شهاب سنگ صد هزار دلاری در خانه یک کشاورز
کد خبر: ۱۴۰۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 26    -    ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
هنگامی که یک کشاورز در میشیگان، ملک و تجهیزات آن را حدود ۳۰ سال پیش از کشاورز دیگری خریداری می‌کند، در میان آن‌ها سنگ بزرگی وجود دارد. کشاورز قبلی به او می‌گوید این سنگ گران‌بها و یک شهاب سنگ است ولی او به این ادعا محلی نمی‌گذارد و از این سنگ به عنوان نگه‌دارنده درب‌ها استفاده می‌کند.

کشاورزی متوجه شد سال‌ها از شهاب سنگی صد هزار دلاری برای نگه داشتن در استفاده کرده است

کشاورزی متوجه شد سال‌ها از شهاب سنگی صد هزار دلاری برای نگه داشتن در استفاده کرده استبه گزارش «تابناک با تو»؛ هنگامی که یک کشاورز در میشیگان، ملک و تجهیزات آن را حدود ۳۰ سال پیش از کشاورز دیگری خریداری می‌کند؛ در میان آن‌ها سنگ بزرگی وجود دارد.

کشاورز قبلی به او می‌گوید این سنگ گران‌بها و یک شهاب سنگ است ولی او به این ادعا محلی نمی‌گذارد و از این سنگ به عنوان نگه‌دارنده درب‌ها استفاده می‌کند.

کشاورز اصلی ادعا می‌کند این شهاب سنگ در دهه ۱۹۳۰ با سروصدای زیاد از آسمان به درون زمین‌های کشاورزی خود افتاده است. او این موضوع را از دیگران پنهان کرده و فقط هنگام فروش مزرعه و اسباب آن، رازش را به مالک جدید می‌گوید.

صاحب جدید، پس از گذشته ده‌ها سال و استفاده از این تکه شهاب سنگ، کم‌کم به فکر ادعاهای کشاورز قبلی افتاده و حس کنجکاوی او بیشتر می‌شود. نهایتا تصمیم می‌گیرد این سنگ را برای ارزیابی در اختیار دانشمندان دانشگاه میشیگان قرار دهد.

کشاورزی متوجه شد سال‌ها از شهاب سنگی صد هزار دلاری برای نگه داشتن در استفاده کرده است

دانشمندی که به طور مستقیم روی این تکه شهاب سنگ کار می‌کند؛ می‌گوید پس از ۱۸ سال تحقیق و جست‌وجو در زمین برای اجرام آسمانی، به ندرت با سنگ‌هایی مانند این نمونه برخورد داشته است و یک تکه واقعی و اصل است.

وی به محض گرفتن این سنگ، متوجه می‌شود با سنگ‌های معمولی متفاوت است و ارزش بالایی دارد.

قطعه‌ای از سیستم خورشیدی

این تکه شهاب سنگ وزنی حدود ۲۲ پوند (۱۰ کیلوگرم) دارد و بزرگ‌ترین شهاب سنگی است که تا به امروز در آن منطقه مشاهده شده است.

این شهاب سنگ تقریبا از جنس آهن است و فقط ۱۲ درصد آن نیکل است که نسبت به دیگر شهاب سنگ‌ها، نیکل بیشتری دارد. براساس این ترکیب فلزی، دانشمندان بر این باور هستند که بقایای سیاره‌ای است که میلیاردها سال پیش از تشکیل منظومه شمسی از هم متلاشی شده است و حالا یک تکه آن در دهه ۱۹۳۰ وارد جو زمین شده و سقوط می‌کند.

ارزش این شهاب سنگ حدود ۱۰۰ هزار دلار است. موسسه Smithsonian حاضر به خرید این شهاب سنگ است. مالک این سنگ می‌خواهد ۱۰ درصد آن را به دانشگاه میشیگان به پاس همکاری‌ها و کشف شهاب سنگ هدیه کند.

کشاورزی متوجه شد سال‌ها از شهاب سنگی صد هزار دلاری برای نگه داشتن در استفاده کرده است

شهاب سنگ Bola با وزنی در حدود ۶۰ تن

دانشمندان دانشگاه میشیگان اعتقاد دارند یک قطعه واقعی از سیستم خورشیدی است که اکنون به دست‌شان رسیده است.

شهاب سنگ‌ها بقایای سیارک‌ها و سیاره‌هایی هستند که متلاشی شده و اکنون در فضا سرگردان‌اند. غالب شهاب‌ سنگ‌ها بین مدار مریخ و مشتری قرار دارند. برخی از این شهاب‌ها دنباله‌دار هستند و غالبا از جنس سنگ یا سنگ و آهن ساخته شده‌اند.

هر سال نزدیک به ۵ الی ۱۰ شهاب سنگ در زمین یافت می‌شود ولی غالبا کوچک هستند و به ندرت مانند شهاب سنگ داستان ما بزرگ بوده که با سروصدا یا ضربه سقوط کنند.

تا کنون، بزرگ‌ترین شهاب سنگی که یافت شده است به نام Bola در Nambia حدود ۲.۷ متر طول دارد و حدود ۶۰ تن است.

منبع: یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمیدخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
2
ایی کاش من هم یک شهاب سنگ پیدا کنم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار