جاده‌ها همچنان نامطمئن
کد خبر: ۱۳۹۸۵۲
تاریخ انتشار: 2019 March 22    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

پلیس راه نیروی انتظامی، وضعیت جوی و ترافیکی جاده های اصلی و پر تردد کشور در اولین جمعه سال نو را اعلام کرد.

طبق اعلام پلیس راه راهور ناجا، بارش برف در استان خراسان رضوی محورهای قوچان-درگز، قوچان-فاروج و مشهد-کلات و استان خراسان شمالی، محورهای بجنورد-آشخانه، بجنورد-اسفراین و بجنورد-شیروان گزارش شده است.

بنابر این گزارش، بارش باران در اکثر محورهای استان خراسان رضوی و محور کرمان-بافت، مشاهده می‌شود.

وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها؛ هشدار به مسافران

مه گرفتگی همراه با کاهش دید، در ارتفاعات استان‌های مازندران و خراسان شمالی وجود دارد و لازم است خودروها برای تردد در محورهای خوش ییلاق، توسکستان و کیاسر، از زنجبر چرخ استفاده کنند.

ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس (از بیلقان تا کیلومتر ۴) نیمه سنگین و طول محور، پرحجم و روان است.

مسیر جنوب به شمال محور هراز، ترافیک پرحجم و روان است. آزادراه تهران به قم نیز دارای ترافیک پرحجم و روان است.

همچنین، ترافیک در محورهای سبزوار-مشهد و تربت حیدریه-مشهد و قوچان-مشهد، پرحجم و روان گزارش شده است.

آزادراه زنجان به قزوین و زنجان به تبریز و آزادراه تهران به کرج، ترافیک پرحجم و روان و آزادراه کرج به قزوین محدوده مهرشهر، ترافیک نیمه سنگین و طول محور پرحجم و روان است.

سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

ترافیک در جاده های مازندران سنگین گزارش شد

فرمانده پلیس راه استان مازندران گفت: بر اساس تصاویر دوربین های کنترل ترافیک و گزارش ماموران راهور، هم اکنون ترافیک در محور هراز، پلور تا تونل تکاور، گزنک تا آب اسک، وانا و سه راهی چلاو در هر دو مسیر رفت و برگشت سنگین است.

سرهنگ محمدرضا قدمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تردد خودروها در تمامی مسیر محورهای کندوان و سوادکوه (فیروزکوه) در مسیر جنوب به شمال در برخی محدوده ها سنگین و پرحجم گزارش شده است.
وی ادامه داد : برای محور کیاسر و محورهای مواصلاتی به استان گلستان در شرق و گیلان در غرب، ترافیک روان مشاهده می شود.

وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها؛ هشدار به مسافران

بارش باران در اغلب استان‌های کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در اغلب مناطق کشور به جز مرکز، شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر و بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع بارش در روز یکشنبه (۴فروردین) خبر داد.

احد وظیفه اظهار کرد: امروز (۲ فروردین) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شرق سمنان بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف را شاهد خواهیم بود. همچنین برای برخی مناطق کرمان، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده باران، وزش باد با احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه (۳ فروردین) در سواحل جنوبی بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. همچنین با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در روز شنبه (۳ فروردین) برای استان‌های غربی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۴ فروردین) برای اغلب مناطق کشور به جز مرکز، شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.همچنین روز یکشنبه شدت بارش در زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال خوزستان رخ خواهد داد و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان همچنین به وضعیت جوی پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: آسمان تهران روز شنبه (۳ فروردین) نیمه ابری، به‌تدریج ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد با بیشینه و کمینیه دمای ۱۶ و ۵ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۴ فروردین) نیمه ابری، به‌تدریج ابری همراه با بارش باران و وزش باد با بیشنیه و کمینه دمای ۱۷ و ۷ درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هلال احمر به مسافران نوروزی

جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط جوی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در ایام عید نوروز اطلاعیه مهمی صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

الف: از مسافرین نوروزی خواهشمندیم که موارد ذیل را رعایت نمایند:

۱. پیش بینی‌های هواشناسی در تعطیلات طولانی مدت نوروز ۹۸ نشان می‌دهد شرایط جوی و ناپایداری هوا به نسبت سالیان گذشته نامساعدتر است و می‌تواند مسافران نوروزی را در برخی از مواقع غافلگیر نماید؛ بنابراین اکیدا لازم است مسافرین نوروزی خصوصا در مناطق کوهستانی با تجهیزات کامل امدادی و جیره غذایی کافی و سایر ملزومات ضروری سفر نمایند و از قبل هوای مسیر و مقصد را چک کنند.

۲. با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق شمالی و غربی کشور چنانچه مقدور باشد، هموطنان گرامی از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند.

۳. مسافران لازم است که در مسیر‌های اصلی سفر نمایند و از ورود به مسیر‌های فرعی کم تردد و ناشناخته پرهیز کنند.

۴. اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اکیدا توصیه نمی‌شود.

۵. سی سانتیمتر آب گل آلود قادر است یک خودرو سواری سبک را معلق کرده و از مسیر خود منحرف کند؛ بنابراین لازم است قدرت آب را دست کم نگیریم و از ورود به مسیر‌هایی که آب‌های خروشان در آن‌ها جاری است اکیدا خودداری نماییم.

۶. سیلاب تماشا ندارد. چنانچه در مسیر مسافرت به نقاط سیلابی برخورد کردیم حتما لازم است سریعا از محل دور شویم. آب خروشان به تدریج زمین‌های اطراف را سست کرده و به راحتی می‌تواند افراد حاضر در صحنه را غافلگیر نماید.

۷. مراقب رانش زمین و ریزش کوه در مسیر‌های کوهستانی باشید.

۸. از حضور در مناطق خلوت و کم رفت و آمد در طبیعت خودداری کنید.

ب: از هموطنان مان در مناطق سیل زده و یا در معرض خطر سیل خواهشمندیم که در موارد زیر با دستگاه‌های امدادرسان همکاری کنند.

۱. در روستا‌ها و مناطق در معرض سیل خواهشمندیم که در صورت اعلام خطر از سوی دستگاه‌های امدادرسان در برابر تخلیه خانه و منطقه محل زندگی خود مقاومت نکنند. وقتی جان مان در معرض خطر است مال ارزشی ندارد.

۲. کودکان و افراد زیر ۱۲ سال را به هیچ وجه تنهایی به خارج از منزل نفرستید.

۳. در پاکسازی بام، جلو و داخل خانه‌ها از برف و سیلاب با نیرو‌های امدادی همکاری کنید. قطعا نیرو‌های امدادی - اغلب داوطلبانه- برای کمک به شما در منطقه حاضر شده اند و مسئول و یا مقصر حادثه پیش آمده نیستند.

۴. چنانچه منزل شما در منطقه هشدار و نزدیکی رودخانه قرار دارد و یا از استحکام کافی برخوردار نیست، در صورت امکان تا زمان پایان روز‌های بارانی به جای دیگری نقل مکان کنید. امکان اسکان موقت و تغذیه اضطراری در اغلب شهر‌ها (در مساجد، ورزشگاه‌ها و...) از سوی جمعیت هلال احمر نیز وجود دارد.

۵. در صورتی که به محل‌های اسکان موقت رجوع کرده اید تا زمان عادی شدن اوضاع، به محل خانه خود بازنگردید.

عصرایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار