«سفر ارزان» در تهران کلید خورد
کد خبر: ۱۳۹۳۶۹
تاریخ انتشار: 2019 March 17    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تهران از آغاز طرح سفر آسان در این استان همزمان با تعطیلات نوروزی خبر داد. تورهای سه روزه تهران با اقامت در هتل ۵ ستاره و گشت، ۳۷۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

امیرپویان رفیعی‌شاد با اشاره به این‌که تهران مقصد گردشگران نیست و استانی گذری محسوب می‌شود که مسافران آن بیشتر به انگیزه دیدن خویشاوندان به آن سفر می‌کنند و در خانه نزدیکانشان اقامت دارند و کمتر به هتل می‌روند، به ایسنا گفت: در راستای سیاست آسان‌سازی سفر و معرفی استان تهران به عنوان مقصد گردشگری، تورهای سه روزه‌ای با پایین‌ترین حد قیمت طراحی شده که در تعطیلات نوروز اجرا می‌شود.

وی این تورها را در نتیجه تشکیل کمیته نوروزی تهران‌گردی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و افزود: درحال حاضر تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی در این کمیته عضو هستند، هرچند که برای عضویت سایر آژانس‌ها هیچ محدودیتی تعیین نشده است. یکی از مصوبات این کمیته، تشکیل تورهای سه روزه با اقامت در هتل‌های ۵ ستاره تهران به همراه وعده‌های صبحانه و گشت‌های شهری با پرداخت همه ورودیه‌ها بوده که قیمت آن برای هر نفر ۳۷۹ هزار تومان است. این درحالی است که فقط قیمت یک شب اقامت در هتل ۵ ستاره تهران بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است و یقیناً در حالت عادی قیمت چنین توری بیش از سه برابر نرخ تورهای طراحی شده برای نوروزی، تمام می‌شود.

به گفته او، تا کنون ۹۰۰ نفر شب یا ۳۰۰ نفر در این تورهای سه روزه نام‌نویسی قطعی کرده‌اند اما پیش‌بینی بر این است که یک تا دو هزار نفر از تورهای تهران استقبال کنند.

رفیعی‌شاد اظهار کرد: برای معرفی تهران به عنوان یک مقصد گردشگری نه محل گذر موقت مسافران، از تمام ابزارهای تبیلغاتی استفاده شده و مجموعه «دیرین دیرین» هم انیمیشنی درباره سفر تهیه کرده است تا از این طریق مسافران بیشتری امسال به تهران و مناطق کم‌برخوردار سوق داده شوند. ما امیدواریم در این هفته آخر که معمولاً در برنامه‌ریزی سفر ایرانی‌ها تأثیر گذار است، جمعیت بیشتری در طرح سفر آسان تهران شرکت کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تهران درباره این‌که شهروندان تهرانی نیز امکان حضور در این تورها را دارند، توضیح داد: با توجه به این‌که محل اقامت در این تورها درنظر گرفته شده، طبیعتاً تهرانی‌ها از چنین توری استقبال نمی‌کنند، اما همزمان پروژه‌ی «تهران گشت» از سوی شهرداری با همکاری تعداد دیگری از آژانس‌های گردشگری برای نوروز اجرا می‌شود که قیمت تورهای یک روزه‌ی آن‌ها از ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است که این نرخ‌ها با توجه به مدت زمان و سطح کیفیت خدمات تور، تعیین می‌شود. شهروندان تهرانی در صورت تمایل می‌توانند در این تورها شرکت کنند.

رفیعی‌شاد درباره نحوه دسترسی به تورهای نوروزی تهران، گفت: قرار است استان تهران سامانه‌ای را برای معرفی دفاتر خدمات مسافرتی مجری این تورها، راه‌اندازی کند و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران شماره تماسی را به این منظور اعلام کند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار