درباره سیل شیراز؛ همه چیز از آن ۷ دقیقه شروع شد
کد خبر: ۱۴۰۱۳۰
تاریخ انتشار: 2019 March 25    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

باور کنید به 10 دقیقه نکشید. حدود 7 دقیقه؛ باران با چاشنی باد و تگرگ شدید آسمان شیراز را فرا گرفت و به ناگاه بخش عمده ای از شهر روی آب رفت.

از دروازه قرآن و دروازه سعدی تا هفت تنان و فرهنگ شهر و...

فاجعه اما حوالی دروازه قرآن اتفاق افتاد. جایی که همیشه چه در ایام تعطیلات و چه غیر تعطیلات حجم بسیاری از خودروهای عموما سبک می ایستند تا «شبه اتراقی» داشته باشند و بعد به راهشان ادامه دهند.

یک مکان توریستی که در همه ایام سال و خصوصا عید نوروز پذیرای گردشگران بسیاری است.

اینجا دروازه قرآن بالای شیراز قرار گرفته و وقتی در این مکان قرار می گیری شیراز را زیر پای خود حس می کنی ضمن آن که کناره های دروازه قرآن هم به وسیله کوه احاطه شده است.

همان 7 دقیقه باران و تگرگ شدید و البته بارندگی پیوسته بعدش کافی بود تا سیلابی از سربالایی دروازه قرآن به سمت شهر سرازیر شود.

سیلی که به جهت همین سربالایی و جریان یافتن آب در مسیر پایین به سمت شهر باعث شدت جریان آب شد و در نهایت شد آنچه نباید می شد.

خودروهای عموما سبک، به چشم بر هم زدنی تارو مار شدند.

این در حالی است که شب گذشته از طریق رسانه های مختلف مثل تلویزیون، رادیو و کانال های رسمی و بر پایه هشدارهای سازمان هواشناسی، استان فارس نیز در وضعیت هشدار قرار گرفت.

با این وصف می شد سمت دروازه قرآن را از وجود خودروهای مسافران و سایر خودروها خالی کرد و به مردم تذکرات لازم را داد تا چنین حوادث تلخی روی ندهد.

در حالی که در چند روز گذشته همه از سیل گلستان و مازندران حرف می زنند به نظر اما خسارت جانی سیل شیراز بیشتر از همه آنهاست متاسفانه.

آن هشدارهای شب گذشته چه شد؟ آیا مسوولان نمی دانستند دروازه قرآن شیراز -خصوصا در ایام عید نوروز- شلوغ ترین روزهایش را سپری می کند؟کم کاری از که بود؟

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار