از خر مهره ۳۰ هزار تومانی تا مهره مار ۱۰۰ میلیونی +عکس
کد خبر: ۱۳۸۶۰۸
تاریخ انتشار: 2019 March 09    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

مثل هر کلاهبرداری و زرنگ بازی دیگر، اینجا هم داستان خوب، نقش اول را دارد. باید اول برایتان توضیح دهند که "مارها، قطعه‌ای استخوان در محل جفت گیری رها می‌کنند و این استخوان که به آن مهره مار می‌گویند، دارای دو بار مثبت و منفی است که بار مثبت آن در مار‌های نر و بار منفی آن در مار‌های ماده وجود دارد و بعد از جفت گیری این مهره‌ها از مار جدا شده و بر روی زمین می‌افتند" و از اینجاست که قصه آدم‌های خوشبخت شروع می‌شود. خوشبخت‌های داستان که قبلاً بیچاره و گرفتار و فلک زده بودند، ناگهان با کمک یک کارشناس مهربان و دوست داشتنی، یک جفت مهره اصل پیدا می‌کنند و از این به بعد، همه چیز رو به خوبی و خوشی می‌رود.

از آن طرف، برخی که مهره مار به کارشان نمی‌آید یا گیرشان، سراغ خر مهره می‌روند؟ خر مهره هم در اصل قسمت خاصی از گردن حیوان دراز گوش است که از استخوان نخاعی آن حیوان جدا شده و تراش داده می‌شود. البته به قول قدیمی ترها، اگر قرار بود شانسی بیاورد برای صاحبش می‌آورد!

اجاره مهره «زبان‌بند» دادگاه با گارانتی کتبی هم آمد! +عکس

اما اگر فکر می‌کنید تفاوت این دو در همین اسمشان یا حیوانی که از آن گرفته شده، است سخت در اشتباهید. کارشناسان (!) یا همان انسان‌های مهربان و علاقمند به کمک به دیگران در این حوزه معتقدند که تفاوت عمده خر مهره با مهره مار این است که مهره مار به شما انرژی مثبت داده و به اطرافیانتان (به نفع شما) انتقال می‌دهد لکن خر مهره انرژی‌های منفی اطراف را از شما دفع می‌کند. البته این دو می‌توانند مکمل خوبی برای افراد علاقمند به این ماجرا‌ها باشند.

این‌ها تنها مهره‌های شانس و خوشبختی نیستند. روش‌های کلاهبرداری اسم‌های زیادی دارند؛ از آلت کفتار تا ناف آهو، افعی سیاه. می‌گویند قرار است باعث خوشبختی شوند و زندگی تان را متحول کنند. اگر هم به کسی علاقه دارید آن را داخل جیب قرار دهید و سراغ فرد بروید، کار تمام است. البته این ماجرا و اسامی آن، تابحال بار‌ها در رسانه‌ها مطرح شده، اما آنچه این بار به آن توجه ویژه‌ای خواهیم کرد، قیمت‌های نجومی این اقلام است؛ چیزی تا ۱۰۰ میلیون تومان ناقابل!

باور‌های خرافی درباره مهره مار و خر مهره

اگر فکر می‌کنید که این مسئله و اعتقاد فقط در میان بخشی از گذشتگان که شاید به قول امروزی‌ها کم سواد و کم اطلاع بودند، وجود داشته در اشتباه هستید، زیرا متقاضی امروز این وسایل، جوانانی هستند که بعضاً تحصیلات بالایی نیز دارند، اما برای حل مشکلات خود سراغ این افراد و این نوع چیز‌ها می‌روند. کافیست یک جستجوی کوتاه در مورد این مهره‌ها در فضای مجازی انجام دهید.

در این میان عده‌ای هستند که از این تلقینات برای حل مشکلات توسط مهره مار و خر مهره سود خوبی می‌برند و احتمالاً هر نوع مهره‌ای را به نام مهره مار اصل قالب می‌کنند و هر چقدر تیغشان ببرد از مشتری طلب می‌کنند. قیمت‌ها از نمونه‌های ساده ۳۰ هزار تومانی شروع می‌شود و جالب اینکه این نوع مهره را حتی برخی از طلافروشی‌ها نیز می‌فروشند که شاید دلیل ان، افزایش سرسام آور قیمت طلا و کم شدن مشتریان باشد و شاید هم طمع درآوردن پول به هر قیمتی. اما هرچه قیمت بالاتر می‌رود، نوع تبلیغات جذاب‌تر و جالب‌تر می‌شود. مثلاً در یکی از آگهی هانوشته است: "خرمهره واقعی، مناسب برای افرادی که دوست دارند خرشانس، خرپول، خرپیشونی یا خر زور باشند. تنها ۸۰۰ هزار تومان. "

البته در این میان مثل هر جنس دیگری که اگر تاکید شود برای خود فرد بوده، بهتر تبلیغ می‌شود، برخی بر فروش مهره ویژه‌ای که خودشان از آن استفاده می‌کنند تاکید کرده و اعلام می‌کنند: "می خوام برم سربازی دیگه به کار خودم نمیاد! " همه مدل آگهی وجود دارد از ۱۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان. همه آن‌ها هم بر اصل بودن و کارگشا بودن خرمهره و مهره مارشان تاکید می‌کنند.

اجاره مهره «زبان‌بند» دادگاه با گارانتی کتبی هم آمد! +عکس

مهره‌هایی که تا یک میلیارد خرید و فروش می‌شوند!

اگر فکر می‌کنید این مهره‌ها فقط برای کار‌های مثبت مثل جذب همکلاسی و همکار جهت ازدواج یا پول دار شدن است، معلوم است که اطلاع کافی از معجزات یک مهره ندارید؛ لذا با یکی از آگهی‌ها که تاکید کرده "مهره زبانبند دادگاه" در اختیار دارد، تماس می‌گیریم. " یک جفت مهره زبانبند مخصوص کار‌های دادگاه، امور اداری و بانکی. زبانبند بسیار قوی، بشرط تست، فقط فروش نقد، بیشتر بدرد کسایی میخوره که میخوان ارتقای شغلی یا مقامی پیدا کنن میخوره. جهت توضیحات بیشتر تماس بگیرید"

مردی که به گفته خودش اهل جنوب است و محل کارش آنجا، تاکید می‌کند که مهره مارش کاملاً جواب پس داده و قیمت این مدلش ۳۰ میلیون تومان است. به او می‌گوییم که از کجا بفهمیم مهره اش اصل است، چون همه می‌گویند که مهره شان اصل است، اما قیمت‌ها فرق می‌کند. در پاسخی فلسفی تاکید می‌کند که شاید یک مهره اصل باشد، اما باید ببینید که در گذشته چقدر جواب پس داده است. ادامه می‌دهد " من کمتر داخل ایران کار می‌کنیم. بیشتر مشتری‌های ما کله گنده‌های دوبی هستند. پول خوبی هم می‌دهند برای مهره‌ای که اصل باشد. در حال حاضر گرانترین مهره‌ای که داریم، ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت دارد. "

طبق معمول آگهی ها، چانه می‌زنیم و غر؛ که شاید اصل نبود و شاید کار ما را راه نینداخت. پاسخ می‌دهد که "با ضمانت مهره را به شما می‌دهیم. اگر کارتان راه نیفتاد، بیاید و عین مبلغ را از ما پس بگیرید. " می‌پرسیم چگونه پس بگیریم؟ می‌گوید معلوم است خریدار نیستی!

به فروشنده دیگری اعلام می‌کنیم که کارمان در یک دادگاه گیر کرده و چند روزی بیشتر لازم نداریم. با اظهار تاسف از وضعیت مالی مردم، می‌گوید"مهره‌هایی هم برای اجاره داریم. باید یک چک یا سند تضمینی پیش ما بگذارید و هزینه یکسال هم از شما دریافت می‌شود. مبلغ اجاره هم بستگی به مهره دارد. مثلاً مهره مار ۳۰ میلیون تومانی، اجاره یک ساله اش ۱۵ میلیون تومان است. "

البته برخی نیز پا را فراتر گذاشته و حتی مدعی می‌شوند این مهره‌ها و برخی کار‌های دیگر، گره گشای آن‌هایی که در پرونده‌های سخت گیر افتاده بودند هم بوده و ماجرا‌هایی از خلاصی دارندگان این اقلام از پرونده‌های بزرگ هم تعریف می‌کنند. چیزی در مایه‌های دادگاه سلطان‌ها و ورد‌های خاصی که در برخی پرونده‌های اقتصادی روی کاغذ نوشته می‌شد، در ذهن تداعی می‌شود.

گارانتی کتبی و تضمینی هم جزء آپشن‌های این مهره است. مشکل آنجاست که در شهری غیر از تهران ساکن است و وقتی می‌پرسیم که امکان ارسال پستی هم دارد؟ تاکید می‌کند که اصلاً امکان چنین چیزی وجود ندارد، چون باید مهره، با دعایی مخصوص به نام فرد متقاضی زده شود و خود این کار هم ۳ تا ۴ میلیون تومان هزینه دارد و کار بسیار حساس و مهمی است که امکان انجام دادن ان از راه دور وجود ندارد و باید حتماً به آن شهر برویم. با پول نقد!

اجاره مهره «زبان‌بند» دادگاه با گارانتی کتبی هم آمد! +عکس

روش‌های خلاقانه تشخیص اصالت مهره مار

با فرد دیگری تماس می‌گیریم که او هم آگهی را روی یک شبکه اجتماعی قرار داده است. او هم مبلغ را ۷ میلیون تومان عنوان می‌کند. چطور باید مطمئن شوید که مهره اصل است؟ پاسخ می‌دهد آن را داخل سرکه قرار می‌دهم و مهره‌ها به هم نزدیک می‌شوند که نشان دهنده اصل بودن آن است. البته بلافاصله تاکید می‌کند که اصلاً این کار برای مهره‌ها خوب نیست، چون انرژی شان را کم می‌کند! از طرف دیگر می‌گوید: به جایش یک دندان مار همراه مهره‌ها می‌فرستیم که بدانید کاملاً اصل است!

گوشه خیابان بساط کرده و قیمت هایش از ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان است. اصلِ اصل! از او هم درباره علت تفاوت قیمت‌ها می‌پرسم و ماجرای مهره ۱۰۰ میلیونی را می‌گوید. تاکید می‌کند که کلاهبرداری است و در خصوص نحوه تشخیص اصالت مهره هایش می‌گوید: دیگران را نمی‌دانم، اما ما خودمان مار را پرورش می‌دهیم و مهره‌های ما کاملاً اصل است. در توصیه‌ای حکیمانه می‌گوید: «همیشه توجه داشته باشید مهره‌هایی عمل می‌کنند که از دو ماری که با هم جفت گیری کرده اند، به دست آید. به فرض اگر شما وارد مکانی شوید که جای جفت گیری مار‌ها بوده، مهره مار بسیار است، ولی نمی‌توان تشخیص داد که کدام این‌ها با هم جفته. پس باید هنگام جفت گیری مار حضور داشته باشید و دو مهره را بردارید!»

نکته جالب. سوال درباره مشتریان این مهره هاست که بعضاً قیمت‌هایی چندین میلیونی دارند. با این مدل سوال که روی مان نمی‌شود مهره مار در جیب بگذاریم و اگر کسی متوجه شود، آبروی‌مان می‌رود. عمدتاً به حرف می‌آیند و مشخص می‌شود همان‌هایی که تلفن‌های هوشمند و خودرو‌های روز دارند، بیش از آن‌هایی که سواد کمتری دارند، مهره مار داخل جیب و کیف خود می‌گذارند. برخی هم پا را فراتر گذاشته و تاکید می‌کنند که صاحبان جایگاه و مقام و حتی ورزشکاران و چهره‌های شناخته شده نیز مشتریان شان هستند.

شاید این سخنان، یک ادعا و باور تبلیغاتی باشد، اما آنجا که معلوم می‌شود برخی فوتبالیست‌ها و مربیان، جادوگری و رمالی را رها نمی‌کنند و همیشه کنار تیم هایشان از این کار‌ها و رفتار‌ها صورت می‌گیرد، نمی‌توان به این سخنان خرده گرفت و همه آن را دروغ خواند. هرچه هست، مهره ها، امروز نقش مهمی در درآمد‌های ده‌ها میلیونی برخی سودجویان دارند و شانس یک نفر داشتن مهره مار است و دیگر خر مهره. انتخاب مار یا خر بودن، با شماست.

مشرق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار