چگونه از پودر صورت استفاده کنیم؟
کد خبر: ۱۳۸۶۶۳
تاریخ انتشار: 2019 March 10    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
بعد از کرم پودر, پودر صورت یکی از گزینه های حرفه ای است که آرایشگران برای گرفتن نتیجه ای بهتر در آخر کار استفاده میکنند. بدین خاطر که باعث میشود کرم پودر و زیرساز دوام و ماندگاری بیشتری پیدا کند و همچنین کهنه شدن آرایش را به تعویق می اندازد.

چگونه از پودر صورت استفاده کنیم؟«تابناک باتو» بعد از کرم پودر, پودر صورت یکی از گزینه های حرفه ای است که آرایشگران برای گرفتن نتیجه ای بهتر در آخر کار استفاده میکنند. بدین خاطر که باعث میشود کرم پودر و زیرساز دوام و ماندگاری بیشتری پیدا کند و همچنین کهنه شدن آرایش را به تعویق می اندازد.

پودر صورت

استفاده از پودر مزایا و ویژگی های زیادی دارد از جمله :

  • برق اضافی روی پوست صورت حاصل از کرم پودر را میگیرد و درخشندگی و ظاهری زیبا و طبیعی به پوست میبخشد.
  • در نواحی خاصی از صورت بُعد و حجم ایجاد میکند.
  • باعث میشود روزنه ها و منافذ روی پوست کمتر دیده شوند.
  • از چسبناک و روغنی به نظر رسیدن آرایش جلوگیری میکند.

بنابراین مطمئن شوید که استفاده از پودر را در آرایش روزانه ی خود جای خواهید داد.

 

انواع پودر صورت

پودر غیر فشرده

پودر غیر فشرده, پوستی شفاف و سبک با تار و پودی تمیز بر جای میگذارد. برای استفاده از پودر میتوانید از قلموی آرایشی یا پد مخصوصی که اغلب در بسته بندی خود محصول قرار دارد استفاده کنید. پودر غیر فشرده ظاهری طبیعی ایجاد کرده و برای آرایش روزانه مناسب میباشد.

پودر صورت

 

پودر فشرده

پودر فشرده برای بازسازی و ترمیم آرایش وقتی خارج از منزل هستید و دسترسی به ست لوازم آرایش خود ندارید و وقت محدودی دارید, بسیار مناسب است.

پودر صورت

 

نوع براق یا نوع مات؟

ظاهر شما بنابر پودری که استفاده میکنید متفاوت خواهد بود.

  1. نوع براق، مرطوب و ابریشمی مناسب برای داشتن ظاهری با طروات و شاداب و درخشان
  2. نوع مات و کدر مناسب برای داشتن ظاهری یک دست و بدون درخشش

چگونه پودر صورت را روی پوست استفاده کنیم؟

 

پودر صورت

قبل از شروع

  • برای اینکه از ضخیم شدن و چند لایه شدن و ترک خوردن پودر روی پوست جلوگیری کنیم مطمئن شوید که کرم پودر و کانسیلر را به خوبی در همه نقاط پخش کرده اید و لایه ای سنگین روی پوست شما ایجاد نشده و اثری از کرم پودر باقی نمانده است.
  • اگر پوستی چرب با روزنه ها و منافذ آشکار دارید قبل از استفاده از پودر با دستمال یا پد آرایشی آن نقاط را خشک کنید و چربی آنها را بگیرید.

استفاده از ابر یا پد آرایشی

 

پودر صورت

  1. پد یا ابر را به مقداری پودر صورت آغشته کنید.
  2. اول به آرامی با پدی که به پودر آغشته شده است به نقاطی از صورت ضربه بزنید تا پودر روی صورت بنشیند در عین حال دقت کنید که کرم پودری که قبلا استفاده شده است را پاک یا لکه دار نمیکنید. به تدریج ضربات وارده توسط پد بر روی پوست را کمی محکم تر و دَوَرانی کنید.
  3. برای نواحی باریک یا کوچک مثل دور چشم یا بینی با انگشتانتان پد یا ابر آرایشیتان را فشرده کرده و کمی تا کنید و با دقت پودر را در همه ی نقاط پخش کنید.
  4. یک راه مناسب برای اینکه متوجه شوید به اندازه از پودر استفاده کرده اید این است که با پشت دست به آرامی گونه ی خود را لمس کنید. اگر خشک و نرم و یک دست باشد یعنی مقدار مناسبی پوست استفاده کرده اید. بعد از آن با یک پد دیگر یا قلموی آرایشی تمیز پودر اضافی روی صورت را به آرامی بِـزُدایید.

 

استفاده از بُرِس (قلمو آرایشی)

 

پودر صورت

  1. یک قلم سایز بزرگ با سری پهن برای استفاده پودر صورت انتخاب کنید.
  2. بورس را به مقداری از پودر آغشته کنید و با چند ضربه ی سبک, پودر اضافی روی آن را بتکانید. از قسمت جلوی صورت و ناحیه ای که میخواهید بیشترین ماندگاری را داشته باشد شروع کنید مثل گونه ها، وسط پیشانی و اطراف بینی. بعد ازآن قلم را به نواحی بیرونی و خارجی صورت بکشید و پود را به خوبی در همه جا پخش کنید. با استفاده از قلم به نتیجه ای طبیعی, بافتی زیبا و طبیعی خواهید رسید.

 

اگر پوست خشکی دارید

اگر پوست خشکی دارید مطمئن شوید تمامی نقاط صورت را با کرم پودر مناسب پوشانده و سپس از پودر استفاده کنید. اما برای استفاده از پودر در نواحی حساس یا قسمت هایی که احساس میکنید پوست نازکی دارند و یا خشک تر از بقیه نقاط هستند مثل دور چشم ها بسیار دقت کنید. تمامی پودر اضافی که روی بافت و سطح پوست نخوابیده است را با قلم و چند ضربه کوتاه بـزُدایید.

پودر صورت

 

اگر پوست چربی دارید

اگر پوست چربی دارید از مقدار بیشتری پودر در نواحی که چرب تر هستند، مثل خط تی (شامل پیشانی و بینی، برگرفته از حرف T  انگلیسی) استفاده کنید و آن قسمت ها را بیشتر با پودر بپوشانید.

پودر صورت

 

نکته آرایشی

فقط با استفاده از کمی پودر و پوشاندن لایه ای سبک و نازک در اطراف چشم، آرایش خود را ماندگار و با دوام تر کنید. همچنین از پودر صورت قبل از آرایش کردن چشم ها استفاد کنید.

پودر صورت

اگر قبل از آرایش چشم ها از پودر استفاده کنید، به راحتی میتوانید آثار به جا مانده از ریمل و سایه را بدون ایجاد لکه پاک کنید. وقتی که آرایش چشم را تمام کردید با یک قلم ظریف, ناحیه زیر و اطراف چشم و تمامی پودر های اضافی ناشی از سایه و ریمل را پاک کنید .

بپوشیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار