افزایش تعداد مبتلایان به ویروس اسهالی در قروه به ۷۰۰ نفر
کد خبر: ۱۳۹۳۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 16    -    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: تاکنون ۷۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شده و به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

فرزام بیدارپور در خصوص شیوع ویروس ناشناخته در شهرستان قروه، اظهار کرد: منشاء این بیماری ویروسی بوده و مبتلایان مشکلی حادی ندارند و تاکنون موردی از بستری بر اثر این مشکل گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تصریح کرد: منابع آب این شهرستان کاملا سالم بوده و شایعه آلودگی آب تکذیب می‌شود.

پیشتر نیز مجتبی ورمقانی، مدیرکل دامپزشکی کردستان در خصوص شایعات موجود در رابطه با آلودگی گوشت توزیع شده در استان کردستان، اعلام کرد: شیوع این ویروس ارتباطی به گوشت ندارد و تمامی گوشت‌های توزیع شده در سطح استان سالم بوده است.

سرپرست روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در پی بروز اپیدمی اسهال و استفراغ در بخش‌هایی از استان کردستان از جمله قروه و سریش آباد، گفت: به دنبال بروز این اپیدمی، شایعاتی مبنی بر ارتباط موضوع به بیوتروریسم، گوشت‌های یخ‌زده و یا آلودگی منابع آب منتشر شده است که جملگی بی‌پایه بوده و مشخصا آلودگی آب و آلودگی گوشت، منتفی شده و در آزمایشات به‌عمل آمده بیماری ویروسی «نورواک» گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، این ویروس مدت پنج روز است که در شهرستان قروه شیوع پیدا کرده و تاکنون منجر به مبتلا شدن ۷۰۰ نفر در این شهرستان شده است.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
1
بعد از چند روز هنوز علت مشخص نشده يا داريد پنهان كاري مي‌كنيد؟ به خاطر آب و گوشت كه نبوده پس چي بوده ؟ چرا با مردم رو راست نيستيد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار