بی‌رحم‌ترین شکارچیان سال ۹۷ در طبس دستگیر شدند
کد خبر: ۱۳۹۴۲۱
تاریخ انتشار: 2019 March 17    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: عاملان شکار بی رحمانه یک راس میش وحشی آبستن (دو قلو) و یک قوچ وحشی در شهرستان طبس دستگیر شدند.

 اسداله حاتمی از دستگیری بی‌رحم‌ترین شکارچیان حیات وحش در سال جاری در شهرستان طبس خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق آزاد بخش دیهوک این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر شکارچی متخلف شدند.

وی افزود: از متخلفین دستگیر شده یک رأس قوچ وحشی و یک رأس میش وحشی آبستن (دوقلو) کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس بیان کرد: با توجه به آغاز فصل زاد و ولد این گونه، در صورت عدم شکار این میش وحشی، تا چند روزه آینده شاهد تولد دو بره میش بودیم که متاسفانه با این اقدام ناجوانمردانه و بی رحم این مهم محقق نشد.

حاتمی ادامه داد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده و همچنین بر اساس بند یک توضیحات ضمیمه این مصوبه بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار در رحم مادر باشد معادل بهای پستاندار مربوطه تعیین می‌شود، که متهمین باید مبلغ چهارصد میلیون ریال جریمه پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده متهمین برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار