سقوط بوئینگ‌هایی که قرار بود مردم ایران سوارشان شوند
کد خبر: ۱۳۸۷۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 10    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

امروز یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس از فرودگاه آدیس‌آبابا، دقایقی پس از برخاستن دچار سانحه شد و ۱۵۷ خدمه و سرنشین آن کشته شدند.

همچنین هفتم آبان امسال نیز همین نوع هواپیما متعلق به خطوط هوایی Lion Air اندونزی دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه جاکارتا در اندونزی دچار سانحه شد و ۱۸۹ نفر خدمه و سرنشین آن کشته شدند.

دو روز پیش بازماندگان قربانیان این حادثه از بوئینگ به‌طور رسمی شکایت کردند.

مقصر اصلی حادثه به گفته کارشناسان در داستان اندونزی، خرابی سیستم موسوم به anti-stall flight-control system بوده است. این سیستم کنترل پرواز اجازه قفل شدن ناگهانی موتور اصلی هواپیما را نمی‌دهد و بنابراین جلوی قفل شدن ناگهانی موتور را می‌گیرد.

اما بدعمل کردن این سیستم باعث سقوط ناگهانی بوئینگ ۷۳۷ مکس در دریای جاوه شد.

امروز نیز هواپیمای مشابه دقایقی پس از پرواز از آدیس‌آبابا درحالی‌که فقط ۴ ماه از عمر بوئینگ گذشته بود، سقوط کرده و باعث کشته شدن ۱۵۷ خدمه و سرنشین آن شد.

هرچند باید منتظر خوانده شدن جعبه سیاه هواپیما باشیم، اما ظاهراً این دو بوئینگ به دلایلی مشابه دچار نقص فنی ذاتی شده و سقوط کرده‌اند.

از سوی دیگر ایران در سال‌های ۲۰۱۶ (ایران ایر) و ۲۰۱۷ (شرکت آسمان) مجموعاً ۸۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس خریداری کرد که پس از روی کارامدن ترامپ، رئیس‌جمهور جدید مانع از تحویل آن‌ها به ایران شد.

به‌هرحال امروز با مشاهده نقص فنی در این مدل از بوئینگ، قطعاً سهام این شرکت در بازار‌های بورس کاهش خواهد یافت و منهای کاری که ترامپ در ندادن هواپیما‌ها به ایران کرد، باید گفت: در گرفتن این نوع هواپیما باید احتیاط‌های فنی لازم را انجام داد و یا نوع سفارشات را {به شرطی که به ایران هواپیما‌ها را بدهند} تغییر داد.

{سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس متعلق به اتیوپی دقایقی پس از برخاستن از آدیس آبابا به سوی نایروبی، پایتخت کنیا در حرکت بود که سقوط کرد. این هواپیما ۱۴۹ مسافر و ۸ خدمه داشت که همگی آن‌ها جان سپردند. این هواپیما نو بوده و تنها ۴ ماه بوده است که وارد ناوگان هوایی شده بود. }

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خان محمدعلی آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
2
فقط باید از ایرباس هواپیما خرید همین و بس
البته به امید روزی که در این صنعت خودکفا بشیم
انشاءالله که تا آخر عمرم یه همچین روزی رو ببینم
البته اگه تا اون زمان ماشین زمان اختراع نشده باشه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
1
پس باید به جون ترامپ دعا کنیم ................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
1
آره راست میگید باید به جاش توپولوف و ایران ۱۴۱ رو استفاده کنیم بهتره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار