امیرحسین آزاد متهم اختلاس ۱۴ هزارمیلیاردی کیست؟
کد خبر: ۱۳۹۲۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 16    -    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

یک پرونده دیگر فساد مالی در ایران روز چهارشنبه ۲۲ اسفند به دادگاه رفت و متهم اول آن، امیرحسین آزاد فرزند علی محمد آزاد، استاندار سابق استان‌های سیستان و بلوچستان، همدان و ایلام در دولت محمود احمدی‌نژاد معرفی شده است.

 از حسن قریانی، محمد بهرامی و احسان حیدری به عنوان سه متهم دیگر این پرونده نام برده و اتهام آن‌ها را «افساد فی‌الارض از طریق اخلال عمده در نظام اقتصادی با علم به موثر بودن اقدامات» عنوان کرده است.

این افراد متهمند که با ایجاد دو موسسه مالی «البرز» و «ولی‌عصر» از ۹۱ هزار نفر سپرده جمع کرده‌اند. موسسه البرز در بازه زمانی سال ۹۱ تا ۹۶ حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته و این رقم برای موسسه، ولی عصر بین بازه زمانی اردیبهشت ۹۴ تا اسفند ۹۶ نیز حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

خبرگزاری ایرنا می‌گوید که حدود ۱۴هزار میلیارد تومان تعهدات موسسه البرز و حدود ۲۵۹ میلیارد تومان از تعهدات مالی موسسه، ولی عصر به سپرده‌گذاران هنوز پرداخت نشده و باقی مانده است.

حال دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی کار رسیدگی به شکایت شش هزار و ۳۶ تن از سپرده‌گذاران را به عهده گرفته است و پرونده در دست بررسی، ۳۵۳ جلد دارد.

گزارش یاد شده می‌افزاید که دولت حسن روحانی با ایجاد خط اعتباری ۷۰۰ میلیارد تومانی، به دو بانک تجارت و کشاورزی ماموریت داد تا مطالبات سپرده‌گذاران را تسویه کنند.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
11
وای خدایا تو این کشور چه خبره؟چرا این لفت و لیسها تمومی نداره؟
دکتر حقیقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
1
هر دم از این باغ بری می رسد . تازه تر از تازه تری می رسد.. چاره کار شفاف کردن فعالیتها در همه جا ها هست . تا زمانی که شفافیت نباشد . همین قصه ادامه دارد. مطبوعات و افکار عمومی هم باید ازاد تر باشند تا در این زمبنه ها اطلاع رسانی کنند. به نظر می رسد بهترین ابزار در حال حاظر مرم هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار