معرفی چند آبمیوه خانگی و سالم برای کودکان
کد خبر: ۱۳۹۶۵۴
تاریخ انتشار: 2019 March 20    -    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

کودکان خیلی سریع رشد می‌کنند، از اندامشان گرفته تا مغزشان، هر روز رو به رشد و تکامل است. در این میان، کودکان برای اینکه رشد خوب و زندگی سالمی داشته باشند باید برخی مواد غذایی مورد نیاز برای این رشد را روزانه مصرف کنند. هرچند کودکان همیشه کمی بدغذایی دارند که موجب می‌شود قرار دادن برخی مواد غذایی در رژیم غذایی روزانه‌شان دشوار باشد. برای اینکه شما بتوانید به بهترین شکل این مواد مغذی را به بدن کودک برسانید بدون اینکه از خوردن غذای خود سرباز بزند، بانوی شهر به شما طرز تهیه ۴ آبمیوه خانگی برای کودکان را ارائه می‌دهد. آبمیوه‌هایی که نه تنها خوشمزه هستند بلکه برای بدن کودک بسیار مفیدند.

معرفی چند آبمیوه خانگی و سالم برای کودکان

مواد مغذی که باید کودکان به طور روزانه مصرف کنند شامل موارد زیر می‌شود:
کلسیم : برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها
آهن : برای اینکه مغز و ماهیچه به راحتی اکسیژن و سلول‌های خونی را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کنند.
پروتئین : برای تحریک رشد سلول‌ها
فیبر : برای دستگاه گوارش
آنتی اکسیدان‌ها : برای جلوگیری و مبارزه با ویروس‌ها

1. آبمیوه خانگی پرتقال و سیب
اغلب کودکان عاشق سیب و پرتقال هستند. بنابراین ترکیب این دو می‌تواند برایشان بسیار لذیذ باشد و به آن‌ها انرژی ببخشد. فقط کافیست ۲ عدد پرتقال و ۲ عدد سیب را آب بگیرید و با هم ترکیب کنید. بهتر است این کار را با مخلوط کن انجام ندهید و پرتقال را دو نیم کرده و با فشردن، آب آن را بگیرید.

2. ترکیب هندوانه و خیار
۲۹۰% این آبمیوه خانگی آب بوده که برای آبرسانی بدن بخصوص در روزهای گرم تابستان مناسب است. اگر کودک فعالیت زیادی دارد یا ورزش خاصی انجام می‌دهد، این ترکیب می‌تواند پس از ورزش به او انرژی بسیاری ببخشد و به سلامت بدن او کمک کند. اما این آبمیوه خانگی علاوه بر آب، فیبر و آنتی اکسیدان و برخی از ویتامین‌ها را نیز شامل می‌شود. بنابراین یک آبمیوه بسیار مفید خواهد بود.

¼ هندوانه متوسط را با ۱ عدد خیار در یک مخلوط کنید بریزید. دقت داشته باشید که هسته هندوانه را بگیرید و حتما خیار را حلقه حلقه کنید. پس از اینکه این دو میوه را با هم ترکیب کردید داخل یک لیوان بریزید و با کمی یخ به کودک بدهید تا از گرمای سخت تابستان رهایی یابد.

3. انبه، آناناس، کلم بروکلی
انبه سرشار از مواد مغذی و آناناس یک میوه خوش طعم و مفید است. اما ممکن است کودک شما نسبت به خوردن بروکلی مقاومت کند. کلم بروکلی سرشار از ویتامین C و K بوده و برای رشد کودک بسیار مفید است. اما اگر آن را با ترکیب این دو میوه به او بدهید حتما خوشش خواهد آمد و با لذت میخورد.

برای تهیه این آبمیوه خانگی به ۱ تا ۲ پیمانه کلم خرد شده (سعی کنید بیشتر از برگ آن استفاده کنید تا ساقه) و ۱ پیمانه آناناس خرد شده تازه بهمراه ۱ عدد انبه نیاز دارید ابتدا انبه را پوست گرفته و از هسته جدا کنید. سپس هر سه را در مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب کنید.

4. سوپر سانشاین
چشمان ما یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن هستند. این مساله برای کودکان از اهمیت بالاتری هم برخوردار است چرا که ما نمی‌خواهیم چیزی موجب آسیب دیدن یا حتی ضعیف شدن چشم کودکمان شود بنابراین سعی می‌کنیم مواد غذایی به او بدهیم که به تقویت بینایی او کمک کند. اگر در بین میوه‌ها بخواهید بهترین را برای سلامت چشم معرفی کنید بدون شک به هویج خواهید رسید. هویج به خاطر داشتن ویتامین A برای سلامت چشم بسیار مفید است. اما از طرفی، شاید بخاطر سفت بودن یا طعمی که دارد کودکان خیلی به آن علاقه مند نباشند.

وقتی چند میوه مختلف را با هم ترکیب می‌کنیم دیگر نمی‌توانیم نام یکی از آن‌ها را به روی این آبمیوه بگذاریم. به همین دلیل نام سوپر سانشاین برای این آبمیوه خانگی مفید برای سلامت چشم انتخاب کرده‌ایم. این آبمیوه از ترکیب هویج، پرتقال، توت فرنگی و لیمو ترش تهیه می‌شود.

برای تهیه سوپر سانشاین به ۲ عدد هویج، ۱ پرتقال، ۴ عدد توت فرنگی و ¼ لیمو نیاز خواهید داشت. ترکیب این میوه‌ها علاوه بر ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم، آنتی اکسیدان و فیبر را نیز بهمراه دارد. بنابراین مطمئن خواهید بود یک آبمیوه خوشمزه می‌تواند خواص خوشمزه‌ای نیز بهمراه داشته باشد.

بانوی شهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار