بیشترین شمار مبتلایان به ام.اس در تهران
کد خبر: ۱۳۷۱۱۱
تاریخ انتشار: 2019 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها گفت: تاکنون ۶۴ هزار بیمار مبتلا به ام اس در کشور شناسایی شده‌اند و تهران بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را دارد.

 دکتر جمشید کرمانچی در همایش سالانه مدیران عامل و مدیران ارشد انجمن ام اس کشور که در مشهد برگزار شد، افزود: پس از تهران بیشترین مبتلایان به ام اس در شهرهای کرج، تبریز و اصفهان قرار دارند.

وی از اجرای بسته خدمتی ویژه بیماران خاص و صعب ‌العلاج در ۲۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی کشور خبر داد و گفت: در این بسته کمک به امر درمان بیماران ام اس نیز پیش بینی شده است.

کرمانچی گفت: در این چارچوب، تمام خدمات مورد نیاز تشخیصی، درمانی و مشاوره‌ای برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله ام اس در مراکز جامع تخصصی ارائه می‌شود که از این طریق هزینه پرداختی بیماران نیز کاهش می‌یابد.

روند رو به رشد تعداد مبتلایان به ام اس در کشور

در ادامه این همایش، دکتر محمدعلی صحراییان، نایب ‌رییس انجمن ام اس ایران نیز گفت: تعداد مبتلایان به بیماری ام اس در کشور رو به افزایش است و طی یک دهه گذشته تعداد این بیماران افزایش چند برابری داشته است.

وی تعداد مبتلایان به ام اس را در کشور در یک دهه گذشته ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۴۶ انجمن ام اس در کشور فعال است.

صحراییان اظهار کرد: انجمن ام اس ایران با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت، خانه امن بیماران ام اس بوده و تمامی انجمن‌ها باید در مسیر افزایش آرامش و کاهش اضطراب بیماران و خانواده‌های آنها تلاش کنند.

نایب ‌رییس انجمن ام اس ایران در پایان از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مرکز درمانی ام اس شمال شرق کشور در مشهد با همکاری خیّران سلامت، خبر داد.

منبع: وبدا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار