کیک مثلثي به روش ترکیه‌ای
کد خبر: ۱۳۸۱۷۶
تاریخ انتشار: 2019 March 07    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
امروز برای شما روش پخت یک کیک خوشمزه مناسب برای دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.

کیک مثلثلی به روش ترکیه‌ایاختصاصی تابناک باتو؛ امروز برای شما روش پخت یک کیک خوشمزه مناسب برای دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.

 

کیک مثلثلی به روش ترکیه‌ای

مواد لازم:

تخم مرغ: 4 عدد (به دمای اتاق رسیده باشد)

شکر: یک و نیم پیمانه

روغن: یک پیمانه

آرد: سه پیمانه

بکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری

وانیل: نصف قاشق چایخوری

نمک: کمی

رنده‌ی پوست پرتقال: کمی

آب پرتقال: یک پیمانه

شیر خشک: 4 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تزیین کیک:

پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

شیر: یک پیمانه

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

پودر قند: یک قاشق غذاخوری

پودر نارگیل: به میزان لازم

طرز تهیه:

تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل در ظرفی ریخته و با هم زن، خوب مخلوط می‌کنیم. شکر و روغن را به مواد قبلی افزوده و به هم زدن، ادامه می‌دهیم.

حال نوبت به اضافه کردن شیر خشک و رنده‌ی پوست پرتقال است. پس از افزودن این مواد، هم زدن را ادامه می‌دهیم. آرد را به تدریج به مواد قبلی افزوده و هم زدن را ادامه می‌دهیم.

مواد را در قالبی مستطیل شکل ریخته و در فر با دمای متوسط به مدت نیم ساعت قرار می‌دهیم. این کیک ممکن است به زمان پخت بیشتری نیاز داشته باشد. اگر چنگال را داخل کیک فرو بردید و از مواد کیک به آن چسبید، زمان پخت را بیشتر کنید. برای تزیین کیک، ابتدا شیر، پودر قند، پودر کاکائو و وانیل را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم.

کیک پخته شده را به صورت مثلثی برش می‌زنیم و اطراف آن را ابتدا به سس شکلاتی و سپس به پودر نارگیل، آغشته می‌کنیم.کیک‌های مثلثی ما آماده‌اند.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: zakibook

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار