جشنی که در آن مردان را با چوب می‌زنند!
کد خبر: ۱۳۹۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 16    -    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
هند کشوری با فرهنگ‌ها و ادیان متنوعی بوده و از این رو جشنواره‌های مذهبی هند بسیار زیادند. وقتی صحبت از جشن‌های مذهبی هند باشد، نمی‌توان هیچ ملتی را یافت که این جشن‌ها را با حرارت‌تر از هندیان برگزار کند.
جشنی که در آن مردان را با چوب می‌زنند!«تابناک باتو» هند کشوری با فرهنگ‌ها و ادیان متنوعی بوده و از این رو جشنواره‌های مذهبی هند بسیار زیادند. وقتی صحبت از جشن‌های مذهبی هند باشد، نمی‌توان هیچ ملتی را یافت که این جشن‌ها را با حرارت‌تر از هندیان برگزار کند. هیچ جشن دیگری را نمی‌توان جایگزین این جشنواره کرد. لات (چوب) مار (زدن) هولی (جشنواره رنگ در هند) کل این عبارت به معنای جشنواره هولی است که در آن از چوب دستی برای کتک زدن استفاده می‌شود.

هزاران مرد از تمام ماتورا در اوتار پرادش به روستای بارسانا به معبد رادا رانی می‌آیند. بعد از یک مراسم مذهبی کوچک، همه در معبد و راهروی باریکی به نام "Rang Rangeeli gali" (خط رنگی) جمع می‌شوند. جشن به این ترتیب شروع می‌شود که زنان بر روی همه مردان رنگ می‌پاشند. روستائیان آهنگ‌های محلی می‌خوانند و زنان می‌رقصند. مغازه‌ها نوشیدنی سردی به نام تاندای سرو می‌کنند که از نوعی شاه دانه خوراکی به نام بنگ تهیه شده است. در روز بعد، مردان دوباره به بارسانا می‌روند و این بار آن‌ها بر روی زنان رنگ می‌پاشند. سپس زنان چوب دستی هایشان را بیرون می‌کشند و سعی می‌کنند مردان را بزنند؛ البته باید بدانید که مرد‌ها برای حفاظت خود سپر‌هایی دارند. در حالی که مردان سعی می‌کنند خود و یکدیگر را نجات دهند، زنان و دوستانشان کار را ادامه می‌دهند. همه این‌ها یک شوخی بوده و همه از این کار لذت می‌برند و سرگرم می‌شوند.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
1
ممالک عقب مانده!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار