روزانه ۲ تا ۴ واحد میوه مصرف شود
کد خبر: ۱۳۹۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 22    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه میوه‌ها باید به‌خوبی شسته شوند و موقع مصرف پوست آنها گرفته شود، گفت: میوه‌ها وقتی بریده یا پوست گرفته می‌شوند همان موقع باید مصرف شوند. باقی ماندن میوه در مدت زمان طولانی‌تر حتی در ظروف دربسته ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد و ویتامین‌هایش را ازبین می‌برد.

دکتر زهرا عبداللهیافزود: میوه‌ها در مقایسه با گروه‌های دیگر انرژی و پروتئین کمتری دارند و برعکس دارای مقادیر قابل توجهی فیبر، ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند. مواد مغذی مهم این گروه شامل ویتامین A، ویتامین C، فیبر، مواد معدنی و بتاکاروتن است.

وی درخصوص بتاکاروتن گفت: موادغذایی غنی از بتاکاروتن در رژیم غذایی به تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین A کمک می‌کند بنابراین میوه‌هایی با رنگ‌های سبز، زرد و نارنجی حاوی میزان قابل توجهی از بتاکاروتن است همچنین تیره بودن این رنگ‌ها نشان از غلظت بالاتری از بتاکاروتن دارد. بتاکاروتن برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها موثر است و چنانچه ذخیره بتاکاروتن در بدن کافی نباشد، توان سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عوامل بیماری زا کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب ممکن است در معرض ابتلا به انواع عفونت‌ها قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه علاوه بر سبزی‌ها، گروه میوه‌ها نیز خاصیت آنتی اکسیدان دارند تصریح کرد: منظور از یک واحد میوه، یک عدد میوه متوسط است که هر فرد روزانه باید بین ۲ تا ۴ واحد باید مصرف کند و توصیه می شود، میوه در میان‌وعده استفاده شود.

وی با بیان اینکه به جای آبمیوه، خود میوه مصرف شود، بهتر است، گفت: با آبگیری، فیبر موجود در میوه‌ها از بین می‌رود و از طرفی مصرف آبمیوه‌های پاکتی که حاوی آب، شکر و اسانس است، توصیه نمی‌شود.

عبداللهی درخصوص نحوه مصرف میوه توضیح داد: میوه‌ها باید به خوبی شسته شوند و موقع مصرف پوست آنها گرفته شود چراکه احتمال باقی ماندن سموم دفع آفات روی آن‌ها زیاد است.

وی افزود: میوه‌ها وقتی بریده یا پوست گرفته می شوند، باید همان موقع مصرف شوند، باقی ماندن میوه در مدت زمان طولانی تر، حتی در ظروف دربسته ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد و ویتامین‌هایش را از بین می‌برد.

براساس گزارش وبدا، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درخصوص سالمندان و افرادی که مشکلات گوارشی دارند، گفت: این افراد به دلیل اینکه نمی‌توانند میوه و سبزی را به صورت خام مصرف کنند، می‌توانند میوه و سبزی را به صورت بخارپز یا کمپوت مصرف کنند و بهتر است این کمپوت‌ها به‌صورت خانگی و با مقادیر اندک شکر تهیه شود.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Singapore
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
0
1
حتما .چشم.منتها پولش را که بدهد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار