یاکوزای ایرانی در ژاپن با شمشیر به میثم رحم نکرد
کد خبر: ۱۳۹۱۱۴
تاریخ انتشار: 2019 March 14    -    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

با شکسته شدن حکم قصاص مرد ایرانی عضو باند یاکوزا که متهم است در ژاپن دست به جنایت زده، دیروز بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.

 اوایل دی ماه سال‌۹۴ زن میانسالی به پلیس آگاهی تهران رفت و از کشته شدن پسرش به نام میثم در شهر ناگویا ژاپن به دست چند مرد ایرانی خبر داد.

با این شکایت رسیدگی به پرونده آغاز شد و پلیس به بررسی پرداخت.

طی مکاتبات پلیس ایران با ژاپن مشخص شد میثم شبانه از سوی ۹ مرد مسلح ایرانی مورد حمله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد. همچنین مشخص شد پلیس شهر ناگویا هشت نفر از متهمان را بازداشت کرده، اما یکی از آن‌ها به نام رامین که ۳۱ سال دارد به مکان نامعلومی گریخته است. تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا اینکه مرداد ماه سال‌۹۶ پلیس ایران دریافت رامین با پاسپورت جعلی به ایران آمده و در یکی از شهر‌های شمالی کشور زندگی مخفیانه در پیش گرفته است. به این ترتیب رامین بازداشت شد و به درگیری خونین اعتراف کرد، ولی گفت: نمی‌دانم ضربه‌ای که به مقتول زدم موجب مرگ او شد یا نه. چون سایر همدستانم نیز با چوب و قمه به او حمله کردند.

در حالی که پزشکی قانونی ژاپن اعلام کرده بود ضربه کشنده با سلاح برنده سنگین به پشت زانوی مقتول زده شده است، هشت متهم دیگر محاکمه و به زندان محکوم شدند و، چون روشن شد فقط رامین در آن درگیری شمشیر در دست داشته او در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

متهم در آن جلسه گفت:قبول دارم در آن درگیری شمشیر در دست داشتم، ولی شک دارم ضربه من موجب مرگ مقتول شده باشد. چون سایر شرکت کنندگان در دعوا نیز چاقو و قمه در دست داشتند.

در پایان آن جلسه قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند، ولی این حکم به خاطر برخی ایراد‌های قضایی در دیوان عالی کشور تایید نشد و رامین دیروز بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای این جلسه پدر و مادر میثم برای رامین حکم قصاص خواستند.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: از سال‌ها پیش که به ژاپن رفتم عضو یک باند خرید و فروش مواد‌مخدر شدم. میثم هم عضو همین باند بود. ما سیم کارتی را که خریداران مواد مخدر با آن تماس می‌گرفتند به مبلغ ۴ میلیارد تومان از میثم خریدیم و فکر می‌کردیم زنگ خور خط بالاست. ولی بعد از چند روز متوجه شدیم میثم سرمان کلاه گذاشته و به مشتریانش شماره جدید خودش را داده است.

وی ادامه داد: ما از میثم خواستیم تا پولمان را پس بدهد، ولی قبول نکرد به همین خاطر به عنوان مشتری با او تماس گرفتیم و قرار گذاشتیم. می‌خواستیم او را بترسانیم. ما ۹ نفری سر قرار فتیم، اما وقتی میثم با ما روبه رو شد با ماشین قصد فرار داشت که راهش را سد کردیم و او با ماشین به جدول کنار خیابان کوبید. او به رویمان اسلحه کشید و ما هم با چاقو و قمه به او حمله کردیم. من در آن درگیری شمشیر در دست داشتم و یک ضربه به او زدم. ولی مطمئن نیستم ضربه‌ای که به او زده ام کشنده بوده یا نه. ممکن است رامین بر اثر ضربه چاقو سایر متهمان که حالا در ژاپن هستند کشته شده باشد.

با پایان دفاعیات این متهم قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

رکنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار