حکم جالب یک قاضی برای یک متهم در دیلم
کد خبر: ۱۳۹۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 19    -    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

رئیس دادگاه کیفری شهرستان دیلم گفت: متهمی که در دامداری صنعتی فعال بوده بوده به جای یک سال حبس به ارائه خدمات حمایتی به صورت تهیه ۳۵ کیلو گوشت گوساله برای توزیع در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد شهرستان دیلم محکوم شد.

علی کره‌بندی صبح امروز در جمع خبرنگاران در دیلم با بیان اینکه این شهرستان از امنیت مطلوب و پایداری برخوردار است اظهار داشت: جرایم شهرستان دیلم نبست به دیگر نقاط بسیار پایین است که نشان از وضعیت مطلوب امنیتی و اجتماعی است.

وی اجرای مجازات جایگزین حبس را از اولویت‌های دادگستری دیلم دانست و افزود:دادگاه دیلم در کنار استفاده از ابزار‌های مربوط به عدالت کیفری از مجازات جایگزین حبس استفاده می‌کند.

رئیس دادگاه کیفری ۲ دیلم با بیان اینکه مجازات زندان فقط برای مجرمان خطرناک مورد توجه است از صدور حکم جایگزین در دیلم خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه شغل یک متهم در حوزه دامداری صنعتی بوده به جای یک سال حبس به ارائه خدمات حمایتی به صورت تهیه ۳۵ کیلو گوشت گوساله برای توزیع در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد شهرستان دیلم محکوم شده است.

علی کره‌بندی تصریح کرد: اگر این متهم حبس می‌شد ضمن خدشه‌دار شدن حیثیت وی، به خانواده آن نیز آسیب وارد می‌شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ فقره دادنامه مجازات جایگزین حبس صادرشده است خاطر نشان کرد: فردی که مرتکب جرم نگهداری مشروبات الکلی شده بود به جای معرفی به زندان به ارائه خدمات نگهداری و حمایتی از سه کودک بدسرپرست و بی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان دیلم به شکل امداد ماهانه به پرداخت سه میلیون ریال به مدت یکسال محکوم شد.

رئیس دادگاه کیفری ۲ دیلم نوشتن مقاله از دیگر مجازات جایگزین حبس دانست و افزود: در مورد دیگری فردی به اتهام سرقت یک راس الاغ به اعتبار رضایت شاکی خصوصی به جای حبس به نوشتن مقاله‌ای تحت عنوان اثرات لقمه حرام در زندگی و همچنین فراگیری سه حدیث از احادیث معصومین (ع) با موضوع مهربانی با حیوانات محکوم شد.

کره بندی هدف از مجازات‌های جایگزین حبس را اصلاح بزهکار و بازگرداندن آنان به جامعه و زودن و جلوگیری از آثار زیان بار زندان بر بزهکار و خانواده آنان دانست.

این مقام قضایی مجازات جایگزین حبس را یکی از تسهیلات مهم قضایی در قانون مجازات اسلامی دانست که استفاده و به کار گیری آن می‌تواند در راستای حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان که یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی بوده نقش به‌سزایی داشته باشد.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساسان
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
خیلی هم خوب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار