رونمایی از مریخ نورد اروپایی‌ها
کد خبر: ۱۳۹۹۵۶
تاریخ انتشار: 2019 March 23    -    ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰

وسیله نقلیه تولید شده توسط آژانس فضایی اروپا برای انجام اکتشافات علمی بر روی سیاره مریخ سرانجام برای مونتاژ و آزمایش نهایی در شهر تورین ایتالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رونمایی از مریخ نورد اروپایی‌ها

 این مریخ نورد دارای یک پلتفرم خاص فرود بر روی سیاره مذکور نیز هست که روسکاسموس نام دارد و با همکاری آژانس فضایی روسیه تولید شده است.

تولید این مریخ نورد یکی از اجزای کلیدی اجرای مأموریت اگزومارس ۲۰۲۰ اروپایی‌ها محسوب می‌شود. این مأموریت که قرار است در سال آینده میلادی اجرا شود، دومین مرحله از همکاری‌های اروپا و روسیه برای سفر به کره مریخ است. مرحله اول این همکاری منجر به اعزام فضاپیمایی به مدار سیاره مریخ در سال ۲۰۱۶ شد که هم اکنون نیز فعال است.

رونمایی از مریخ نورد اروپایی‌ها

در مرحله دوم یک مریخ نورد با استفاده از یک پلتفرم فرود بر روی سطح این سیاره سرخ رنگ مستقر می‌شود. این مریخ نورد روزالین فرانکلین نام دارد. پلتفرم فرود این مریخ نورد ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد و بعد از فرود آوردن دستگاه مریخ نورد، برای نظارت بر عملکرد آن به کار خواهد رفت.

روزالین فرانکلین مطالعاتی در مورد آب و هوای مریخ، وضعیت اتمسفر و جو آن، میزان تشعشعات کره مریخ و نیز نشانه‌های وجود آب بر سطح سیاره مذکور انجام می‌دهد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار