داروخانه‌های شبانه روزی در ایام نوروز فعال هستند؟
کد خبر: ۱۳۸۱۹۱
تاریخ انتشار: 2019 March 04    -    ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره فعالیت داروخانه‌های شبانه روزی در ایام نوروز خبر داد.

 فرزاد پیرویان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اصول کلی فعالیت‌های داروخانه‌ها را در ایام تعطیلات عید نوروز اظهار کرد: داروخانه‌های روزانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اساس قانون چهار روز اول فروردین تعطیل هستند، اما از پنجم فروردین خدمت رسانی را از سر خواهند گرفت.

وی درباره فعالیت داروخانه‌های شبانه روزی در ایام نوروز افزود: دارروخانه‌های شبانه روزی موظف هستند در تمامی ساعات و روز‌های تعطیل خدمت رسانی داشته باشند.

پیرویان در رابطه با مناطقی که در آن دسترسی به داروخانه‌های شبانه روزی دشوار است یا وجود ندارد، گفت: جهت تامین رفاه حال همشهریانی که در مناطقی دورتر از داروخانه شبانه روزی ساکن هستند، به برخی از داروخانه‌های روزانه حوالی این مناطق مجوز فعالیت شبانه روزی در ایام نوروز داده شده است تا همشهریان با مشکل روبرو نشوند.

بازرسی از داروخانه‌ها در تعطیلات عید نوروز

وی همچنین ادامه داد: بازرسی‌ها نیز در ایام تعطیلات ادامه خواهند داشت به این صورت که در شیفت‌های صبح و عصر کارشناسان به داروخانه‌ها مراجعه و وظیفه خود را انجام خواهند داد.

او ادامه داد: علاوه بر بازرسی‌های شیفت‌های صبح و عصر، کارشناسان واحد فنی و نظارت بر امور داروخانه‌ها، جهت پاسخگویی به سوالات شهروندان در محل معاونت غذا و دارو مستقر خواهند بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با توصیه به هموطنان تاکید کرد: افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، دارو‌های مورد نیاز کودکان سایر بیماری‌های حساس بهتر است از کافی بودن داروی خود مطمئن بوده یا قبل از تعطیلات چهار روزه نوروز اقدام به تهیه داروی مورد نیاز خود نمایند که مشکلی ایجاد نشود.

او افزود: تمامی داروخانه‌های تحت پوشش این دانشگاه طبق برنامه خدمت رسانی خواهند نمود، اما لازم به یادآوری است هموطنان که در صورت نیافتن داروی مورد نظر می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ که همان ۱۴۹۰ سابق می‌باشد تماس گرفته و نام داروخانه‌ای که دارو در آن موجود است را دریافت نموده و برای تهیه دارو مراجعه نمایند.

پیرویان در خاتمه گفت: هموطنان در ایام تعطیلات نیز می‌توانند هر گونه تخلف یا شکایتی خود از داروخانه‌ها را با شماره تلفن ۸۸۸۷۴۵۰۸ در میان گذاشته و به کارشناسان اطلاع دهند تا کارشناسان در اسرع وقت به حل مشکل بپردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار