استخر توپ؛ خطرناک‌ترین مکان بازی برای کودکان
کد خبر: ۱۳۹۹۸۴
تاریخ انتشار: 2019 March 24    -    ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند زمین بازی کودکان به ویژه منطقه‌ای که در آن انواع توپ‌های کوچک قرار دارند و کودک می‌تواند درون صد‌ها توپ بازی کند می‌تواند حاوی میکروب‌های بسیار خطرناک و ابتلای کودکان به انواع بیماری‌ها شود.

 استخر توپ؛ خطرناک‌ترین مکان بازی برای کودکان

کارشناسان دلیل خطرناک بودن این فضا‌های بازی را شستشو و ضدعفونی کردن بسیار دیر هنگام این مکان‌های بازی از سوی کارکنان شهربازی‌ها می‌دانند.

محققان با نمونه برداری از توپ‌های یکی از شهربازی‌ها حدود ۹ میکروب بسیار خطرناک را شناسایی کرده‌اند که پس از ورود به بدن می‌توانند عوارضی، چون سمی شدن خون، مننژیت و ذات الریه را در کودکان ایجاد کند.محوطه‌های گود دارای تعداد زیاد توپ‌های کوچک یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه کودکان است و پزشکان نیز برای امکان برقراری ارتباط بین کودک مبتلا به اوتیسم با محیط اجتماع از این فضا‌ها استفاده می‌کنند. در اثر تماس صد‌ها کودک با این توپ‌های بازی، محیط مرطوب و کم نور آن به همراه نشستن گرد و غبار برروی توپ‌ها، آن‌ها به قاتل‌هایی بسیار خطرناک برای کودکان تبدیل می‌شوند بسیاری از میکروارگانیسم‌ها خارج از بدن انسان به مدت طولانی می‌توانند زنده بمانند و این موجب سرایت بیماری به دیگر کودکان می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند باید پروتکل‌هایی برای نظارت بر بهداشت و جلوگیری از آلودگی و رشد میکروارگانیسم‌ها برروی وسایل بازی کودکان درمحیط‌های اجتماعی تنظیم شود تا کودکان کمتری در اثربیماری به بیمارستان منتقل شوند.

باکتری‌های خطرناک Ecoli از اصلی‌ترین دلایل مسمومیت غذایی
از جمله دیگر باکتری‌های خطرناک می‌توان Ecoli را نام برد که یکی از اصلی‌ترین دلایل مسمومیت غذایی و حتی خطر مرگ و میر بین افراد ضعیف به ویژه کودکان است.

کارشناسان در این پژوهش دو باکتری دیگر به نام‌های Pseudomonas و Acinetobacter را کشف کرده‌اند که می‌توانند زمینه ساز عفونت قفسه سینه، عفونت دستگاه ادراری و نیز آسیب‌های قلبی می‌شود.

محققان به والدین توصیه می‌کنند نظارت ویژه‌ای بر سلامت کودکان خود داشته باشند، پیش و پس از بازی با هروسیله دستان خود را بشویند، ضدعفونی و استریل کردن وسایل اسباب بازی به طور منظم نیز می‌تواند از ابتلای کودکان به انواع بیماری‌ها جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار