این میوه قند دیابتی‌ها را بالا می‌برد
کد خبر: ۱۳۷۷۲۹
تاریخ انتشار: 2019 March 01    -    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

دکتر 'محمد عسکرفراشاه' با برشمردن خواص این میوه بهشتی که از آن بعنوان یاقوت‌های قابل ستایش یاد می‌کند افزود: طرح‌های پژوهشی نشان داده که بالغ بر ۷۶۰ نوع ژنوتیپ (ساختار ژنتیک) از این میوه شناخته شده است.

این میوه قند دیابتی‌ها را بالا می‌برد

 دکتر 'محمد عسکرفراشاه' با برشمردن خواص این میوه بهشتی که از آن بعنوان یاقوت‌های قابل ستایش یاد می‌کند افزود: طرح‌های پژوهشی نشان داده که بالغ بر ۷۶۰ نوع ژنوتیپ (ساختار ژنتیک) از این میوه شناخته شده است.

وی بهترین نوع انار را رسیده، بزرگ، دانه شیرین و شاداب آن دانست و گفت: طبیعت مطلق آن سرد و‌تر است و هر چه شیرین‌تر باشد به اعتدال نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه انار جنبه غذایی پایینی دارد، اما باعث تولید خون نیکو در بدن شده و خوش رنگی پوست را به دنبال دارد افزود: همچنین در مطالعات جدید، خواص حفاظت کننده کبد برای آن ذکر شده است.

این متخصص طب ایرانی، شحم انار (پرده‌های سفیدمیان دانه‌های انار) را درمان مناسبی برای کاهش چربی خون و بهبود کارکرد معده اعلام و تصریح کرد: تمام اجزای گیاه انار در قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته، پوست آن بعنوان ترکیبات رنگی در رنگرزی استفاده میشده و ریشه اش خاصیت ضدانگلی دارد.

دکتر عسکر فراشاه یادآور شد: پوست انار به علت ترکیبات تاننی درفرآورده‌های دهانی به صورت غرغره استفاده میشده است ضمن آنکه بعلت خواص سست کنندگی بافت معده در مصرف مداوم انار شیرین، بهتر است افراد با بیماری‌های گوارشی، انار را با پیه‌های آن به صورت آب لمبو میل نمایند.
وی همچنین گفت: خوردن دانه‌های انار با گلپر آن از زمان‌های قدیم درمیان ایرانیان مرسوم بوده و برای کاهش عوارض گوارشی مفید و موثر است.

این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: باید توجه داشت همراه دانه انار و مشتقات آن نظیر آب انار یا رب آن، نباید آب مصرف شود و همچنین در تهیه غذا‌ها فقط زمانی به عنوان چاشنی از این ترکیبات استفاده شود که غذا از مرحله آبی وارد مرحله روغنی شده است.

استان یزد از قطب‌های اصلی انار کشور محسوب می‌شود و محصول آن از کیفیت بالایی برخوردار است، اواخر مهرماه و نیمه اول آبانماه، زمان فصل برداشت این محصول در استان یزد است.

انار‌های نگه داری شده در انبار‌ها و مکان‌های قابل نگه داری، این روز‌ها در دسترس شهروندان است و گاهی بخشی از این محصول تا ماه‌های بعد هم قابل نگهداری و استفاده است.

انار با نام علمی (Punica granatum) از میوه‌های درختی است که دانه‌هایی قرمز، سفید و یا به رنگ‌هایی بین این دو دارد، رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است.

این درخت یکی از اولین گیاهان اهلی شده و بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند می‌باشد، انار تقریبا در هر آب و هوایی و هرگونه خاکی می‌تواند رشد کند و میوه دهد، ولی آب زیاد در زمان رسیدن میوه باعث ترک خوردن آن میوه میشود. انار، گرمای زیاد با باد خشک و سرمای تا ۱۰- درجه سانتی گراد را می‌تواند تحمل کند

انجمن علمی طب سنتی ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار