این پیامک‌ها را با دقت بیش‌تری بخوانید
کد خبر: ۱۳۸۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 09    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم آن‌قدر برای مشترکان آزاردهنده شده که بعضا موجب می‌شود پیامک‌هایی که از اهمیت برخوردارند، در میان انبوه این مزاحمت‌ها گم و ناخوانده حذف شوند؛ درنتیجه گاهی عدم توجه و نخواندن برخی از پیامک‌ها برای مخاطب زیان‌بار شده است.

 ارسال پیامک‌های تبلیغاتی عمر درازی دارد و از سرشماره‌های مختلف تبلیغاتی تا شماره‌های شخصی را شامل می‌شود. اما ارسال بیش از اندازه‌ی این پیامک‌ها در طول روز موجب می‌شود زمانی که پیامک مهمی که از مخاطبان کاربری برای او ارسال و یا از طرف اپراتور برایش فرستاده شده که ماهیت اطلاع‌رسانی داشته باشد، کاربری که از دریافت تبلیغات خسته شده، توجهی به این پیامک‌های شخصی نکند.

اکثر مشترکان تلفن همراه، از بسته‌های تشویقی اینترنت اپراتورهای همراه استفاده می‌کنند، اما با تمام شدن این بسته‌ها، اینترنت با تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد که در مقایسه با بسته‌های تعریف‌شده در اپراتورها برای کاربران مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل، آگاهی از زمان اتمام بسته اینترنتی اهمیت زیادی دارد و اپراتورها ملزم به اطلاع‌رسانی دقیق اتمام بسته به کاربران هستند؛ با وجود این، به نظر می‌رسد این اطلاع‌رسانی از سوی برخی اپراتورها برای برخی از کاربران به‌درستی اعلام نشده و هزینه‌هایی به آنان تحمیل شده است.

برای کاربران اعتباری که از بسته‌های اینترنت استفاده می‌کنند، در صورت اتمام بسته و در شرایطی که اطلاع‌رسانی انجام نشود، مصرف اینترنت با تعرفه‌ی آزاد می‌تواند موجب تمام شدن شارژ اعتباری کاربران شود؛ عدم اطلاع‌رسانی برای کاربران دائمی می‌تواند عواقب بدتری داشته باشد، زیرا اگر با تمام شدن اینترنت بسته به آن‌ها اطلاع‌رسانی انجام نشود و کاربر به مصرف اینترنت با تعرفه آزاد ادامه دهد، این موضوع می‌تواند به هزینه‌های اضافی روی قبض موبایل کاربر منجر شود که با توجه به دائمی بودن سیم‌کارت کاربر، ممکن است هزینه‌های سنگینی باشد.

خود کاربران هم دقت کافی داشته باشند

البته در چنین مواقعی، اپراتورها تاکید دارند که تمام شدن بسته‌های اینترنتی به کاربران اعلام شده است و این خود کاربر است که باید دقت کافی داشته باشد که در صورت لغو تمدید خودکار و تمام شدن بسته‌های اینترنتی متضرر نشود، اما نمی‌توان نقش اپراتور را در اطلاع‌رسانی این موضوع نادیده گرفت؛ زیرا در شرایطی که تعرفه‌ی آزاد تفاوت قابل توجهی با بسته‌های اینترنتی دارد، عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف می‌تواند ضرر مالی زیادی برای کاربر داشته باشد.

هم‌چنین طبق مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۱۳۹۱، «اپراتور موظف است قبل از شروع ارائه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی مورد نظر، درباره شرایط ارائه از جمله تعرفه خدمات، نحوه ارائه خدمت (به‌صورت اشتراکی و یا در ازای هر پیامک)، شرایط انصراف، حداکثر تعداد پیامک ارسالی در روز و مانند آن به مشترک اطلاع‌رسانی کرده و در پرتال رسمی اپراتور هزینه خدمات و توصیه‌های لازم برای دریافت خدمت با جزئیات شرایط ارائه خدمات را داشته باشد.»

در این مصوبه، هم‌چنین تاکید شده که «اپراتور موظف است در حین ارائه خدمت با ارسال پیام‌های اطلاع‌رسانی، مشترک را از مجموع هزینه‌های ایجاد شده آگاه کند و در تمام مراحل ارائه خدمت، امکان انصراف از دریافت آن را برای مشترک فراهم کند.»

از طرفی ممکن است اطلاع‌رسانی از طرف اپراتور انجام شده باشد، اما کاربری که در طول روز پیامک‌های گاه و بیگاه نامربوط دریافت می‌کند، توجهی به این پیامک‌ها نداشته باشد. به همین دلیل کاربران باید توجه داشته باشند که با دریافت هر پیامکی، به محتوای آن دقت کنند تا اگر از طرف اپراتورها به آن‌ها اطلاع‌رسانی انجام شده، بتوانند اقدامات لازم را در زمان ممکن انجام دهند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
همراه اول با این گزارش مزاحمتهای بی حد وحصر خودراتوجیح می کند وقت وبی وقت پیامک اینترنت برای امثال من که اصلا از اینترنت همراه اول استعفاده نمی کنیم می فرستد ادای دایه داغ تر از مادر را در می آورد ومزاحمت را به حد اعلا رسانده ، توجیح بی فایده است ، مزاحمت است وبس .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار