چرا مردان اینقدر قهر می‌کنند؟!
کد خبر: ۱۳۷۶۲۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 27    -    ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
بله درست متوجه شدید خانم ها حتی با یک صحبت و پیام کوتاه سریع تر دلشان نرم می شود اما مردها معمولا دیرتر می بخشند. توصیه روانشناسی قهر مردان این است که بدون توجه به جنسیت (مرد و زن بودن) به قهر روی نیاورید و زود عصبانی نشوید در هر حالی با طرف مقابلتان صحبت کنید تا مشکلتان حل شود.

چرا مردان اینقدر قهر می‌کنند؟!

چرا مردان اینقدر قهر می‌کنند؟!«تابناک باتو»ـ روانشناسی قهر مردان کار ساده‌ای نیست، اما به طور کلی می‌توان گفت که افراد و از جمله مردان، برای رسیدن به آنچه می‌خواهند، از قهر کردن به عنوان ابزاری سودجویانه استفاده می‌کنند.

قهر کردن به معنای عصبانیت یا ناراحتی درباره موضوعی است که به دلایلی از صحبت درباره آن خودداری می‌کنیم. افراد به دلایل ظاهرا مشخصی قهر می‌کنند. گاهی چون برای آن‌ها وقت کافی نداریم، یا زمانی که با آن‌ها به یک میهمانی نرفته‌ایم و ... ولی گاهی دلیل اصلی قهر این است که می‌خواهیم مهربانی و توجه دیگری را دریافت کنیم. مخصوصا مردان از آنجا که از کودکی یاد گرفته‌اند احساساتشان را نشان ندهند، قهر کردن را ابزاری برای بیان ناراحتی یا کنترل اوضاع می‌بینند.

دلخوری در مقابل قهر

دلخوری حالتی است که شما از فرد مقابل خود ناراحت هستید و برای این ناراحتی دلایلی هم دارید. در حالت دلخوری شما ارتباطتان را با فرد مقابل قطع نمی کنید. در این حالت شما صرفا ناراحتی خود را بروز می دهید یا شکل رابطه تان را موقتا تغییر می دهید. البته دلخوری هم می تواند شکل سالم و ناسالم داشته باشد و مایه آزار فرد مقابل بشود. آگاهی از مهارت های حل مسأله به طرفین کمک می کند تا بدون قهر و تنش به موضوع بپردازند.

چرا مردان اینقدر قهر می‌کنند؟!

تفاوت قهر خانم ها با آقایان

زنان معمولا به روشنی قهر خود را نشان می دهند و زمانی که آزرده خاطر باشند به خوبی از حرکاتشان می توان متوجه شد اما مردها درونگرا تر عمل می کنند و دلخوری شان را بروز نمی دهند اما برخلاف زنان دیرتر از خاطرشان موضوعی که ناراحتشان کرده، پاک می شود. بله درست متوجه شدید خانم ها حتی با یک صحبت و پیام کوتاه سریع تر دلشان نرم می شود اما مردها معمولا دیرتر می بخشند. توصیه روانشناسی قهر مردان این است که بدون توجه به جنسیت (مرد و زن بودن) به قهر روی نیاورید و زود عصبانی نشوید در هر حالی با طرف مقابلتان صحبت کنید تا مشکلتان حل شود.

رازهایی در مورد مردان

آیا با این موافقید که مردان دوست دارند همواره در راس قدرت باشند از ضعیف شدن به شدت متنفرند؟

زمانی که در زندگی زناشویی مشکلی است، سعی کنید با همسرتان مسالمت آمیز صحبت کنید به دلیل این که همسران از شنیدن غر های مکرر بیزارند، از این که هر روز شکایت بشنوند به شدت زندگی به کامشان تلخ می شود.

گاه ممکن است خانم ها بگویند همسرشان در مقابل طرز لباس پوشیدن، ارایش و … بی تفاوت است و زمانی که از کار بر می گردد متوجه این مسائل نیست.

توصیه روانشناسی قهر مردان این است که دنیا را برای خود و مرد زندگی تان سخت نگیرید. مردها شیوه ابراز عشقشان متفاوت است همین که دغدغه اش شما و فرزندتان است دوست داشتنش را نشان می دهد. اگر برایتان ابراز کلامی ازجانب وی بسیار مهم است کلید این موضوع هم دست خودتان است با شیوه خودتان و با ابزار زنانگی تان او را متوجه کنید.

چرا مردان اینقدر قهر می‌کنند؟!

مردها را بهتر بشناسید

اگر از زنان ومردان در ارتباط با شناخت جنس مخالف سوال بپرسید ، هم مردان و هم زنان شناخت جنس مخالف شان را بسیار سخت می دانند و معتقدند که دنیای طرف مقابل شان بسیار پیچیده است. اما می دانیم هر دو جنس نیازهای روانی مشخص و عمده ای دارند که اگر این نیازها را بشناسیم و درک کنیم می توانیم بایکدیگر رابطه موفقی داشته باشند.

قهر کردن

قهر کردن در واقع یک شیوه ناسازگارانه و ناسالم برای بروز خشم است‎

علت قهر مردان چیست؟

علل مختلفی برای پدیده های انسانی وجود دارد و نمی توان یک علت واحد برای آن ها ذکر کرد. قهر کردن مردان هم از این قاعده مستنی نیست. هر رفتاری در بافت یک رابطه رخ می دهد و علل و پیامدهای خود را از رابطه می گیرد. ولی به طور کلی علل زیر را می توان برای عادت قهر مردان ذکر کرد.


خشم

همانطور که گفته شد، قهر کردن شکلی از بروز خشم می باشد. قهر کردن در واقع یک شیوه ناسازگارانه و ناسالم برای بروز خشم است. پس می توان چنین تصور کرد که فرد هنگام مواجهه با احساس خشم خود نسبت به دیگری و نارضایتی از برخی مسائل قهر می کند. برای راه های کنترل خشم کلیک کنید.

یادگیری

افرادی که رفتار قهر را تکرار می کنند، احتمالا این سبک رفتاری را یاد گرفته اند. بسیاری از مواقع والدین هنگام قهر و دعواهای خود، کودکانشان را فراموش می کنند و یادشان می رود که تقلید کودکان از تمامی رفتار ها صورت می گیرد. از طرف دیگر کودکی که والدینش دائما قهر باشند، راه دیگری برای حل مشکلات یاد نمی گیرد.

چرا مردان اینقدر قهر می‌کنند؟!

تقویت شدن

افرادی که قهر می کنند، معمولا برای این رفتارشان تقویت می شوند. یعنی فرد مقابل همیشه به دلجویی و به اصطلاح ناز کشی آمده و در نتیجه آن ها با رفتار قهر کردن به خواسته های خود می رسند. بنابراین فرد در طول زمان برای قهر کردن پاداش می گیرد و آن را ادامه می دهد.

ناامن بودن رابطه

گاهی اوقات شرایط رابطه به گونه ای است که فرد آزادی و راحتی بیان خواسته ها و نیازهایش را ندارد. در این حالت، قهر کردن بهتر از حل مسئله یا بیان مستقیم مشکل به نظر می رسد. بنابراین فرد ترجیح می دهد قهر کند. به جای ترس فرد بهتر است مهارت جرات مندی کسب کند تا بتواند خواسته هایش را بیان نماید.

توانایی ذهن خوانی

بسیاری از مردانی که به راحتی قهر می کنند، توقع دارند طرف مقابلشان، توانایی ذهن خوانی داشته و نیازهایشان را اتوماتیک رفع کند. در واقع فردی که قهر می کند، انتظار دارد بدون حرف زدن و گفتن مشکلش، فرد مقابل آن را بفهمد و حل کند.

عدم حل مسأله

قهر کردن رفتاری است که مانع حل مسئله می شود. افرادی که قهر می کنند، توانایی حل مسأله به شکل سازگارانه ندارند.

چرا مردان اینقدر قهر می‌کنند؟!

کلام آخر

بر اساس تحقیق من درباره روانشناسی قهر مردان، این رفتار یک عمل پرخاشگرانه و منفعل است. هر کسی می‌تواند از صحنه فرار و قهر کند. روانشناسان چند دلیل برای این کار بیان کرده‌اند: احساس نادیده گرفته شدن، شرم و خجالت و ... همسر یا پارتنر شما به دنبال توجه شماست تا احساس خوبی پیدا کند. رفتار با افرادی که قهر می‌کنند ساده نیست، فقط کافیست برخی روش‌های آن را یاد بگیرید.
بیتوته

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
8
11
مادران عزیز ! پسر های خودتون رو انقدر لوس نکنید که بعداً در زندگی مشترک دچار مشکل شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
همسران گرامي شما هم مثل مادرها محبت بي دليل نشان دهيد تا مورد وثوق واقع شويد .
KIA
|
United States
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
1
13
تحلیل خیلی یک سویه است . زمانی بود ( دوره پدر برگان ) مردها در یک دنیای کاملا مردانه علاوه بر زور و اجحاف به هر بهانه ای حتی دست بالا برده و زن خود را بقول خودشان تنبیه میکردند . در دوره ای نزدیکتر ( پدر ها ) زورگویی و ختم کلام خانه ها بودند . ولی امروز حرف حرف فرزندان و خانم ها شده و با کوچکترین مخالفت و یا شدت نظر کار به دادگاه و بدهی های میلیونی خواهد کشید لذا . در حال حاضر مردان برای فرار از مخمصه در سر در خود فرو میبرند . بیایید فضایی تحلیل نکنیم امروز با این همه گرفتاری و فشار زندگی بر دوش مردان و عدم توانایی پاسخ گویی تمناهای بحق و گاه ناحق همسرانشان . مگر راهی دیگر باقی میماند . گفتگو و مباحث ناشی از اختلاف سلیقه در رنگ لباس و یا پوشیدن یک لباس و رفتن و نرفتن به یک میهمانی مربوط به یک زندگی بی دقدقه و تقریبا مرفه است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
4
15
والا من ۸ ساله ازدواج کردم حتی یه بار هم قهر نکردم ولی خانمم یه روز درمیان با من قهره!! معمولا خانم ها بیشتر قهر میکنن نه آقایون
پاسخ ها
غلامی
| |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
عاقبت اینجور قهر کردن خانم ها به جایی میرسه که مرد بعد از 20 سال یا بیشتر یکروز خسته میشه و دیگه ناز خانم تموم میشه و طلاق.تمام این مصیبت ها بخاطر زن سالاری در زندگی هاست .قدرت طلبی روز افزون و زیاده خواهی خانم ها باعث این وضع میشه در حالی که همه میدونن مرد درخانه باید ستون باشه و حرف آخر روبزنه.
ناشناس
| |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
بعضی از اقایون ارزشی برای زندگی مشترک قایل نیستن و سرشون به کار و مسایل خارج از خانه گرمه، بنابراین فرصتی برای قهر کردن ندارن. شاید شما جز این دسته از مردها هستید به همین خاطر حتی یک بار هم قهر نکردید.
سعید
|
Germany
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
3
3
منکه طلاق د ادم راحت شدم
پاسخ ها
محسن1248
| |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
دمت گرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار