جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!
کد خبر: ۱۳۷۱۸۴
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 23    -    ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
کریستوفر جهانگرد و ماجراجوی 24 ساله آمریکایی، زندگی عادی در شهر را رها و 24000 دلار به انجمن های خیریه کمک مالی کرد، سپس با اندکی غذا و توشه به زندگی ماجراجویانه در حیات وحش آلاسکا روی آورد. او این سبک زندگی را انتخاب کرده بود تا تنها باشد.

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!اختصاصی «تابناک باتو» ـ اگر کتاب (into the wild: به سوی طبیعت وحشی) نوشته جان کراکائر را خوانده و یا فیلم اقتباسی با همین عنوان به کارگردانی «شان پن» تولید سال 2007 میلادی را دیده باشید، «کریستوفر مک کندلس» را به یاد خواهید آورد.

کریستوفر جهانگرد و ماجراجوی 24 ساله آمریکایی، زندگی عادی در شهر را رها و 24000 دلار به انجمن های خیریه کمک مالی کرد، سپس با اندکی غذا و توشه به زندگی ماجراجویانه در حیات وحش آلاسکا روی آورد. او این سبک زندگی را انتخاب کرده بود تا تنها باشد. او رویای زندگی بدون آثار تمدن را در سر می پروراند و با وجود اینکه تحصیلات بالایی داشت؛ اما دچار پوچ گرایی در مورد زندگی ماشینی شده بود و زندگی مدرن انسان ها را اسیر ماده گرایی می پنداشت.

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!

پس از نزدیک به چهار ماه گروهی از شکارچیان گوزن، جسد کریستوفر را که به دلیل گرسنگی درون اتوبوس متروکه ای جان سپرده بود پیدا کردند؛ اتوبوسی که پناهگاه او در آخرین روزهای زندگی اش بود.

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!

این شکارچیان که خودشان به دنبال سرپناهی بوده‌اند، به محض دیدن اتوبوسِ اوراقی، وارد آن شده و احساس می‌کنند که بوی غذای فاسد شده می‌آید. بعد متوجه توده ای درون یک کیسه‌خواب می‌شود و بلافاصله با بی سیم به پلیس اطلاع می‌دهد. یک روزِ بعد، وقتی پلیس به محل مذکور می‌رسد، جسد پوسیده مک‌کندلس را درون کیسه‌خوابش می‌یابند.

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!

امروزه این اتوبوس بین شهری (فیربانکس) با شماره پلاک 142 ـ یا آن طور که کریستوفر اسمش را در دفترچه یادداشت های روزانه اش ثبت کرده بود ـ اتوبوس جادویی به یک جاذبه توریستی تبدیل شده و گردشگران زیادی به اتوبوس کریستوفر که در مرزهای شمالی منطقه حفاظت شده دینالی آلاسکا قرار گرفته می آیند. کریستوفر در کالیفرنیا متولد و در حومه پایتخت واشنگتن بزرگ شد. پدرش کارشناس (ناسا) و مادرش منشی شرکت هواپیماسازی هيوز بود.

کریستوفر پس از فارغ التحصیلی مابقی هزینه ای را که برای تحصیلاتش اختصاص داده شده بود، به انجمن خیریه بخشید و خانه را در سکوت برای آغاز یک ماجراجویی بزرگ ترک کرد. در آوریل سال 1992 میلادی، کریستوفر 32 کیلومتر را در جاده گِل آلود دینالی آلاسکا Stampede Trail پیمود و پس از عبور از دو رودخانه بزرگ، یک اتوبوس قدیمی متروکه متعلق به دهه شصت قرن بیستم را پیدا کرد.

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!

کریستوفر پس از شکار به اتوبوس که اینک به پناهگاهش تبدیل شده بود، بازمی گشت و از محیط اطراف غذا جمع آوری می کرد. همه آنچه او داشت عبارت بود از 4.5 کیلوگرم برنج، یک تفنگ نیمه اتوماتیک رمینگتون با 400 قطعه مهمات، چند کتاب، و ابزارهایی چادر زدن.

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!


او پرنده ها، سنجاب، تِشی کاکلی، گوزن های کانادایی و... را شکار می کرد و به زندگی خود ادامه میداد. پس از مدتی تلاش کرد تا بازگردد؛ اما در مسیر اشتباهی قرار گرفت و خود را در سمت غربی رودخانه تیکلانیکا که به دلیل آب شدن برف ها سرریز شده بود یافت. با این شرایط، عبور از رودخانه غیر ممکن بود.

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!

کریستوفر 112 روز در این اتوبوس زندگی کرد و هنگامی که جسدش را یافتند، متوجه شدند که او بر اثر گرسنگی جان سپرده است؛ اما برخی بر این باور بودند، او به دلیل خوردن اشتباهی گیاهان سمّی جان خود را از دست داده است. کمبود وسایل برای ادامه زندگی و بی تجربگی در رویارویی با چالش های طبیعت وحشی از دیگر دلایل مرگ او ذکر شده است.

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!

داستان کریستوفر پرسش ها و جنجال های زیادی را درباره سبک زندگی در حیات وحش برانگیخت. پس از نمایش فیلم سینمایی into the wild در سال 2007 میلادی، اتوبوس جادویی کریستوفر به یک جاذبه گردشگری تبدیل شد. این موضوع نگرانی مسئولان منطقه حفاظت شده را برانگیخت، زیرا مسیر رسیدن به اتوبوس پر از خطرات بود.

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!

حدود پنج سال پیش گروهی از گردشگران در مسیر رسیدن به اتوبوس دچار حادثه شدند و گروه امداد و نجات به یاری آنها شتافت. یک توریست سوئیسی هم در این مکان غرق شد، برخی هم مثل کریستوفر در اطراف اتوبوس چادر می زدند و بدون آب و غذا ریاضت می کشیدند. چند وبلاگ راه های عبور از رود تکلانیکا را می آموزند که بعضی از آنها شدیداً خطرناکند.

جاذبه گردشگری که نمادی از حماقت است!

بسیاری از مردم می گویند، باید اتوبوس از این منطقه برداشته شود زیرا نمادی از حماقت است. با این وجود چه بخواهند یا نه، اتوبوس با مرور زمان در حال از بین رفتن است و برخی گردشگران تکه هایی از اتوبوس را برای یادگاری با خود برده اند. پس از گذشت بیست سال، اتوبوس جادویی به تدریج در حال وارد شدن در فهرست فراموش شدگان است. آنچه کریستوفر انجام داد نوعی دیوانگی بود، جوانی که رؤیا پردازی هایش برای او پایان غم انگیزی رقم زد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
12
82
چرا نماد حماقت؟!! آیا از شرایط روحی و دلایل انتخاب این راه توسط او آگاهی کامل دارید؟!!
شاید عاقلانه ترین گزینه را انتخاب کرده بوده!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
واقعا این همه مثبت ؟
سورنا خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
5
77
کریستوفر مک کندلس یک انسان با بینش بسیار درباره طبیعت بود
او احمق نبود
پس از مرگ ناگوارش بنیاد طبیعت شناسی آلاسکا با کمک خواهرش ایجاد شد روحش شاد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
اینکه بجای کشاورزی بری با تفنگ رمینگتون حیوانات را بکشی و بخوری بینش عمیق از طبیعت است ؟
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
12
74
بنظر ما جهان سومی ها حماقت بوده.. ایشون سبک زندگیشونو انتخاب کردن. این چیزا واسه ماها قابل درک نیست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
اگر یک جهان سومی مثل خودت این کار را کرده بود احتمالا کامنت می دادر که طرف چقدر نفهم بوده!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
1
26
اتفاقا بر خلاف تحلیل نوشته شده در خط اخر مشکلش داشتن رویا نبود بلکه نداشتن رویا بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
4
50
حماقت؟؟؟؟
چرا دوست دارید در مورد همه چیز نظر بدید این سبک زندگی مورد علاقه اش بوده در مسیر علاقه اش حرکت کرده و مثل همه آدم ها یه روز تموم شده .از کجا معلوم اگه در شهر زندگی میکرد در اثر تصادف رانندگی یا هر حادثه دیگه ای زودتر از دنیا نمیرفت.از اینکه یکی خودش رو مرکز دنیا قرار بده و در مورد همه آدم ها و سبک زندگی شون نظر بده متنفرم.کی میخواین این نوع دید و طرز فکر رو از مغزتون دیلیت کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
8
8
حماقت کرده دیگه پدر در ناسا مادر منشی شرکت هواپیما سازی وضع زندگی توپ ،خوشی زده زیر دلش
شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
1
22
وقتی فیلمش را می دیدم گریه ام گرفت.حضور در اجتماع برای بعضی ها عذاب اور است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
2
8
تحمق شمائید نه این مرد با قلب بزرگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
2
8
بیایید بیاموزیم نظرات دیگران را حماقت نپنداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار