترین آمار مربوط به مقبره بابا رکن‌الدین با ۴۵۰۰ بازدیدکننده است

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار