ایمپلنت چانه چیست؟
کد خبر: ۱۳۹۷۲۵
تاریخ انتشار: 2019 March 21    -    ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
...این تنها دلیل دیگری برای اطمینان از این است که شما واقعا یک جراح پلاستیک خوب را انتخاب کنید. برای صورت نیز مانند هر بخش دیگری از بدنتان، در زمانی که برای اصلاح آن قدم برمی دارید، بسیار مهم است که به یک شخص مطمئن، اطمینان کنید. این تنها یک دلیل دیگر برای انجام تحقیق و اطمینان از این است که یک متخصص ماهر را برای این انجام این عمل، انتخاب نمایید.

ایمپلنت چانه چیست؟

ایمپلنت چانه چیست؟«تابناک باتو» ـ می دانید چه کسانی به ایمپلنت چانه نیاز دارند؟ ایمپلنت های چانه برای ایجاد تعادل در قسمت پائینی چهره، ترمیم آرواره مربع شکل و یا چانه شکاف دار انجام می شود. این روش معمولا با استفاده از داروهای بی‌حس کننده موضعی داخل وریدی انجام می شود. در حالی که برخی از بیماران احساس بی حسی را در چانه خود به مدت سه ماه دارند، بهبودی معمولا تنها یک هفته طول می کشد. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی ایمپلنت چانه، فواید، کاربرد و عوارض آن می پردازیم.

ایمپلنت چانه چیست؟

ایمپلنت های چانه مواد مصنوعی هستند که در طی عمل جراحی، در قسمت پایین صورت قرار می گیرند تا فرم چانه را افزایش دهند. ایمپلنت های سیلیکونی معمولا به خاطر دوام و قابلیت سازگاری که دارند، مورد استفاده قرار می گیرند و خطر عوارض را کاهش می دهند. این ایمپلنت ها در انواعی از اندازه ها و شکل ‌ها قرار دارند تا به بیماران کمک کنند تا نگاه دقیق تری را به آنچه که می خواهند، بیندازند. ایمپلنت چانه برای ایجاد یک ظاهر متعادل، ترمیم آرواره مربع شکل و یا حتی چانه شکاف دار انجام می شود.

ایمپلنت چانه چیست؟

نحوه عمل جراحی ایمپلنت چانه به چه شکل است؟

جراحی تقویت چانه معمولا تحت داروهای بی حسی موضعی وریدی و طی یک بیهوشی خفیف و یا با استفاده از دیگر روش ها و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. بیماران عموما در عمل جراحی به خواب می روند و بعد از آن هیچ خاطره‌ای از آن ندارند.

خود این عمل یک روش نسبتا ساده است که در آن، ابتدا پزشک یک برش کوچک را درست در پوست زیر چانه ایجاد می کند و سپس ایمپلنت را وارد کرده و آن را به آرواره وصل می کند. برای تکمیل این روند، پزشک تنها محل برش را بخیه زده و می بندد. نتایج، در ابتدا کاملا مشهود نیستند و مدتی طول می کشد تا نتیجه به دست آید.

عمل ایمپلنت چانه کامل بین یک تا دو ساعت طول می کشد تا انجام شود. این برش ها تا جایی که امکان دارد، به طور بی نظیری ایجاد می شوند هر چند که دقیقا به ساختار صورت شما بستگی دارد. برخی از جراحان ترجیح می دهند که برش را در دهان و اصطلاحا برش داخلی ایجاد کنند، در حالی که دیگر جراحان از برش زیر چانه و اصطلاحا برش خارجی استفاده می کنند.

در صورت انجام برش داخلی، ممکن است عوارض بیشتری وجود داشته باشد، زیرا خطر ابتلا به عفونت نیز بیشتر می شود مخصوصا اگر شما بهداشت دهان خود را به خوبی رعایت نکنید. با این وجود، مزایای انجام این روش از طریق دهان، قابل توجه است. اولا اینکه هرچند که زخم های ناشی از برش های خارجی، کم هستند، ولی روش داخلی، هیچ جراحتی ندارد و بهتر است و مزایای قابل توجه بیشتری دارد و برش ها، سریع تر نیز بهبود می یابند.

ایمپلنت چانه چیست؟

اولین جلسه مشاوره شما

همانند هر روش جراحی زیبایی یا پلاستیک، قطعا می خواهید مطمئن شوید که جراحی که برای کار خود انتخاب کرده اید، دارای مجوز باشد و نه فقط دارای یک عنوان رسمی باشد و هیات مدیره جراحی پلاستیک تنها نهاد واقعی است که بر این مسائل نظارت می کند.

نکته دیگری که باید هنگام جستجوی پزشک مناسب برای عمل ایمپلنت تقویت چانه در نظر گرفته شود این است که ساختارهای صورت مردان و زنان متفاوت هستند، بنابراین به شما توصیه می شود که به دنبال یک جراح با سابقه باشید که یک پیشینه قابل قبولی از انجام جراحی های موفق صورت در مورد جنسیت شما داشته باشد.

درباره اینکه از پزشک بخواهید تصاویر قبل و بعد اشخاصی که جراحی را انجام داده اند، به شما نشان دهد، خجالت نکشید زیرا این صورت و چهره متعلق به شماست و شما باید حس خوبی نسبت به جراحی که ضامن انجام این عمل جراحی می باشد، داشته باشید.

در عین حال، جراحی که شما برای این روش انتخاب می کنید باید مطمئن شود که شما یک فرد سیگاری نیستید، سلامت جسمی خوب و انتظارات واقع ‌بینانه ای در مورد نتایج این عمل جراحی دارید.

هزینه ایمپلنت چانه

بهترین کاری که باید انجام دهید تا مشخص شود که آیا تقویت چانه برای شما در وهله اول منطقی است یا خیر، مشاوره با یک پزشک جراح پلاستیک است. هزینه جراحی، مانند همیشه، از یک پزشک تا پزشک دیگر و از یک شهر تا شهر دیگر، متفاوت است. این مقدار، هزینه ارزانی نیست، اما این چیزی نیست که شما را عصبانی و آشفته کند.

ایمپلنت چانه چیست؟

نتایج و بهبود ایمپلنت چانه

روند بهبودی جراحی تقویت چانه، یک مساله نسبتا ساده است که به طور کلی حدود یک هفته طول می کشد. اغلب بیماران تا آن زمان قادر به بازگشت به محل کار خود هستند.

با اینکه شما احتمالا هیچ گونه درد اضافی از این عمل را احساس نمی کنید، پزشک برای شما داروی مسکن تجویز می کند و احتمالا حتی داروی آرنیکا مونتانا را برای کمک به کاهش هر گونه تورم یا کبودی نیز تجویز می کند و در این صورت مطمئن شوید که تورم و کبودی در اطراف چانه و صورت شما وجود داشته باشد. انتظار می رود که یک هفته بعد از عمل جراحی، بهبودی کامل رخ دهد.

برخی از بیماران گزارش می دهند که چانه هایشان، به مدت سه ماه پس از انجام عمل جراحی، بی‌حس بوده است، اگرچه که این حالت، استثنا دارد. همچنین به احتمال زیاد برای چند هفته اول و در هنگام خواب، یک گیره محافظ به شما داده می شود تا ایمپلنت شما در موقعیت مورد نظر باقی بماند و در طول فرآیند بهبودی، جابجا نشود.

هرچند نتایج فوری هستند، به دلیل تورم غیرقابل اجتنابی که پس از عمل رخ می دهد، نتایج نهایی، تا سه یا چهار هفته بعد، مشخص نخواهد شد.

خطرات ایمپلنت چانه و عوارض احتمالی

در نهایت، به این نکته توجه داشته باشید که همانند هر روش جراحی دیگر، این عمل جراحی نیز با خطراتی همراه است. اگر چه بسیار بعید است اما احتمال بروز هماتوم، سرگیجه، بی حسی و کرختی ناشی از آسیب به عصب، سائیدگی استخوان و یا بیماری ‌های التهابی پس از التهاب، به دلیل انجام این عمل وجود دارد.

در مطالعه ‌ای که اخیرا برای بررسی فرسایش استخوان ناشی از ایمپلنت چانه سیلیکونی صورت گرفت، مشخص شد که ۱۴ نفر از ۱۵ نفر درگیر در این تحقیق، فرسایش استخوان پس از عمل جراحی را تجربه کردند. با این حال، ۸۰ درصد افرادی که از فرسایش استخوان رنج می برند، تنها یک تغییر ناچیز و جزئی در حد ۲ میلیمتری را تجربه کرده‌اند.

در صورت بروز هر یک از نشانه های زیر، پس از عمل جراحی، به پزشک خود مراجعه کنید زیرا این علائم می توانند بالقوه جدی و خطرناکی باشند. این علائم عبارتند از؛

تورم ناگهانی و یا تغییر رنگ قسمت پائین صورت
تب بیشتر از ۱۰۱ درجه
افزایش قرمزی و یا حساسیت به زخم، که منجر به عفونت احتمالی می شود
واکنش آلرژیک نسبت به داروها پس از عمل
بروز تغییراتی در ایمپلنت چانه‌

به یاد داشته باشید که بلافاصله پس از جراحی، چانه جدید شما احتمالا به خاطر تورم، بزرگتر و یا مشخص تر خواهد شد. بنابراین خیلی سریع قضاوت نکنید و چند ماه صبر کنید تا همه چیز به درستی حل و التیام یابد.

به علاوه، معمولا مدتی طول می کشد تا به چهره جدید خود که در آینه می بینند، عادت کنید. چانه جدید شما ممکن است به طور ناگهانی باعث تغییر ظاهر بینی شما شود. همه چیز به هم متصل هستند، تغییر یک جزء در چانه شما، بر زیبایی کلی صورت شما تاثیر خواهد گذاشت. هر جراح زیبایی پلاستیک خوبی، حتما به طور کامل از این جریان آگاهی دارد و وظیفه خود را بر طبق آن انجام خواهد داد و در نهایت، یک نگرش کلی از چهره شما را در ذهن خود دارد.

این تنها دلیل دیگری برای اطمینان از این است که شما واقعا یک جراح پلاستیک خوب را انتخاب کنید. برای صورت نیز مانند هر بخش دیگری از بدنتان، در زمانی که برای اصلاح آن قدم برمی دارید، بسیار مهم است که به یک شخص مطمئن، اطمینان کنید. این تنها یک دلیل دیگر برای انجام تحقیق و اطمینان از این است که یک متخصص ماهر را برای این انجام این عمل، انتخاب نمایید.

با کسب اطمینان از اینکه پزشک دارای مجوزی را برای این کار انتخاب کرده‌اید و با دانستن اینکه با یک متخصص مجاز در این زمینه سر و کار دارید، احساس راحتی کنید.
دکتر سلام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار