تصادف با ابرخودرو فوق لوکس جنجال بپا کرد+تصاویر
کد خبر: ۱۳۸۸۷۳
تاریخ انتشار: 2019 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

مالک اتومبیل تولید محدود مکلارن سِنا تنها ساعاتی پس از تحویل خودرو از نمایندگی با آن تصادف کرد.

 آیرتون سِنا دا سیلوا (Senna Da Silva Ayrton) نام راننده مشهور مسابقات فرمول ۱ است که در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ قهرمان این مسابقات شد. بسیاری سِنا را بهترین راننده فرمول ۱ در تاریخ این مسابقات می‌دانند. سرانجام این راننده حرفه‌ای در جریان مسابقات جهانی فرمول ۱ سال ۱۹۹۴ بر اثر یک صانحه رانندگی دردناک درگذشت. شهرت و محبوبیت وی به حدی بود که مدتی بعد مایکل شوماخر در میانه‌های یک مصاحبه مطبوعاتی، با سوال یکی از خبرنگاران راجع به سنا نمی‌تواند جلوی گریه خود را بگیرد!

تصادف با ابرخودرو فوق لوکس جنجال بپا کرد+تصاویر

تصادف با ابرخودرو فوق لوکس جنجال بپا کرد+تصاویر

تصادف با ابرخودرو فوق لوکس جنجال بپا کرد+تصاویر

تصادف با ابرخودرو فوق لوکس جنجال بپا کرد+تصاویر

با گذشت بیش از ۲۰ سال از مرگ این اسطوره تکرار نشدنی، شرکت مکلارن نام پرآوازه وی را بر روی جدید‌ترین و سریع‌ترین محصول خود گذاشته است. مکلارن سنا یک ابرخودروی فوق سریع است. این خودرو که تولید آن تنها به ۵۰۰ دستگاه محدود می‌شود قیمتی بیش از ۱ میلیون دلار دارد.

هم‌اکنون تعداد کمی از این خودرو تولید و تحویل مشتریان داده شده به همین دلیل با انتشار خبر تصادف آن بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. ماجرا از این قرار است که شرکت مکلارن یک پست از یکی از خاص‌ترین مکلارن سنا‌های تحویل شده در صفحه رسمی اینستاگرام خود قرار می‌دهد. ساعاتی بعد تصویر این خودرو که با دیوار برخورد کرده در فضای مجازی جنجال به پا می‌کند!

ظاهرا مالک خودرو که تسلط کافی بر روی وزن بسیار کم و توان بسیار بالای سنا نداشته است، حین رانندگی کنترل از دستش خارج شده و به سمت دیوار می‌چرخد. شدت تصادف و میزان خسارت مشخص نیست، اما با توجه به قیمت بسیار بالای خودرو، کوچک‌ترین آسیب می‌توان هزینه سنگینی دربر داشته باشد. این حادثه در شهر مونیخ آلمان اتفاق افتاده است.

مکلارن سنا اکنون پیشرفته‌ترین محصول این شرکت است که با تجهیز به یک پیشرانه ۸ سیلندر V. شکل دو توربو، توانی معادل ۸۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متری را تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد سنا ۲.۸ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار