طرز تهیه رولت مقوی و خوش طعم گردو
کد خبر: ۱۳۹۳۳۷
تاریخ انتشار: 2019 March 19    -    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها که محبوبیت فراوانی دارد کیک‌ها هستند که به خصوص با شکلات آمیخته شده باشند. امروز می‌خواهیم طرز تهیه یک رولت خوشمزه و شکلاتی البته با گردو را به شما آموزش دهیم که در این روز‌های پایانی سال به شدت می‌چشبد.

طرز تهیه رولت مقوی و خوش طعم گردو«تابناک باتو» یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها که محبوبیت فراوانی دارد کیک‌ها هستند که به خصوص با شکلات آمیخته شده باشند. امروز می‌خواهیم طرز تهیه یک رولت خوشمزه و شکلاتی البته با گردو را به شما آموزش دهیم که در این روز‌های پایانی سال به شدت می‌چشبد.

طرز تهیه رولت مقوی و خوش طعم گردو

مواد اولیه رولت گردویی

تخم مرغ پنج عدد

شکر ریز – ۱۰۰ گرم

شکلات ذوب شده – ۱۰۰ گرم

آرد ۷۰ گرم

بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری

پودر کاکائو دو قاشق سوپخوری

گردو آسیاب‌شده – نصف پیمانه

آب گرم شده – سه قاشق غذاخوری

خامه شیرینی فرم گرفته – ۲۰۰ گرم

شکر قنادی یا همان پودر قند – به میزان لازم

طرز تهیه رولت گردویی

زرده تخم‌مرغ‌ها را با نیمی از شکر آنقدر می‌زنیم تا حجیم و کشدار شود. سفیده‌ها را با مابقی شکر تا حدی زده تا از ظرف بر نگردد. آرد، بیکینگ‌پودر و پودر کاکائو را مخلوط و سه بار الک می‌کنیم. زرده و سفیده را به حالت دورانی و به آرام مخلوط کرده، آرد را هم به همین ترتیب در سه مرحله اضافه و مخلوط می‌کنیم، سپس گردو و آب گرم را همزمان با مواد مخلوط می‌نماییم.

کف سینی فر ۴۰*۳۰ را کاغذ روغنی انداخته و مایه کیک را ریخته و روی مواد را صاف می‌کنیم. قالب را در فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده قرار می‌دهیم و ۳۰ دقیقه زمان داده تا رولت بپزد. میز کار خود را پودر قند پاشیده و رولت را بر می‌گردانیم سپس سینی را روی رولت گذاشته تا ۳۰ دقیقه بماند و کیک عرق کند. کیک را با کاغذ روغنی رول و بعد باز می‌کنیم. کاغذ را جدا و روی کیک را خامه کشیده و رول می‌نماییم برای روکش از شکلات ذوب‌شده یا به سلیقه خودمان از هر نوع روکش استفاده می‌کنیم.

تک آشپز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار