شرکت ماهان و ایران ایرتور به دلیل گران فروشی جریمه شدند
کد خبر: ۱۳۹۶۶۲
تاریخ انتشار: 2019 March 19    -    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از جریمه شرکت های هواپیمایی ماهان و ایران ایر تور توسط سازمان تعزیرات به دلیل گران فروشی خبر داد.

علی عابدزاده در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اعتراضات مردمی نسبت به گران فروشی برخی شرکت‌های هواپیمایی طی چند روز اخیر اظهار کرد: سقف قیمت بلیت هر شرکت هواپیمایی مشخص است و نرخ‌های مربوطه به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده است و مردم باید دقت کنند بالاتر از سقف‌های تعیین شده بلیت نخرند.

وی ادامه داد: اگر شرکت‌های هواپیمایی گران‌تر از سقف تعیین شده اقدام به فروش بلیت کنند مردم می‌توانند شکایت خود را به سازمان هواپیمایی اعلام کنند تا با معرفی آن شرکت به سازمان تعزیرات با آن برخورد شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این که طی چند روز اخیر با دو شرکت هواپیمایی برخورد و آنها جریمه شدند گفت: شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران ایر تور بنا بر تشخیص سازمان تعزیرات نسبت به قیمت‌های تعیین شده گران فروشی کردند که به همین دلیل جریمه شدند.

عابدزاده افزود: سازمان تعزیرات به خط است و اگر مردم با گران فروشی شرکت‌های هواپیمایی روبرو شدند می‌توانند این مساله را به سازمان هواپیمایی اعلام کنند علاوه بر این رصد قیمت‌ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام و اگر بلیتی خارج از نرخ تعیین شده فروخته شود با آن برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به این که قیمت برخی پروازها واقعی نیست و به چه علت پروازی نظیر تهران – مشهد با قیمتی بیش از ۹۰۰ هزار تومان فروخته شود گفت: نرخ بلیت هواپیما از ساعتی ۱۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که هزینه هر ساعت پرواز حداقل ۴۱۰ هزار تومان هزینه در بر دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد فروش چارتری بلیت تهران- مشهد علی رغم ممنوعیت فروش بلیت به صورت چارتری خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی اجازه فروش بلیت به صورت چارتری جز برای مناطق کیش و قشم ندارند و اگر فروشی صورت می‌گیرد باید در چارچوب قیمت‌های خطوط هوایی و نه بالاتر تعیین شده باشد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار