قیمت تمام شده ۲ خودرو سایپا/ پراید ۱۹ میلیون و تیبا ۲۲ میلیون
کد خبر: ۱۳۸۵۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 09    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

با بررسی آخرین صورت‌های مالی شرکت سایپا که مربوط به ۶ ماهه اول امسال است، اما در اواخر دی ماه جمع بندی و به تایید هیات مدیره آن رسیده، مشخص می‌شود قیمت تمام شده محصولات این شرکت بخصوص پراید که مثال بارز و مشهور این روز‌های خودروسازی کشورمان است چقدر بوده است.

 یکی از سخنان مهمی که طی روز‌های اخیر درباره وضعیت تولید خودرو در کشور و قیمت تمام شده آن بیان شده، مصاحبه منوچهر منطقی از مدیران عامل سابق ایران خودرو است که در برنامه دستخط مطرح و وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا الان، پراید برای سازنده آن ۴۵ میلیون تومان تمام می‌شود، با رد این موضوع می‌گوید: شما همین الان به صورت‌های مالی خودروسازان در سال ۹۶ مراجعه کنید که در سازمان بورس وجود دارد، انجا نوشته که مثلاً قیمت تمام شده مواد و قطعات چقدر است و سایر هزینه‌هایی که به این‌ها اضافه می‌شود چقدر است؛ این چیز پنهانی نیست. کاملاً قابل ملاحظه است.

وی متذکر شده است: منتهی همین که آشکار است را می‌توانیم پائین‌تر بیاوریم؟ جواب مثبت است.

بر این اساس، صبحانه با بررسی آخرین صورت‌های مالی شرکت سایپا که مربوط به ۶ ماهه اول امسال است، اما در اواخر دی ماه جمع بندی و به تایید هیات مدیره آن رسیده، تلاش کرده قیمت تمام شده محصولات این شرکت بخصوص پراید که مثال بارز و مشهور این روز‌های خودروسازی کشورمان است را پیدا کند.

طبق این گزارش مالی بازرس شرکت سایپا، در ۶ ماهه اول امسال مجموعا ۸۳ هزار و ۳۸ دستگاه خودرو پراید توسط سایپا تولید شده که قیمت تمام شده آن، نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد ریال است. با تقسیم مبلغ مذکور بر خودرو‌های تولید شده، عدد ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به دست می‌آید.

قیمت تمام شده ۲ خودرو سایپا/ پراید ۱۹ میلیون و تیبا ۲۲ میلیون!

در این گزارش اضافه شده که مجموع درآمد حاصل از فروش این پرایدها، حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده که به همین خاطر، شرکت سایپا حدود ۱ هزار میلیارد ریال متحمل ضرر شده است.

خودروی تیبا دیگر محصول پرتیراژ و پرفروش سایپا است که تعداد تولید شده در ۶ ماهه اول سال جاری، ۶۶ هزار و ۴۳۵ دستگاه بوده و قیمت تمام شده آن برای مجموعه مذکور، حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. با تقسیم قیمت تمام شده به تعداد خودروی تولیدی، مشخص می‌شود هر تیبا، برای سایپا ۲۱ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان تمام می‌شده است.

مجموع فروش خودرو‌های تیبا، مبلغ ۱۵ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال شده است که سودی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای سایپا به دنبال داشته است.

سومین محصول پرتیراژ سایپا در این مدت، ساینا بوده که تعداد تولید شده از آن ۲۰ هزار و ۳۳۶ دستگاه بوده است. قیمت تمام شده این خودرو نیز مجموعا ۴ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال بوده که با تقسیم ان بر تعداد تولید شده، مشخص می‌شود هر عدد ساینا، ۲۱ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان برای سایپا تمام می‌شود و فروش ان ۷۸ میلیارد تومان برای این شرکت سود به دنبال داشته است.

قطعا در ۶ ماهه دوم امسال، قیمت تمام شده خودرو‌های مذکور برای شرکت سایپا افزایش قابل توجهی داشته است، اما میزان آن، صرفا بر اساس گزارش‌های حسابرسی و مالی این شرکت و بازرس قانونی آن مشخص می‌شود و در حال حاضر امکان برآورد دقیق از آن نیست.

صبحانه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
اون قیمت رو زدند که برای قیمت ۲۰ میلیونی ضرر نشون بدهند حالا مجبورند قیمت رو ۵۰ میلیون بزنند برای قیمتهای جدید
ایرانی
|
-
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
معلومه مثل بازاری های چاله میدانی عمل می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار