جهرمی: ۳۵۰ هزار «آیفون» خاموش شد
کد خبر: ۱۳۸۹۴۳
تاریخ انتشار: 2019 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

وزیر ارتباطات گفت: پس از تحریم استفاده از اپلیکیشن های ایرانی در گوشی های آیفون، ظرف مدت ۵ روز روزانه ۷۰ هزار گوشی آیفون در داخل شبکه ارتباطی کشور، غیرفعال شد.

 محمدجواد آذری جهرمی در مجمع سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به اقدام کمپانی امریکایی اپل در تحریم اپلیکیشن های ایرانی و محدودیت دسترسی به این نرم افزارهای کاربردی برای کاربران آیفون، گفت: تا پیش از این اقدام، روند رو به رشدی را در استفاده از گوشی‌های آیفون در کشور شاهد بودیم.

وی ادامه داد: مطابق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روزانه ۷ هزار گوشی آیفون در شبکه ارتباطی کشور وارد و رجیستر می‌شد.

وزیر ارتباطات افزود: اما پس از تحریم صورت گرفته، مطابق بررسی‌ها، طبق ۵ روز متوالی نه تنها تعداد ۷ هزار گوشی به صورت روزانه در شبکه وارد نشد، بلکه روزانه ۷۰ هزار گوشی فعال داخل شبکه نیز، خاموش شده است.

وی گفت: سال ۸۹ نیز اپل ایران را تحریم کرد اما نه تنها تقاضای گوشی آیفون در کشور کاهش نیافت بلکه بیشتر هم شد. اما درحال حاضر، خاموش شدن گوشی‌های این شرکت در شبکه، نشان از توسعه اپلیکیشن‌های ایرانی دارد و اپل در حال از دست دادن بازار خود در ایران است.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار