کشف ۲۶۷ کیلو مواد غذایی فاسد در درکه و دربند
کد خبر: ۱۳۹۹۷۸
تاریخ انتشار: 2019 March 23    -    ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵

سید سعید جعفری گفت: این مواد غذایی فاسد در هفته اخیر (25 اسفند تا 2 فروردین) در مناطق گردشگری دربند، درکه، لواسان و فشم کشف شد.

سید سعید جعفری روز شنبه گفت: این مواد شامل کباب کوبیده فاسد، مرغ‌های فرآوری شده، خورشت‌های پخته و منجمد و تنقلاتی نظیر لواشک و آلوچه غیرمجاز و غیر قابل مصرفی بود که معدوم شدند.

او با اشاره به با تشدید نظارت بر اماکن گردشگری و عرضه مواد غذایی در قالب طرح گشت نوروزی در یک هفته اخیر افزود: همچنین 15 نمونه برداری از 15 واحد صنفی در این مدت انجام شد.

به گفته او بیشترین آمار کشف و معدوم سازی از منطقه گردشگری درکه (واقع در شهر شمیران) و شهر فشم از توابع بخش رودبار قصران صورت گرفت.

جعفری خاطرنشان کرد: یک رستوران در لواسان کوچک نیز اخطار بهداشتی گرفت و از رستورانی دیگر در این شهر به عنوان واحد نمونه در رعایت بهداشت قدردانی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: گشت نوروزی شبکه بهداشت و درمان در روزهای کاری با 10 اکیپ 2 نفره و روزهای تعطیل با 2 اکیپ به همین تعداد در سطح شهرستان بر مراکز مذکور نظارت دارند.

جعفری یادآور شد: در حین این گشت آب های آشامیدنی نیز از لحاظ میکروبی و شیمیایی بررسی و کنترل می شوند.
مسئول بهداشت محیط شمیرانات گفت: شهروندان می توانند از طریق سامانه 190 شکایات بهداشتی خود را اعلام کنند و کارشناسان در 24 ساعت مسئله را بررسی و نتیجه را اعلام می کنند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار