غرش تویوتا هایلوکس و رقبای آن در خیابان‌های شهر
کد خبر: ۱۳۹۰۰۹
تاریخ انتشار: 2019 March 13    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
در خاک آمریکا پیک آپ ها دارای محبوبیت بسیار بالایی هستند و به دلیل وجود مزارع گسترده در اکثر شهرهای کوچک حتی به خودرو غالب تبدیل‌شده‌اند. اما در بازارهای جهانی فروش پیک آپ ها در مقابل سایر انواع خودروهای چندان زیاد نیست.

پیک آپ ها یا با وانت‌ها برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در خاک آمریکا پیک آپ ها دارای محبوبیت بسیار بالایی هستند و به دلیل وجود مزارع گسترده در اکثر شهرهای کوچک حتی به خودرو غالب تبدیل‌شده‌اند. اما در بازارهای جهانی فروش پیک آپ ها در مقابل سایر انواع خودروهای چندان زیاد نیست. دراین‌بین بازار ایران از گذشته محل خوبی برای فروش وانت‌ها و پیکاپ ها بوده است تا جایی که مدل معروف وانت نیسان در ایران به یکی از اصلی‌ترین خودروهای حمل بار تبدیل شد و در حمل‌ونقل بار بین شهرهای ایران نقش مهمی ایفا کرده و می‌کند. اما دوران وانت‌های کم امکانات که تنها کارایی آن‌ها حمل بار بود به سر آمده است و امروزه پیک آپ های جدید مانند تویوتا هایلوکس با چهره‌های جذاب و کاربردهای بیشتر در شهرها به بازار آمده‌اند.

غرش تویوتا هایلوکس و رقبای آن در خیابان‌های شهر

پیکاپ های امروزی ازلحاظ رانندگی به خودروهای سواری شباهت زیادی پیداکرده‌اند. علاوه بر این کیفیت اتاق و امکانات رفاهی سرنشینان تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است و حتی خودروهایی مانند تویوتا هایلوکس به امکانات لاکچری و راحتی مجهز شده‌اند. مدل‌های دو کابین با فضای بیشتر و امکانات سطح بالا به خودروهای پیک آپ حالت خانوادگی داده‌اند و در بسیاری از نقاط دنیا پیک آپ ها را در زمره خودروهای خانوادگی نیز به‌حساب می‌آورند.

 

تویوتا هایلوکس در ایران؛ نماد پیک آپ‌های لوکس

غرش تویوتا هایلوکس و رقبای آن در خیابان‌های شهر

در طی سالیان اخیر تویوتا هایلوکس در ایران به‌عنوان یک پیک آپ لوکس جایگاه ویژه‌ای به دست آورده است. قیمت تویوتا هایلوکس دیگر به افراد عادی اجازه خرید این خودرو را نمی‌دهد و تنها ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ فنی مهندسی یا کشاورزی به خرید این خودروها روی می‌آورند. با خرید تویوتا هایلوکس شما صاحب یک خودرو زیبا، باکیفیت و کاربردی خواهید شد که در مسیرهای ناهموار آفرودی و حتی استفاده در شهر شما را ناامید نخواهد کرد. ضمن این‌که با امکانات خوب خود می‌تواند به‌خوبی نقش یک خودرو خانوادگی را بازی کند. بازار خریدوفروش تویوتا هایلوکس حتی با قیمت بیش از 800 میلیون تومانی آن نیز طرفداران زیادی دارد اما نسبت به گذشته شاهد معاملات کمتری است.

این خودرو به دلیل داشتن موتور 2.4 لیتری تنها پیک آپ نیمه لوکس جهانی است در بازار موجود است و به همین دلیل در ایران بی‌رقیب است و هیچ حریف قدری برای تأثیرگذاری بر بازار فروش تویوتا هایلوکس وجود ندارد. اما در بازارهای جهانی رقبای زیادی در مقابل تویوتا هایلوکس صف‌کشیده‌اند که می‌خواهیم در این مقاله کمی بیشتر با آن‌ها آشنا شویم.

 

میتسوبیشی l200

غرش تویوتا هایلوکس و رقبای آن در خیابان‌های شهر

پیکاپ‎های میتسوبیشی درگذشته وارد ایران شده‌اند و با استقبال خوبی هم روبه‌رو شدند بااین‌حال در حال حاضر خبری از هیچ یک از آن‌ها در ایران نیست. بااین‌حال میتسوبیشی l200 یکی از رقبای اصلی تویوتا هایلوکس در سراسر جهان است و با قیمت پایین‌تر نسبت به رقبا، موتور قدرتمند و امکانات بسیار زیاد توانسته است بازار خوبی را برای خود فراهم کند.

 

فورد رنجر

غرش تویوتا هایلوکس و رقبای آن در خیابان‌های شهر

فورد یکی از مهم‌ترین سازندگان پیک آپ های پرقدرت در جهان است و فورد رنجر رقیب اصلی تویوتا هایلوکس در بسیاری از بازارهای اروپایی است. این خودرو با ظاهر جذاب، آپشن‎های فوق‌العاده و فضای کاربردی زیادی که دارد یکی از بهترین گزینه‌های آلترناتیو برای خرید تویوتا هایلوکس محسوب می‌شود.

 

 

نیسان ناوارا

غرش تویوتا هایلوکس و رقبای آن در خیابان‌های شهر

نیسان نیز یکی دیگر از خودروسازی‌های ژاپنی است که سابقه زیادی در تولید پیک آپ های پرقدرت دارد و مدل ناوارا آن توانسته به‌عنوان یک رقیب قابل‌احترام در بازارها جهانی قد علم کند. نیسان پیک آپ در ایران توانست شرایط خوبی پیدا کند اما متأسفانه نه ناوارا و مدل‌های دیگر نیسان پیکاپ مانند تایتان به بازار ایران وارد نشده‌اند. نیسان با موتور 2.3 لیتری می‌توانست در بازار ایران حضور داشته باشد و به رقیب جدی هایلوکس در ایران تبدیل شود.

 

فولکس واگن آماروک

غرش تویوتا هایلوکس و رقبای آن در خیابان‌های شهر

محصولات پرفروش فولکس واگن معمولاً در هر دسته‌ای حضور دارند و دسته پیکاپ ها نیز شاهد حضور آماروک است که در اروپا خودرو پرفروشی محسوب می‌شود. نسل جدید این خودرو با امکانات رفاهی خوب، موتور قدرتمند و توانایی حمل بیش از 1115 کیلوگرم بار به یکی از بهترین خودروهای این دسته تبدیل شده است بااین‌حال برای رقابت باید بیشتر از این‌ها تلاش کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار