رقبای سرسخت تویوتا یاریس سدان در بازار ایران
کد خبر: ۱۳۹۰۰۳
تاریخ انتشار: 2019 March 13    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
تویوتا یاریس صندوق‌دار ازجمله سدان‌های سایز متوسط شهری است که سال‌هاست به ایران وارد می‌شود و در بازار خودرو ایران نیز فروش خوبی را تجربه کرده است. در بازارهای جهانی تویوتا یاریس به‌عنوان یک سدان شهری اقتصادی شناخته می‌شود.

تویوتا یاریس صندوق‌دار ازجمله سدان‌های سایز متوسط شهری است که سال‌هاست به ایران وارد می‌شود و در بازار خودرو ایران نیز فروش خوبی را تجربه کرده است. در بازارهای جهانی تویوتا یاریس به‌عنوان یک سدان شهری اقتصادی شناخته می‌شود. اما در ایران نمی‌توان گفت این خودرو از قیمت اقتصادی برخوردار است. زیرا این خودروهای وارداتی نیز از تورم‌ها و قیمت‌های افسارگسیخته بازار خودرو ایران در امان نماندند و با افزایش شدید قیمت مواجه شده‌اند. اما خرید و فروش تویوتا یاریس هم چنان نیز در ایران آمار بالایی دارد و بسیاری از افراد از این خودرو کم‌مصرف برای مصارف روزانه خود استفاده می‌کنند.

اما رقبای دیگری نیز در بازار وجود دارند که باعث می‌شوند افراد در هنگام خرید تویوتا یاریس به فکر فرو روند. این رقبا در طول سال‌هایی که در ایران حضورداشته‌اند توانسته‌اند بسیاری از خریداران تویوتا یاریس را از خرید خود منصرف کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا رقبای سرسخت و همیشگی این خودرو باکیفیت را بیشتر بشناسیم و ارزش خرید آن را با دیگر خودروها مقایسه کنیم.

 

مقایسه تویوتا یاریس سدان و مزدا 3

 

طراحی خارجی

رقبای سرسخت تویوتا یاریس سدان در بازار ایران

رقبای سرسخت تویوتا یاریس سدان در بازار ایران

هر دو این خودروها جزو سدان‌های سایز متوسط هستند، ازاین‌رو می‌توان مقایسه خوبی میان این دو برقرار کرد. در بخش طراحی ظهری باید گفت هر دو این خودروها زیبایی متفاوت و منحصربه‌فردی دارند که می‌تواند چشم خریداران را به خود جذب کند. اما در یک مقایسه کلی باید گفت مزدا 3 2016 طراحی اسپرت‎تر و تهاجمی‌تری دارد و استفاده از تیغه کرومی در جلوپنجره آن نمای مدرن‌تر و هماهنگ‌تری به آن داده است.

 

طراحی داخلی

رقبای سرسخت تویوتا یاریس سدان در بازار ایران

رقبای سرسخت تویوتا یاریس سدان در بازار ایران

در بخش طراحی داخلی و امکانات رفاهی کابین هر دو این خودروها شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. اما به لطف فاصله محور بیشتر در مزدا 3 فضای بیشتری برای سرنشینان عقب تأمین‌شده است و در سفرهای طولانی موجب آزار مسافران نخواهد شد. برعکس آن در تویوتا یاریس فضای حمل بار بیشتری فراهم‌شده است. درواقع انتخاب بین این دو مورد به نیازهای مشتریان بستگی دارد چراکه هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. ازاین‌رو نمی‌توان گفت با خرید تویوتا یاریس و یا مزدا 3 شما صاحب کابین متفاوت‌تری خواهید شد.

 

عملکرد فنی

ازنظر عملکرد فنی باید گفت هر دو این خودروها جزو سدان‌های شهری محسوب می‌شوند، بنابراین نمی‌توان از آن‌ها انتظار عملکرد فوق‌العاده‌ای را داشت. تویوتا یاریس سدان 2016 با موتور 1.5 لیتری به همراه یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک توانایی تولید 107 اسب بخار را دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن به 6.3 لیتر می‌رسد. مزدا 3 نیز با موتور 2 لیتری و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک توانایی تولید 150 اسب بخار نیرو را دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن به 7.1 لیتر می‌رسد.

هر دو این خودروها از هندلینگ و فرمان پذیری خوبی برخوردارند. اما اگر به شتاب خودرو اهمیت می‌دهید شتاب و سرعت تولیدی توسط مزدا 3 در رانندگی‌های جاده‌ای بیشتر خواهد بود. اما مصرف سوخت آن بالاتر است. در مقابل با خرید تویوتا یاریس یک سدان شهری کم‌مصرف با عملکرد متوسط خواهید داشت که هزینه نگهداری بسیار پایینی نیز دارد.

 

مقایسه تویوتا یاریس سدان با هیوندای اکسنت 2016

 

طراحی خارجی

رقبای سرسخت تویوتا یاریس سدان در بازار ایران

رقبای سرسخت تویوتا یاریس سدان در بازار ایران

طراحی داخلی

یکی دیگر از رقبای تویوتا یاریس در ایران هیوندای اکسنت است. هیوندای اکسنت 2016 طراحی بسیار ساده و دور از هیجانی دارد که به شما یادآور می‌شود صاحب یک سدان شهری معمولی هستید. در مقابل تویوتا یاریس بااینکه جزو سدان‌های شهری محسوب می‌شود اما از زبان طراحی مدرن‌تری بهره می‌برد. خرید تویوتا یاریس با آن ظاهر جذاب برخلاف عملکرد موتورش حس هیجان را به رانندگان می‌دهد.

رقبای سرسخت تویوتا یاریس سدان در بازار ایران

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در طراحی داخلی هیوندای اکسنت حرفی برای گفتن در مقابل تویوتا یاریس ندارد. اما اگر به امکانات داخل کابین این دو نگاهی بی اندازید متوجه خواهید شد که این خودروها از امکانات بیشتری نسبت به تویوتا یاریس بهره می‌برد. این امکانات شامل 4 کیسه هوا، آینه‌های جانبی گرم‌کن دار تاشو برقی، کروز کنترل و سیستم ترمز پایداری الکترونیکی می‌باشد برای رانندگی در مسیرهای پرمخاطره شهری بسیار کاربردی است. بنابراین اگر به قابلیت‌های رانندگی خودروها اهمیت بیشتری می‌دهید بهتر است از خرید تویوتا یاریس 2016 صرف‌نظر کنید.

 

عملکرد فنی

در عملکرد فنی بازهم تویوتا یاریس باقدرت کم موتور خود عقب می‌افتد. زیرا هیوندای اکسنت 2016 با موتور 1.6 لیتری خود توانایی تولید 128 اسب بخار نیرو را دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن به 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت هیوندای اکسنت باوجود کابینی از مد افتاده اما عملکرد موتور تحسین‌برانگیزی دارد. اما در مقابل آن تویوتا یاریس با مصرف سوخت پایین‌تر و هزینه نگهداری بسیار کمتر قرار دارد که این انتخاب را مشکل می‌کند.

 

سخن پایانی

همواره برای خرید یک سدان شهری باید این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد این خودروها در مسیرهای پرترافیک شهری و هزینه نگهداری آن‌ها بسیار مهم‌تر از مشخصاتی مانند گشتاور و قدرت موتور هستند. زیرا شما هرگز نمی‌توانید در خیابان‌های شلوغ شهر به حداکثر عملکرد موتور خود برسید. از طرفی مصرف سوخت نیز فاکتور خرید بسیار مهمی است که می‌تواند شما را از هزینه‌های اضافی نجات دهد. با این روند خرید تویوتا یاریس می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد که هم مصرف سوخت پایین و هم هزینه نگهداری بسیار کمی دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار