دختران را از کودکی به ورزش تشویق کنید
کد خبر: ۱۳۹۸۵۸
تاریخ انتشار: 2019 March 29    -    ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
برای جلوگیری از بروز انحرافات اخلاقی؛
مبتدی‌ها صرف نظر از سن‌شان باید با ورزش‌های سبک و فعالیت‌های منظم آغاز کنند. منظم به معنی هر روز است. ورزش متوسط مختص زمانی است که شما به اندازه کافی فعال هستید تا میزان ضربان قلب و تنفس خود را تا یک ساعت افزایش دهید. با مهارت و آموزش بیشتر، فعالیت‌های منظمِ متوسط و حتی شدید باید بخشی از روال روزانه شما باشد.

دختران را از کودکی به ورزش تشویق کنید

دختران را از کودکی به ورزش تشویق کنید«تابناک باتو» ـ دخترانی که مهارت‌های زندگی موفق را آموزش دیده‌اند، رفتارهای پرخطر کمتری بروز داده و احساس بهتری نسبت به خود دارند. این دختران دامنه اهداف‌شان بزرگ‌تر است.

تحقیقات نشان می‌دهد فقدان فعالیت فیزیکی در بین دختران در سنین پایین مستقیم با چاقی و افزایش وزن، پرخاشگری و گوشه‌گیری، گرایش به سبک‌های زندگی نابهنجار، تأثیرپذیری از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گرایش به جنس مخالف و … متناسب است. همه این موارد اگر در نطفه خفه نشوند در آینده به شکل عمیق‌تری بروز می‌کنند. دخترانی که مهارت‌های زندگی موفق را آموزش دیده‌اند، رفتارهای پرخطر کمتری بروز داده و احساس بهتری نسبت به خود دارند. این دختران دامنه اهداف‌شان بزرگ‌تر است.

ورزش و فعالیت بدنی ابزاری موثر برای کاهش نشانه‌های استرس و افسردگی در میان دختران است. زنان فعال در فعالیت‌های ورزشی و تفریحی اعتماد به نفس بیشتری نسبت به دیگران دارند.

دختران را از کودکی به ورزش تشویق کنید

اصل مطلب: ورزش در تمام جنبه‌های زندگی، دختران را کمک می‌کند.

این مطلب کمک می‎کند تا خانواده‌ها دختران را از کودکی به لحاظ جسمی فعال و راهنمایی کنند تا شیوه زندگی سالمتری پیدا کنند.

منظور از فعالیت جسمانی چیست؟

منظور فعالیت فیزیکی است که باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و بدن حداقل سه روز در هفته به آن نیاز دارد. شما را قوی می‌کند، انرژی و انعطاف پذیری بدن را افزایش می‌دهد و شما را به یک فرد فعال و پرکار تبدیل می‌کند و به انواع ورزش‌های سبک، متوسط و شدید تقسیم می‌شود.

مثال‌هایی از فهالیت ورزشی سبک: پیاده روی آرام، راه رفتن در آب، بادبادک هوا کردن، پرتاب فریزبی.

فعالیت ورزشی متوسط: قدم زدن سریع، پیاده روی، دوچرخه سواری تفریحی، شنای تفریحی، وزنه زدن با وزنه‌های سبک، رقص، تنیس دونفره، بدمینتون دو نفره، قایقرانی، اسکیت بورد، تیراندازی، اسب سواری، والیبال.

مثال‌هایی از فعالیت ورزشی شدید: دویدن، تنیس یک نفره (اسکواش) ، بسکتبال، طناب زدن سریع، ایروبیک سریع، دوچرخه سواری، هاکی روی یخ، ورزش‌های رقابتی.

مبتدی‌ها صرف نظر از سن‌شان باید با ورزش‌های سبک و فعالیت‌های منظم آغاز کنند. منظم به معنی هر روز است. ورزش متوسط مختص زمانی است که شما به اندازه کافی فعال هستید تا میزان ضربان قلب و تنفس خود را تا یک ساعت افزایش دهید. با مهارت و آموزش بیشتر، فعالیت‌های منظمِ متوسط و حتی شدید باید بخشی از روال روزانه شما باشد.

دختران را از کودکی به ورزش تشویق کنید

تغییر نگرش در مورد آمادگی جسمانی

زمان‌های قدیم زنان جوان بنا به دلایلی از فعالیت‌های ورزشی خجالت می کشیدند. زیرا ورزش را مردانه می‌دانستند و از نگریسته شدن به عنوان زنی در حال انجام فعالیت مردانه می‌ترسیدند و در اغلب موارد هم ترس از شکست داشتند. خوشبختانه دیدگاه‌ها تغییر کرده؛ اما اگر مانعی ذهنی دختر شما را از انجام فعالیت ورزشی می‌هراساند او را کمک کنید.

مانع اول: من یک ورزشکار نیستم

بسیاری از دختران غیر فعال فکر می‌کنند که دنیای فعالیت فیزیکی، رقابتی و سیاه و سفید است. سرسختانه باید ورزش کنند و یا ورزش خاصی را مادرزادی بلد باشند.

راهکار

باید به دختران یادآوری شود که خوب است بدن خود را به چالش بکشند. او را تشویق کنید که لازم نیست حتما یک ورزشکار سرسخت باشد. لازم نیست فعالیت فیزیکی او رقابت در نظر گرفته شود کافی است که از لحاظ جسمی فعال باشد. همچنین تأیید کنید که هیچ کس یک ورزشکار به دنیا نیامده است. حتی قهرمانان باید از ابتدا شروع کنند و یاد بگیرند که چگونه تمرینات خود را انجام دهند.

مانع دوم: من که چیزی از ورزش نمی‌دانم

بعضی دختران نوجوان ممکن است گمان کنند به خاطر فقدان دانش ورزشی و آمادگی جسمانی باعث شود دیگران دید بدی نسبت به آنها پیدا کنند. این دختران اعتماد به نفس ندارند یا به اندازه کافی قادر به انجام فعالیت فیزیکی نیستند.

راهکار

مهارت‌ها را به او آموزش دهید تا موفق باشد. با هم به تماشای مسابقات ورزشی مختلف بپردازید. زبان ورزش را به او بیاموزید. او را به یک فضای ورزشی دخترانه ببرید تا ببیند که دختران هم سن و سال او می‌توانند در کنار بازی کردن ورزش کنند.

او را در معرض ورزش‌های مختلف بگذارید تا آنچه مورد علاقه خودش است را پیدا کند. به عنوان مثال اگر هماهنگی خوبی بین چشم و دست او وجود دارد سافتبال و تنیس برایش مناسب است.

دختران را از کودکی به ورزش تشویق کنید

ورزش را برای دختران سرگرم کننده کنید

او را به رویدادهای ورزشی دختران و زنان برسانید یا به یک قهرمان معرفی کنید! از فصل‌ها استفاده کنید. در هر فصل یک ورزش متناسب با آب و هوا را امتحان کنید. برای مثال، اسنوبورد یا اسکی در فصل زمستان، والیبال و شنا در تابستان، سافتبال و پیاده روی در بهار، فوتبال، کراس کانتری و بسکتبال در پاییز.

محل زندگی خود را ارزیابی کنید. حین پیاده روی تند یا دویدن از او بخواهید تا بهترین خانه یا زیباترین گل مسیر را به شما نشان دهد. نهایتا خود را به یک زمین بازی برسانید و در کنارش فوتبال، والیبال یا … بازی کنید.

فیلم‌های زیادی در مورد زنان قهرمان ورزشی مانند بیلی جین کینگ، میا هام و خواهران ویلیامز وجود دارد که الهام بخش دختران زیادی است و نشان می‌دهد که حتی ورزشکاران با استعدادتر نیز باید از جایی شروع کنند.

یک بروشور ورزشی بسازید و در آن تصاویری مختلف از دختران را در حین انجام فعالیت‌های ورزشی جمع آوری کنید.

به عنوان هدیه به او تجهیزات ورزشی و پوشاک بدهید. این به او می‌گوید که شما فکر می‌کنید او می‌تواند!

اهمیت کار تیمی و ایجاد علاقه

مهمترین کاری که برای الهام گرفتن یک دختر می‌توانید انجام دهید این است که همه چیز را در قالب تلاش تیمی به او آموزش دهید. اگر والدین، سرپرستان یا سایر بزرگسالان کلیدی در زندگی او ورزش کنند، احتمال بیشتری برای ورزشکار شدن دختر وجود دارد.

اجازه دهید او شما را در حال ورزش کردن، عرق کردن و انجام فعالیت‌های جسمانی ببیند و بداند اینها بخشی از زندگی شماست. در کنار هم ورزش کنید و به او نشان دهید از ورزش کردن لذت می‌برید.

او را متعهد به ورزش کنید و هر روز تمریناتش را پیگیری کنید. به او کمک کنید تا تقویم تناسب اندام را برای هر روز، هفته و ماه ایجاد کند. با این کار او به فعال بودن متعهد می‌شود.

تلویزیون و رایانه را خاموش کنید. به نوشتن اهداف ورزشی عادتش بدهید و در حالی که لبخندی از سر رضایت بر لب دارید در کنارش ورزش کنید.
منبع: ورزش بانوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار