«لوور» پربازدیدترین موزه جهان در سال ۲۰۱۸
کد خبر: ۱۳۷۴۹۸
تاریخ انتشار: 2019 February 25    -    ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

هفته نامه لوپوئن نوشت که موزه لوور با بیش از ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده در سال ۲۰۱۸ پر بازدیدترین موزه جهان محسوب می‌شود.

ژان لوک مارتینز، مدیر موزه لوور در رابطه با میزان بازدیدکنندگان موزه لوور در سال گذشته میلادی می‌گوید: شمار بازدید کنندگان این موزه برای نخستین بار از زمان تاسیس تا کنون از مرز ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته است. به نوشته این نشریه شمار بازدید کنندگان لوور در سال ۲۰۱۷ حدود ۱/۸ میلیون نفر بود که پس از آن موزه ملی چین با ۸ میلیون بازدید کننده، سپس موزه متروپولیتن نیویورک با ۳/۷ میلیون نفر در جایگاه بعد قرار می گیرند.

به گفته مدیر موزه لوور پس از چند سال وقفه و دو سال کاهش ۳۰ درصدی بازدید کنندگان، با رونق گردشگری شاهد افزایش بازدید کنندگان این موزه در سال میلادی گذشته می باشیم. همچنین اعمال برخی تغییرات از جمله ایجاد بخش چمدان داری برای گردشگران، و تغییراتی در بخش فروش بلیط، راه اندازی فروش بلیط روی اینترنت و پذیرش گروه ها از عوامل موثر در افزایش کیفیت پذیرش بازدید کنندگان می باشد. این اقدامات بودجه ای معادل ۶۰ میلیون یورو هزینه در بر داشته است که بخشی از آن از محل توافق صورت گرفته برای تاسیس موزه لوور ابوظبی در سال پیش تامین گردیده است.

در بررسی صورت گرفته که بخشی از نتایج آن را لوپوئن منتشر کرده است تقریبا سه چهارم بازدید کنندگان این موزه را خارجی ها تشکیل می دهند اما در بین ملیت های مختلفی که از این موزه دیدن می کنند فرانسوی ها با ۲۵ درصد کل بازدید کنندگان (از جمله سالی ۵۶۵ هزار دانش آموز) کماکان در صدر می باشند. بعد از فرانسوی ها آمریکایی با ۵/۱ میلیون نفر در جایگاه دوم و چینی ها در جایگاه سوم می باشند. به نوشته این نشریه چین با ۱۲۹ میلیون گردشگر در جهان نخستین کشور از نظر میزان گردشگر محسوب می گردد. گردشگران چینی که به اروپا سفر می کنند غالبا به موضوع طبیعت و فرهنگ علاقه دارند.

به گفته مدیر موزه لوور اعتراضات اخیر اجتماعی در قالب جنبش جلیقه زردها تاثیری بر بازدید از موزه لوور نداشته و تنها یک شنبه (۸ دسامبر) این موزه ملزم به بستن درب های خود شد. نکته جالب در این بررسی این است که بیش از ۵۰ درصد بازدید کنندگان این موزه زیر ۳۰ سال دارند. مسئولان این موزه نیز در نظر دارند برای فراهم آوردن تسهیلات بیش تر برای بازدید کنندگان درب های این موزه را یک شب در ماه به طور رایگان به روی عموم و گردشگران بگشایند. با اجرای این طرح عملا طرح قبلی در مورد رایگان بودن اولین یک شنبه هر ماه کنسل خواهد شد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار