کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت، ملکه انگلیس
کد خبر: ۱۳۸۰۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 06    -    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
شاید زندگی ملکه انگلیس برای بسیاری از ما جالب باشد. سلطنت طولانی مدت او آداب و رسوم خاص خاندان سلطنتی بریتانیا همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است. ملکه الیزابت دوم همواره با ظاهری شاد و رنگ‌های ست شده در میان مردم دیده می‌شود. در اینجا می‌توانید لباس‌های ملکه الیزابت را ببینید.

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیسشاید زندگی ملکه انگلیس برای بسیاری از ما جالب باشد. سلطنت طولانی مدت او آداب و رسوم خاص خاندان سلطنتی بریتانیا همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است. ملکه الیزابت دوم همواره با ظاهری شاد و رنگ‌های ست شده در میان مردم دیده می‌شود. در اینجا می‌توانید لباس‌های ملکه الیزابت را ببینید.

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیس


بررسی لباس‌های ملکه الیزابت

ملکه الیزابت که در دوران فلاپر به دنیا آمد و در زمان صرفه‌جویی دوران جنگ و ظهور دامن‌های کوتاه بزرگ شده دوران متفاوت از مد را به چشم خود دیده است. او در تمام این تقریبا یک قرنی که زندگی کرده است ثابت کرده که باید‌ها و نباید‌های لباس پوشیدن را می‌داند و البته در این میان از مشاوره طراحان بزرگی نیز سود جسته است. (در آمریکا در دهه ۱۹۲۰ فلاپر یه زنان جوانی گفته می‌شد که دامن کوتاه می‌پوشیدند، موهای‌شان را کوتاه می‌کردند، جاز گوش می‌کردند، سیگار می‌کشیدند و مشروب سنگین می‌نوشیدند و آرایش غلیظ می‌کردند و رابطه جنسی غیر جدی برقرار می‌کردند و قیافه پسرانه داشتند).

ملکه الیزابت

سر خیلی از طراحان معروف را خورده است! در هنگام جوانی نورمن هارتنل افتخار طراحی لباس‌های ملکه از جمله لباس تاج‌گذاری او را بر عهده داشت. این لباس با رز‌های انگلیسی، خار‌های اسکاتلندی، شبدر ایرلند شمالی و نرگس‌های زرد والس تزیین شده بود.

بعد از هارتنل نوبت به هاردی امیز رسید که لباس‌های زیبایی را طراحی کرد که یکی از آن‌ها بر تن ملکه در تولد ۴۳ سالگی او دیده می‌شود. یان توماس طراح بعدی ملکه در سال‌های دهه هفتاد بود. بعد از او نیز طراحی لباس‌های الیزابت به مورین روز رسید. بعد از مرگ او نیز جان اندرسون و کارل لودویگ ریز مسئولیت کمد لباس ملکه را به عهده گرفتند.

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیس

لباس های ملکه الیزابت در گذشته

از سال ۲۰۰۲ مشاور او در طراحی لباس‌هایش آنجلا کلی بوده است که یکی از نزدیکان دربار بریتانیا به حساب می‌آید. کلی برای دوخت لباس‌های این ملکه ۹۰ ساله از مواد جدید و قدیمی شامل موادی که تاریخ آن به قبل از تاج‌گذاری می‌رسد استفاده می‌کند. دیگر طراح موردعلاقه او استوارت پروین است که لباس عروسی زارا فیلیپس نوه ملکه را طراحی کرده است.

با این اوصاف به نظرتان ملکه انگلستان چند پیراهن در عمر ۹۰ ساله‌اش به تن کرده است؟ گفته می‌شود که خود ملکه الیزابت دوم به تنهایی بیش از ۱۰۰۰۰ لباس رسمی در زندگی‌اش داشته است. خوب او سفرهای متعددی کرده و می‌کند و با توجه به شرایط و موقعیت‌های گوناگون طبیعی است که به انواع و اقسام لباس‌ها احتیاج داشته باشد.می‌گویند که الیزابت در اولین تور سراسری در کشورش سفارش صد دست لباس را داده است.

تازه این در حالی است که الیزابت به دلیل روحیه صرفه‌جویی که دارد یک لباس را چندین بار می‌پوشد.همانطور که دیدید بی دلیل نیست که این ملکه سالخورده سوژه‌ای است که در مدآنلاین زیاد می‌شود در مورد او حرف زد و به جرأت می‌توان گفت هر چه بگوییم باز هم کم است.اخیراً نیز باز هم او در دنیای مد خبرساز شده است.

به گزارش سی ان ان به مناسبت ۹۰ سالگی ملکه الیزابت دوم رویال کالکشن‌تراست به نمایش بعدی از زندگی او پرداخته که شاید کمتر به آن توجه شده باشد. در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ تا از به یاد ماندنی‌ترین لباس‌های او و همچنین لباس‌های پرنسس مارگارت و لیدی دیانا به نمایش گذاشته شده است که شامل لباس‌های دوران کودکی، لباس‌های جشن، لباس‌های نظامی، لباس‌عروسی، لباس مراسم تعمید و غیره است.

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت در نمایشگاه های مختلف

این برنامه شامل سه نمایشگاه است. اولی در پالاس هالیرودهوس در ادین بورگ در ۲۱ آوریل برگزار شد که تمرکز آن بر روی استفاده از نوعی پارچه ابریشمی شطرنجی و پشمی در لباس‌های ملکه بود. در نمایشگاه بعدی که در بوکینگهام پالاس، در آگوست ۲۰۱۶ و در ویندسور کستل در سپتامبر برگزار خواهد شد نگاه کلی‌تری به لباس‌های سلطنتی او می‌اندازد. در نمایشگاهی که در ویندسور کستل برگزار خواهد شد لباس‌های پانتومیم خانوادگی که الیزابت در آنها اجرای نقش می‌کرده است نیز دیده می‌شود.

از جمله پانتومیم‌هایی که الیزابت در کودکی و در دوران جنگ به ایفای نقش در آنها پرداخته است، پانتومیم سیندرلا و علاالدین است. اما هنوز مشخص نیست لباس‌های کدام پانتومیم‌ها انتخاب می‌شود.و در آخر گل سرسبد این نمایشگاه در بوکینگهام پالاس برگزار می‌شود که لباس‌های کودکی، ازدواج، مراسم تاج‌گذاری و سایر پوشش‌های خاص او را جمع‌آوری کرده است. در ادامه تصویر برخی از این لباس‌ها را خواهیم دید.

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیس

لباس‌شب به رنگ آبی کم‌رنگ و از جنس سیلک که در سال ۱۹۶۲ در هنگام ملاقات کینپ الو نروژ پوشید

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیس

لباسی پوشیده از پولک و جواهر و مروارید که در سال ۱۹۵۷ در هنگام ملاقات رییس‌جمهور آمریکا آیزنهاور پوشید

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیس

لباسی‌مشکی که در لباس های ملکه الیزابت , هنگام ملاقات پاپ جان پل دوم در سال ۱۹۸۰ به تن کرد

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیس

لباسی که در سال ۱۹۷۱ در گیلیز بال در کاخ بالمورال به تن کرد

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیس

لباسی فیروزه‌ای که در سال ۱۹۶۰ در مراسم ازدواج پرنسس مارگارت به تن کرد

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیس

لباس‌شبی از جنس سیلک مزین به پولک و منجوق که در سال ۱۹۹۷ به تن کرد

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیس

لباسی که در مراسم افتتاح پارلمان اسکاتلند در سال ۱۹۹۹ به تن کرد

کلکسیون لباس های شیک ملکه الیزابت , ملکه انگلیس

لباسی که در سال ۲۰۰۹ در یک گاردن پارتی به تن کرد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
1
3
تابناک در مورد زمان زندگی زینب پاشا اشتباه کردم. دوره مشروطه نبود. قبل از اون. ولی چه اشکالی داره در مورد این افراد بنویس. در مورد همسر یپرم خان ارمنی که زر دامنش از ارمنستان برای مبارزان مشروطه اسلحه قایم میکرد و می اورد. از اینا بنویس عزیز دل انگیز. دامن یا روباه پیر باعث تقویت حس وطن دوستی کسی نمیشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار