هر فرد «اهداکننده عضو» چند عضو را می‌تواند اهدا کند
کد خبر: ۱۳۹۱۴۴
تاریخ انتشار: 2019 March 14    -    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت با اینکه هر فرد اهداکننده عضو می‌تواند ۸ عضو بدن خود را اهدا کند، گفت: ۹۲۶ نفر در سال ۹۶ اهداء عضو کردند و این در حالی است که ما در سال گذشته ۴ هزار مرگ مغزی داشتیم
صبح امروز با حضور سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، مهدی شادنوش رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت همچنین جمعی از خانواده‌های اهداکننده عضو، رونمایی از تندیس ملی اهداء عضو در قطعه ۳۰۵ انجام گرفت.

سعید خال در این مراسم با اشاره به اهداء عضو توسط خانواده‌ها اظهار کرد: در این زمینه باید به سمت فرهنگسازی و ترویج فرهنگ اهداء عضو گام برداریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بهشت زهرا برای ارائه خدمات به خانواده‌های اهداکننده عضو تصریح کرد: از سال گذشته تمهیداتی برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است و هم اینک قطعه ۳۵۰ برای این افراد پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم، رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار کرد: رونمایی از این تندیس با همکاری سازمان بهشت زهرا و اداره پیوند وزارت بهداشت بوده است.

شادنوش افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان بهشت زهرا، قطعه ۳۰۵ برای خانواده‌هایی که اهداکننده عضو هستند در نظر گرفته شده است و در واقع فردی که اهداکننده عضو باشد به‌صورت رایگان و یک عضو درجه یک نیز تا ۵۰ درصد تخفیف در این قطعه به خاک سپرده خواهد شد.

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار امیدواری کرد فرهنگ اهداء عضو با همکاری رسانه‌ها در سطح کشور گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸ هزار و ۶۰۰ نفر در لیست انتظار نوبت پیوند کلیه قرار دارند، گفت: بیش از ۲۵ هزار نفر نیز در انتظار اهداء عضو قرار دارند.

شادنوش گفت: بسیاری از این افراد (۲۵ هزار نفر) زندگیشان در بین زمین و آسمان است و قطعا با اهداء عضو این افراد می‌توان زندگی را به آنها بازگرداند.

وی با اشاره به میزان اهداء عضو در سال ۹۶ گفت: ۹۲۶ نفر در سال ۹۶ اهداء عضو کردند و این در حالیست که ما در سال گذشته ۴ هزار مرگ مغزی داشتیم و در واقع ۹۲۶ نفر حدود ۲۵ درصد از افرادی است که می‌توانستند اعضای خود را اهدا کنند.

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هر فرد اهداکننده عضو می‌تواند ۸ عضو بدن خود را اهدا کند، گفت: هر کدام از این عضوها زندگی را به فرد جدیدی می‌بخشد.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار