پایگاه خبری تحلیلی «آزادی» آغاز به کار کرد
کد خبر: ۱۳۸۷۰۸
تاریخ انتشار: 2019 March 10    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
آزادی در قالب کلید واژه های «اصلاح مداوم سیستم»،«غلبه دادن عقلانیت در فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور» و «تلاش برای تحصیل خیر عمومی و منافع ملی ایرانیان» خود را به مخاطبان معرفی می کند.

در میانه زمستان۹۷ و تلاطم‌های فراوانی که ایران عزیزمان پشت‌سر گذاشته و در پیش‌رو دارد جمعی از اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران آنلاین ایران دور هم جمع شدیم و تصمیم‌گرفتم کاستی‌هایی که در رسانه‌های خود می‌دیدیم را در رسانه‌ای مستقل و منتقد جبران کنیم. از این‌رو «آزادی» تجربه‌ای است برای آزمودن این وسوسه همیشگی که آیا می‌توان در رسانه‌ای مستقل و آزاد و در حال و هوای امروز ایران با همه خطوط قرمزی که روز به روز دایره‌اش تنگ‌تر می‌شود زیست و فعالیت رسانه‌ای کرد؟ ما که با همه داشته‌های‌مان به میدان آمدیم. تا ببنیم روزگار و زمانه چه در پیش‌گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی «آزادی» آغاز به کار کرد


آنچه در ادامه می‌خوانید مانیفست «آزادی» است:
آزادی وب‌سایتی خبری–تحلیلی با رویکردی انتقادی-مصلحانه نسبت به مسائل بین‌المللی، منطقه‌ای و ایران در حوزه‌های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی، سیاست خارجی، اجتماعی و فرهنگی است.


آزادی می‌کوشد برای ساختن ایرانی آباد و آزاد، وضع موجود را به بوته نقد بکشاند. لذا طبیعی است که آزادی حافظ وضع موجود نیست. پس در آزادی از محافظه‌کاری به دور خواهیم بود. مهم‌ترین کلید واژه آزادی «منافع ملی» است. نقد و انتقاد آزادی از وضعیت موجود، از زوایه منافع ملی ایرانیان در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد. آنچه که برای آزادی اولویت ندارد حفظ اشخاص، نهادها و گرایش‌های سیاسی، جناحی مرسوم به هر قیمتی است. منافع ملی معیاری است که با آن در آزادی در حوزه خبر و تحلیل، اعمال و رفتار بازیگران صحنه سیاست ایران را در تحلیل‌ها ارزیابی می‌کنیم. چشم‌اندازی که در آزادی دنبال می‌شود غلبه عقلانیت و تعقل در کشور برای تحصیل حداکثری خیر عمومی و منافع ملی ایرانیان است.


از آنجا که این سایت تعلق و وابستگی به هیچ نهاد، سازمان، گروه و تشکیلات خاصی نداشته و هیات موسس و تحریریه آن متشکل از جمعی از پژوهشگران، روزنامه نگاران و متخصصین مستقل در حوزه های مختلف هستند، در تهیه و انتقال خبر، کمترین ملاحظه جناحی و سازمانی، صورت می‌گیرد. آزادی تلاش می‌کند در پوشش اخبار واقع‌نگری را در پیش گیرد و از غلو و بزرگنمایی غیرواقعی بپرهیزد و در پوشش اخبار اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند. آزادی برای مردمی است که آزاد از قید اشخاص و جناح‌های مرسوم سیاسی، به دنبال اصلاح روندهای ناکارآمد موجود برای نیل به منافع ملی ایرانیان در حوزه رسانه و خبر است.


آزادی در قالب کلید واژه های «اصلاح مداوم سیستم»،«غلبه دادن عقلانیت در فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور» و «تلاش برای تحصیل خیر عمومی و منافع ملی ایرانیان» خود را به مخاطبان معرفی می کند.


www.azaditoday.ir

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار