اختلاف قیمت نرخ مرغ از مرغداری تا بازار
کد خبر: ۱۳۷۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 01    -    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

برومند چهار آیین مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۲۰۰، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۱۴ هزار و خرده فروشی ۱۶ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد قیمت تمام شده تولید را ذرت، کنجاله سویا و جوجه یکروزه تشکیل می‌دهد، بیان کرد: با توجه به آنکه قیمت نهاده‌ها در هزینه تمام شده تولید تأثیر بسزایی دارد، از این رو امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان در بازار وجود ندارد.

چهار آیین با انتقاد از این مسئله که آشفتگی بازار نهاده‌های دامی همچنان ادامه دارد، بیان کرد: اگرچه مشکلات توزیع نهاده‌های دامی نسبت به هفته‌های گذشته تا حدی بهبود یافته، اما همچنان اختلاف نرخ‌های موجود در بازار آزاد با مصوب بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: هر کیلو مرغ، ۲ هزار تومان ضرر! / صنعت مرغداری در مرز هشدار؛ مسئولان ورود کنند

این مقام مسئول نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۲۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار به مرغداران عرضه می‌شود.

وی کمبود عرضه، افزایش تقاضا در روز‌های پایانی سال و نوسان سایر محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز را دلیل اصلی گرانی مرغ در بازار اعلام کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ شب عید وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل در واحد‌های مرغداری پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار شب عید تنها ۳ تا ۵ درصد افزایش یابد.

چهار آیین با اشاره به اینکه قیمت دستوری مرغ راهکار کنترل تنظیم بازار نیست، اظهار کرد: با توجه به آنکه قیمت مرغ کیفی نیست و براساس آمار و ارقام و هزینه‌های تولید محاسبه می‌شود، از این رو نمی‌دانیم که مبنای محاسبه کارشناسان چیست که قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان را اعلام می‌کنند.

چهارآیین قیمت مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: فروش مرغ با قیمت‌های دستوری جوابگو نیست و تحت میزان عرضه و تقاضا، قیمت‌ها با نوساناتی در بازار روبه‌رو می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته عرضه مرغ با نرخ مصوب و دخالت مسئولان در تنظیم بازار تنها به عنوان مُسکن عمل می‌کند، به همین دلیل از مسئولان انتظار داریم که به جای توزیع مرغ با نرخ مصوب به تولید بها دهند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
16000 واسه باکلاساست که اینترنتی فیله سفارش میدن ماها که خیلی وقته 11.500 داریم میگیریم و راحت هم پیدا میشه البته بستگی به منطق بازارایان اون شهر داره اینجا که خوبه دارن رعایت میکنن تنظیم بازاری رو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار